חגיגות ה-70: הכנסת תעלה קמפיין בהשקעה של 5 מיליון ש'
הכנסת משקיעה 5 מיליון שקלים בקמפיין עצמי שיושק כבר הערב (יום ג') בטלוויזיה, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ואתר הכנסת - כך עולה מהודעה שהפיצה היום הכנסת. הקמפיין יתמקד ברגעי המשכן הגדולים לאורך 70 שנות קיומה של הכנסת, אולם מכוון שבפועל היא הוקמה רק בט"ו בשבט של שנת 1949, הקמפיין יתפרס גם לשנה הבאה, היא שנת ה-70 לכנסת.
בסך הכל מדובר ב-10 סרטונים שיציגו את רגעי הכנסת הזכורים ביותר, שכוללים בין היתר את הודעתו של ראש הממשלה המנוח דוד בן גוריון במליאת הכנסת על תפיסתו של אדולף אייכמן ב-1960, ביקור נשיא מצרים אנואר סאדאת בכנסת ב-1977 ועוד. הסרטונים נושאים את הסלוגן "הכנסת - 70 שנות דמוקרטיה ישראלית", ונסגרים במשפט "מתווכחים. מחליטים. ממשיכים ביחד".
בחודש הקרוב יוקרנו 4 סרטונים, שכוללים את ביקור סאדאת והסכם השלום עם מצרים, הסכם השילומים עם גרמניה, הישיבה הראשונה של הכנסת ב-1949, ותפיסתו של אדולף אייכמן. לאחר הפסקה, בתום הקיץ ואחרי תקופת החגים, ישולבו סרטונים נוספים על תכנית ההתנתקות, חוק סיפוח הגולן, רצח יצחק רבין, ביקור מנהיגי עולם בכנסת, ומלחמת יום הכיפורים.
עלות הקמפיין לתקופה הקרובה עומדת על כ-1.3 מיליון שקלים, ובסך הכל הוקצו לקמפיין כ-5 מיליון שקלים, באמצעות לפ"מ – לשכת הפרסום הממשלתית. את הסרטונים ילוו בקריינות השדרנים דליה מזור ויעקב אחימאיר.
באגף הדוברות של הכנסת אומרים כי מטרת הסרטונים "להציג באופן מרגש ונוסטלגי את פועלה ומרכזיותה של הכנסת בנקודות זמן היסטוריות בתולדותיה של המדינה, תוך מתן דגש לשיח ולהכרעות הדמוקרטיות שהתקבלו בה ולמשמעותן העצומה עבור אזרחי ישראל".
יו"ר יולי אדלשטיין מסר כי "בכנסת ישראל התרחשו אירועים היסטוריים שלנצח יישארו בזיכרון הישראלי. הכרעות קשות התקבלו כאן, לעיתים על חודו של קול, ולוו בוויכוחים סוערים. דווקא חילוקי דעות אלו, והעובדה שבכל יום מתקיימים בכנסת עשרות דיונים על נושאים שנויים במחלוקת, מוכיחה את חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית. הקו המאחד בין כל ההחלטות שהתקבלו כאן הוא שהכרעת הרוב מכובדת על ידי כל, כדרכה של דמוקרטיה. זה המסר שאנו רוצים להעביר בסדרה".
- 1.מה יש צריך לחלק כסף למקורבים (ל"ת)אכן 08/07/2018 20:21הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.