אבירם אלעד
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

עורך וואלה: החקירה חשובה לחופש העיתונאי בישראל ואצלנו

בצל החקירה נגד בזק והבדיקה לגבי התנהלות וואלה, כינס עורך האתר אבירם אלעד את העובדים לשיחה: "בשנה האחרונה הדברים מתנהלים בצורה נקייה לחלוטין"
אלכסנדר כץ | (9)

עורך וואלה,  אבירם אלעד כינס היום (יום ב') את עובדי האתר לשיחת הרגעה ותמיכה, על רקע החקירות בפרשת בזק ושאול אלוביץ', ובדיקה שנערכת גם לגבי וואלה. בדסק החדשות של וואלה בקומה 4 בבית וואלה באבן גבירול, התקבצו יותר מ-100 מעובדי האתר, שלדברי גורמים, צריכים להתמודד בימים האחרונים עם העובדה שהאתר בו הם עובדים נמצא בעין הסערה.

 

אתמול בבוקר נעצרו מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, יועץ תקשורת מוכר ופקיד ממשלתי בכיר, וגם בכירים בחברת בזק, וזאת כחלק מחקירת תיק 4000. בנוסף נבדקת גם המעורבות של אתר וואלה בנושא, כמי שהעניק סיקור אוהד ומלטף לבני הזוג נתניהו, כחלק מהדיל במסגרתו קיבל בעלי בזק שאול אלוביץ' הקלות מס. עדות להירתמות של וואלה לטובת נתניהו, אפשר היה לראות בתחקיר שפרסם גידי ויץ באוקטובר 2015 בעיתון הארץ, שהגיע מן הסתם גם לעיניהם של חוקרי המשטרה.

 

אלעד, שעורך את האתר מאז 2016, זומן אתמול למתן עדות במשטרה, שבודקת האם וואלה העניק סיקור אוהד לבני הזוג נתניהו. יחד עם אלעד, גם מנכ"ל וואלה אילן ישועה ועורך וואלה לשעבר ינון מגל נתנו עדויות.

 

אלעד אמר לפני שעה קלה לעובדים: "חשבתי שיהיה נכון להגיד כמה דברים - סך הכל כולכם שומעים, מודעים ורואים. קודם כל אני רוצה להגיד שהחקירה הזאת היא חקירה חשובה שאני מקווה שתגלה את האמת. חקירה חשובה לביצור החופש העיתונאי במדינת ישראל ובוואלה. חשובה לדמוקרטיה הישראלית. אני לא יודע מה יקרה בסופה, אבל אין ספק שחשוב שהיא מתנהלת".

 

הלחצים של בעלי וואלה על המערכת הלכו ופחתו – כך לפני עדויות של עובדים באתר, מאז שהחל אלעד לשמש בתפקידו. אלעד התייחס לכך בשיחה היום: "כל מי שנמצא כאן יודע שבשנה וכמה חודשים האחרונים הדברים מתנהלים בצורה נקיה לחלוטין, עניינית, בלי שום חשבונות, לא פוליטיים ולא אישיים, בלי שום אג'נדה, אלא באמת מה שחשוב לקהל שלנו, מה שמעניין את הקהל שלנו, ובאמת בצורה עיתונאית נקיה לחלוטין. חשוב להדגיש את זה. אני חושב שלא כולם מבינים את זה. ככה אנחנו פועלים, זאת הדרך שלי וזאת תמשיך להיות הדרך שלי. אני חושב שזה מה שנכון לוואלה".

 

עורך וואלה הוסיף עוד: "אני אומר לכל העיתונאים שנמצאים כאן - אתם עושים עבודה מצוינת. אני מאמין בכם, אני גאה בכם. עם כל הרעשים מסביב, בסוף אל תשכחו למה אתם קמים בבוקר. כולנו קמים בבוקר כדי להשפיע, כדי לשנות דברים, כדי לעשות חברה טובה יותר בישראל, וזו המשימה שלנו, איש איש במקום שלו, ואת זה נמשיך לעשות. למרות הרעשים, ולמרות קולות הרקע שנשמעים ועוד ישמעו, אל תשכחו את זה, שזאת המשימה שלנו, ותמשיכו לעשות את המשימה הזאת בצורה מצוינת כמו שאתם עושים אותה בימים האלה ותמיד. אני סומך עליכם וגאה בכם ואני בטוח שנמשיך הלאה בדרך העניינית ובדרך הנקייה והעיתונאית שבה אנחנו פועלים. אני בטוח שנסתכל לאחור ונבין שהדבר הזה היה חשוב, ובסופו של דבר חיזק אותנו ונוכל להמשיך הלאה בדיוק בדרך שבה אנחנו רוצים".

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    איש מגעיל 21/02/2018 07:05
    הגב לתגובה זו
    רק לשמאלנים יש חופש עיתונות? איזה שמאלן מצוי ונאלח. בחיים לא ראיתי כותרת בעד ביבי בוואלה. ממציאים פרשיות על לא כלום
  • 7.
    וואלה אתר תוכן שיווקי ותוכן ממומן (ל"ת)
    קשקשן 21/02/2018 00:52
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אלבר 20/02/2018 21:52
    הגב לתגובה זו
    עורך בינוני מינוס שעסוק בעיקר בליקוק לבעלי כוח, גרם לבריחה המונית מהאתר בלי שום קשר לסיקור של ביבי. בפועל, אין קשר בינו לבין השינוי בסיקור בוואלה. פשוט היה בזמן הנכון במקום הנכון, ועכשיו מנה למנף את זה כדי לקבל את התפקיד הבא
  • 5.
    אבירם תותח על! (ל"ת)
    יוסי 20/02/2018 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבירם. א 20/02/2018 11:02
    הגב לתגובה זו
    איזה עורך דגול!
  • 3.
    איזו צביעות 19/02/2018 19:48
    הגב לתגובה זו
    רק שמאלנים מקבלים בישראל סיקור הגון בחינם. אתה ימני? אתה רוצה סיקור הוגן? קדם אינטרסים שלנו. אז אכן אם ביבי נפל בזה הוא צריך לשלם את המחיר, אבל התקשורת כולה מודה היום בפה מלא: סיקור הוגן - רק לשמאל!
  • תגובה 21/02/2018 01:11
    הגב לתגובה זו
    ישראל היום וערוץ 20 עזרו לאזן את הסיקור התקשורתי שמוטה חזק לכיוון שמאל.מדוע לא מעמידים לדין את אלו ככבל וכ"ו שנלחמו שימשיך מונופול השמאל בתקשורת שמקדם את האגנדות שלהם?
  • 2.
    הכובס 19/02/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    מזל גדול של ואללה שיש להם את אלעד. פשוט תותח!
  • 1.
    רוני 19/02/2018 13:57
    הגב לתגובה זו
    וואלה משקיעים המון כסף ובסוף, יושב עורך ומקבל כאפה מאילן ישועה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.