דיסני פלוס
צילום: לוגו

עסקת ענק ל-yes: תחדיר את שירות הסטרימינג דיסני פלוס לישראל

yes תשלם לדיסני סכום מטורף של 150 מיליון ש' לשלוש שנים, תתחייב לגיוס מספר מנויים מוסכם בכל שנה, אך תזכה ברוח גבית עבור שירות הסטרימינג שלה yes פלוס, דרכו יתבצע החיבור
אלכסנדר כץ | (1)

חברת yes תהיה השותף המועדף על דיסני בהחדרת מותג הסטרימינג דיסני פלוס לישראל. החברה הישראלית חתמה על הסכם עם דיסני במסגרתו היא תשלם עבור הסכם השותפות כ-150 מיליון שקל לשלוש שנים, ותחדיר את דיסני על גבי שירות הסטרימינג yes פלוס בקיץ הקרוב.

עבור yes מדובר בהישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם, שצבר בשנתיים וחצי מאז שהוקם, כ-118 מיליון מנויים. ל-yes יש כ-560 אלף מנויים, מהם כ-213 אלף מנויי סטרימינג של yes פלוס, לפי דיווחי בזק לבורסה, ומהלך כזה עשוי למשוך לא מעט לקוחות. yes היא למעשה חברת הטלוויזיה הרב-ערוצים השנייה בגודלה אחרי HOT, ומספר מנויי שירות הסטרימינג שלה מתקרב לאלה של סלקום ופרטנר (250 אלף ו-226 אלף בהתאמה, א"כ).

התחייבות למספר מנויים בצורה מדורגת

yes התחייבה לדיסני לגיוס לקוחות בצורה מדורגת: בתום השנה הראשונה 100 אלף, בסיום השנייה 150 אלף ובסוף השלישית המטרה היא לחצות את רף 200 אלף המנויים. ב-HOT עוד לא הרימו ידיים לגבי האפשרות לחתום גם הם עם דיסני, ואולם נראה שלפחות בשלב הראשון תישמר הבלעדיות של yes.

לפני כשבועיים הודיעה דיסני פלוס על כניסתה לישראל בקיץ הקרוב, לצד השקה של השירות שלה בעוד 41 טריטוריות נוספות, בהן הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים, איחוד האמריויות, לבנון וטורקיה. הספריית התוכן של דיסני פלוס כוללת את ספריית התוכן הענקית שלה, כמו גם תכנים של מרוול, נשיונל ג'יאוגרפיק וסדרת סרטי מלחמת הכוכבים.

כפי שכבר פורסם, מחיר חבילת דיסני פלוס צפוי לעמוד על כ-40 שקלים, ואולם דרך החשבונית של yes פלוס, הלקוח צפוי לקבל הנחה בדמי המנוי שיעמדו על כ-30 שקלים. נראה כי החבילה לא תכלול תשלום מיוחד עבור שידור HD או מספר מכשירים על אותו מנוי, בניגוד לזה בנטפליקס, אלא יהיה מחיר פיקס עבור עד שבעה מכשירים כאשר בארבעה מהם ניתן לצפות באיכות 4K.

למתחרה הגדולה של דיסני פלוס, נטפליקס, יש בחמש השנים האחרונות שיתוף פעולה עם פרטנר TV במסגרתו דמי המנוי של פרטנר ונטפליקס נסלק יחדיו באותה חשבונית אחת. כמו כן, בשלט של פרטנר ישנו כפתור שמוליך לשירות הסטרימינג של נטפליקס. מאידך, אין הדבר מונע ממי שאינו לקוח של פרטנר, להתחבר עצמאית לשירות של נטפליקס.

שאלת השאלות: איך תצליח yes להרוויח? 

סכום של 50 מיליון שקלים בשנה לדיסני, נראה מאד גבוה במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ל-yes פלוס יש כרגע 213 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי, להשיג.

ונקודה נוספת: כדי להינות משירות דיסני פלוס, הישראלים לא יהיו חייבים לעשות זאת באמצעות yes, כך שלפחות בכל הנוגע לכך, אין ל-yes פלוס בלעדיות על ישראל.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עיסקה כושלת (ל"ת)
    עמוס 07/02/2022 21:45
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.