עסקת ענק ל-yes: תחדיר את שירות הסטרימינג דיסני פלוס לישראל
חברת yes תהיה השותף המועדף על דיסני בהחדרת מותג הסטרימינג דיסני פלוס לישראל. החברה הישראלית חתמה על הסכם עם דיסני במסגרתו היא תשלם עבור הסכם השותפות כ-150 מיליון שקל לשלוש שנים, ותחדיר את דיסני על גבי שירות הסטרימינג yes פלוס בקיץ הקרוב.
עבור yes מדובר בהישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם, שצבר בשנתיים וחצי מאז שהוקם, כ-118 מיליון מנויים. ל-yes יש כ-560 אלף מנויים, מהם כ-213 אלף מנויי סטרימינג של yes פלוס, לפי דיווחי בזק לבורסה, ומהלך כזה עשוי למשוך לא מעט לקוחות. yes היא למעשה חברת הטלוויזיה הרב-ערוצים השנייה בגודלה אחרי HOT, ומספר מנויי שירות הסטרימינג שלה מתקרב לאלה של סלקום ופרטנר (250 אלף ו-226 אלף בהתאמה, א"כ).
התחייבות למספר מנויים בצורה מדורגת
yes התחייבה לדיסני לגיוס לקוחות בצורה מדורגת: בתום השנה הראשונה 100 אלף, בסיום השנייה 150 אלף ובסוף השלישית המטרה היא לחצות את רף 200 אלף המנויים. ב-HOT עוד לא הרימו ידיים לגבי האפשרות לחתום גם הם עם דיסני, ואולם נראה שלפחות בשלב הראשון תישמר הבלעדיות של yes.
לפני כשבועיים הודיעה דיסני פלוס על כניסתה לישראל בקיץ הקרוב, לצד השקה של השירות שלה בעוד 41 טריטוריות נוספות, בהן הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים, איחוד האמריויות, לבנון וטורקיה. הספריית התוכן של דיסני פלוס כוללת את ספריית התוכן הענקית שלה, כמו גם תכנים של מרוול, נשיונל ג'יאוגרפיק וסדרת סרטי מלחמת הכוכבים.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שכבר פורסם, מחיר חבילת דיסני פלוס צפוי לעמוד על כ-40 שקלים, ואולם דרך החשבונית של yes פלוס, הלקוח צפוי לקבל הנחה בדמי המנוי שיעמדו על כ-30 שקלים. נראה כי החבילה לא תכלול תשלום מיוחד עבור שידור HD או מספר מכשירים על אותו מנוי, בניגוד לזה בנטפליקס, אלא יהיה מחיר פיקס עבור עד שבעה מכשירים כאשר בארבעה מהם ניתן לצפות באיכות 4K.
למתחרה הגדולה של דיסני פלוס, נטפליקס, יש בחמש השנים האחרונות שיתוף פעולה עם פרטנר TV במסגרתו דמי המנוי של פרטנר ונטפליקס נסלק יחדיו באותה חשבונית אחת. כמו כן, בשלט של פרטנר ישנו כפתור שמוליך לשירות הסטרימינג של נטפליקס. מאידך, אין הדבר מונע ממי שאינו לקוח של פרטנר, להתחבר עצמאית לשירות של נטפליקס.
שאלת השאלות: איך תצליח yes להרוויח?
סכום של 50 מיליון שקלים בשנה לדיסני, נראה מאד גבוה במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ל-yes פלוס יש כרגע 213 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי, להשיג.
ונקודה נוספת: כדי להינות משירות דיסני פלוס, הישראלים לא יהיו חייבים לעשות זאת באמצעות yes, כך שלפחות בכל הנוגע לכך, אין ל-yes פלוס בלעדיות על ישראל.
- 1.עיסקה כושלת (ל"ת)עמוס 07/02/2022 21:45הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
