עורך וואלה: החקירה חשובה לחופש העיתונאי בישראל ואצלנו
עורך וואלה, אבירם אלעד כינס היום (יום ב') את עובדי האתר לשיחת הרגעה ותמיכה, על רקע החקירות בפרשת בזק ושאול אלוביץ', ובדיקה שנערכת גם לגבי וואלה. בדסק החדשות של וואלה בקומה 4 בבית וואלה באבן גבירול, התקבצו יותר מ-100 מעובדי האתר, שלדברי גורמים, צריכים להתמודד בימים האחרונים עם העובדה שהאתר בו הם עובדים נמצא בעין הסערה.
אתמול בבוקר נעצרו מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, יועץ תקשורת מוכר ופקיד ממשלתי בכיר, וגם בכירים בחברת בזק, וזאת כחלק מחקירת תיק 4000. בנוסף נבדקת גם המעורבות של אתר וואלה בנושא, כמי שהעניק סיקור אוהד ומלטף לבני הזוג נתניהו, כחלק מהדיל במסגרתו קיבל בעלי בזק שאול אלוביץ' הקלות מס. עדות להירתמות של וואלה לטובת נתניהו, אפשר היה לראות בתחקיר שפרסם גידי ויץ באוקטובר 2015 בעיתון הארץ, שהגיע מן הסתם גם לעיניהם של חוקרי המשטרה.
אלעד, שעורך את האתר מאז 2016, זומן אתמול למתן עדות במשטרה, שבודקת האם וואלה העניק סיקור אוהד לבני הזוג נתניהו. יחד עם אלעד, גם מנכ"ל וואלה אילן ישועה ועורך וואלה לשעבר ינון מגל נתנו עדויות.
אלעד אמר לפני שעה קלה לעובדים: "חשבתי שיהיה נכון להגיד כמה דברים - סך הכל כולכם שומעים, מודעים ורואים. קודם כל אני רוצה להגיד שהחקירה הזאת היא חקירה חשובה שאני מקווה שתגלה את האמת. חקירה חשובה לביצור החופש העיתונאי במדינת ישראל ובוואלה. חשובה לדמוקרטיה הישראלית. אני לא יודע מה יקרה בסופה, אבל אין ספק שחשוב שהיא מתנהלת".
- מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד מתפטר אחרי שנתיים
- חריש בתוכן ואימוץ DNA חדש: איך רשת 13 תבלום את קריסת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלחצים של בעלי וואלה על המערכת הלכו ופחתו – כך לפני עדויות של עובדים באתר, מאז שהחל אלעד לשמש בתפקידו. אלעד התייחס לכך בשיחה היום: "כל מי שנמצא כאן יודע שבשנה וכמה חודשים האחרונים הדברים מתנהלים בצורה נקיה לחלוטין, עניינית, בלי שום חשבונות, לא פוליטיים ולא אישיים, בלי שום אג'נדה, אלא באמת מה שחשוב לקהל שלנו, מה שמעניין את הקהל שלנו, ובאמת בצורה עיתונאית נקיה לחלוטין. חשוב להדגיש את זה. אני חושב שלא כולם מבינים את זה. ככה אנחנו פועלים, זאת הדרך שלי וזאת תמשיך להיות הדרך שלי. אני חושב שזה מה שנכון לוואלה".
עורך וואלה הוסיף עוד: "אני אומר לכל העיתונאים שנמצאים כאן - אתם עושים עבודה מצוינת. אני מאמין בכם, אני גאה בכם. עם כל הרעשים מסביב, בסוף אל תשכחו למה אתם קמים בבוקר. כולנו קמים בבוקר כדי להשפיע, כדי לשנות דברים, כדי לעשות חברה טובה יותר בישראל, וזו המשימה שלנו, איש איש במקום שלו, ואת זה נמשיך לעשות. למרות הרעשים, ולמרות קולות הרקע שנשמעים ועוד ישמעו, אל תשכחו את זה, שזאת המשימה שלנו, ותמשיכו לעשות את המשימה הזאת בצורה מצוינת כמו שאתם עושים אותה בימים האלה ותמיד. אני סומך עליכם וגאה בכם ואני בטוח שנמשיך הלאה בדרך העניינית ובדרך הנקייה והעיתונאית שבה אנחנו פועלים. אני בטוח שנסתכל לאחור ונבין שהדבר הזה היה חשוב, ובסופו של דבר חיזק אותנו ונוכל להמשיך הלאה בדיוק בדרך שבה אנחנו רוצים".
- 8.איש מגעיל 21/02/2018 07:05הגב לתגובה זורק לשמאלנים יש חופש עיתונות? איזה שמאלן מצוי ונאלח. בחיים לא ראיתי כותרת בעד ביבי בוואלה. ממציאים פרשיות על לא כלום
- 7.וואלה אתר תוכן שיווקי ותוכן ממומן (ל"ת)קשקשן 21/02/2018 00:52הגב לתגובה זו
- 6.אלבר 20/02/2018 21:52הגב לתגובה זועורך בינוני מינוס שעסוק בעיקר בליקוק לבעלי כוח, גרם לבריחה המונית מהאתר בלי שום קשר לסיקור של ביבי. בפועל, אין קשר בינו לבין השינוי בסיקור בוואלה. פשוט היה בזמן הנכון במקום הנכון, ועכשיו מנה למנף את זה כדי לקבל את התפקיד הבא
- 5.אבירם תותח על! (ל"ת)יוסי 20/02/2018 17:20הגב לתגובה זו
- 4.אבירם. א 20/02/2018 11:02הגב לתגובה זואיזה עורך דגול!
- 3.איזו צביעות 19/02/2018 19:48הגב לתגובה זורק שמאלנים מקבלים בישראל סיקור הגון בחינם. אתה ימני? אתה רוצה סיקור הוגן? קדם אינטרסים שלנו. אז אכן אם ביבי נפל בזה הוא צריך לשלם את המחיר, אבל התקשורת כולה מודה היום בפה מלא: סיקור הוגן - רק לשמאל!
- תגובה 21/02/2018 01:11הגב לתגובה זוישראל היום וערוץ 20 עזרו לאזן את הסיקור התקשורתי שמוטה חזק לכיוון שמאל.מדוע לא מעמידים לדין את אלו ככבל וכ"ו שנלחמו שימשיך מונופול השמאל בתקשורת שמקדם את האגנדות שלהם?
- 2.הכובס 19/02/2018 15:56הגב לתגובה זומזל גדול של ואללה שיש להם את אלעד. פשוט תותח!
- 1.רוני 19/02/2018 13:57הגב לתגובה זווואלה משקיעים המון כסף ובסוף, יושב עורך ומקבל כאפה מאילן ישועה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
