לאחר מו"מ ארוך: נחתם ההסכם להפצת דיסני+ ללקוחות yes
עם השקת שירות הסטרימינג של דיסני בישראל בעוד פחות משלושה שבועות, ניתן יהיה לקבל אותו תחת חשבונית אחת יחד עם yes. מאידך, גם מי שאינם לקוחות yes יוכלו להתחבר לשירות
חברת בזק 0% הודיעה הבוקר לבורסה על כי yes חתמה על הסכם עם תאגיד מקבוצת WALT DISNEY במסגרתו yes, פלאפון ובזק בינ"ל תורשינה להפיץ את שירות הסטרימינג דיסני פלוס בישראל יחד עם חבילות תקשורת המשווקות על ידיהן, לתקופה של שלוש שנים ממועד השקת דיסני פלוס, ב-16 ביוני השנה. "ההסכם מקנה מספר יתרונות שיווקיים ל-yes כאשר חלקם כפופים לאישור רשות התחרות", נכתב בהודעה.
בכך יהיה שירות הסטרימינג של דיסני זמין ללקוחות yes עם השקתו בעוד כשלושה שבועות. לקוחות לקוחות yes יוכלו ליהנות מהטבה מיוחדת ומחבילה אחת הכוללת את תכני yes ודיסני פלוס שתאפשר להם לצרוך את תכני הבידור של שתי החברות ישירות באמצעות הממשקים yes+ ו- STINGTV ולשלם את חשבונם דרך yes. החבילות יוצעו לכל לקוחות yes (yes+, לוויין ו- STINGTV).
יש לציין כי כבר בשבוע שעבר חשפה דיסני מחירי המנויים במסגרת כניסתה לשוק הישראלי. החברה פתחה עמוד ייעודי להרשמה מוקדמת שהנרשמים אליו ישלמו לשנת מינוי ראשונה 319 שקלים. מדובר על הוזלה ביחס למחירי המנויים עליהם הצהירה בהודעה מסוף חודש מרץ, על השקת השירות ב-42 מדינות, בהן ישראל. באותה הודעה נמסר כי מחיר מנוי לחודש יעמוד על 39.90 שקלים, ולשנה - 399 שקלים. אותם 319 שקלים בהרשמה מוזלת מבטאים הנחה של כמעט 30%.
כבר לפני יותר משלושה חודשים פורסם על המגעים בין הצדדים, במסגרתם תשלם yes סכום גבוה של 150 מיליון שקלים לשלוש שנים לדיסני, תמורת הפצת שירות הסטרימינג של ענקית המדיה האמריקאית. עבור yes מדובר בהישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם, שצבר בשנתיים וחצי מאז שהוקם, מעל 120 מיליון מנויים. ל-yes יש כ-560 אלף מנויים, כ-40% מנויי סטרימינג של yes פלוס.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מצד אחד מהלך כזה יכול למשוך לא מעט לקוחות ל-yes, שיקבלו את כל השירותים תחת חשבונית אחת, ומחיר מוזל יותר את דיסני פלוס. מצד שני, ניתן יהיה להתחבר לשירות דיסני פלוס גם ללא התיווך של yes, כפי שקורה עם נטפליקס ודומותיה.
שאלת השאלות שהעלנו ב"ביז מדיה" עם היוודע המגעים, כיצד תצליח yes להרוויח מהשת"פ הזה? על פי הערכות בשוק, yes תשלם כ-150 מיליון שקלים בשלוש שנים לדיסני תמורת שיתוף הפעולה. אגב, בסביבת yes מכחישים את הסכום הזה. על פניו נראה שמדובר בסכום גבוה מאד במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים.
ל-yes פלוס יש כרגע מעל 210 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי, להשיג.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
רן גוראון, מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי אמר: "אנו גאים להיות חלק מהמהפכה העולמית של דיסני המגיעה לישראל ומודים על האמון שניתן ב-yes. מדובר בשת"פ אסטרטגי המהווה עוד צעד חשוב במהפך של yesבשנים האחרונות ובהפיכתה לחברת הטלוויזיה על גבי האינטרנט המובילה והגדולה בישראל. הבחירה של דיסני ב-yes היא חיבור בין שני מותגים מנצחים שיביא ללקוחותינו את התכנים האהובים והמצליחים של דיסני+ יחד עם הפלטפורמה המתקדמת והתוכן האיכותי ביותר בישראל".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
