קרן אפל
צילום: יח"צ

אשת השיווק בפברואר: מנהלת שיווק תה ויסוצקי קרן אפל

קמפיין "השינוי" של ויסוצקי התמקד בפעולה הפשוטה הנדרשת - שינוי קטן בהרגלי הצריכה עם דגש על העובדה שאימוץ אורח חיים בריא לא חייב להתחיל במהפכה גדולה
משה בנימין | (7)

קרן אפל, מנהלת השיווק של מותג התה ויסוצקי, נבחרה לאשת השיווק של חודש פברואר על ידי איגוד השיווק הישראלי, בזכות המהלך השיווקי Change. אפל היא בוגרת תואר ראשון ושני במנהל עסקים מהמכללה למנהל, עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בענף הפרסום ובענף המזון (גלידות שטראוס). 

על פי החלטת ועדת השיווק של האיגוד שבחרה באפל: "במהלך CHANGE של ויסוצקי ירוק יש את כל המרכיבים למהלך שיווקי מנצח: תמהיל נכון של מסר חד וברור, פרזנטורית מדויקת (אניה בוקשטיין) ושפה פרסומית בולטת ומקורית. ויסוצקי לקחה על עצמה לחנך שוק לשתיה יומיומית של תה ירוק, ולייצר שינוי מעורר עניין בהרגלי הצריכה של הישראלים".

באיגוד מציינים כי שוק התה בישראל הוא אמנם שוק תחרותי בפני עצמו, אך כאשר מדובר בתחרות על "הגרון" של הצרכן, המלחמה האמתית והקשה יותר היא מול הקפה. הישראלי המצוי שותה 2-3 כוסות קפה בממוצע ביממה, לעומת 1.5 כוסות תה. שתיית הקפה הפכה להרגל מושרש וקשה לשינוי. מחקרים הראו כי רוב הישראלים היו מעוניינים להפחית את צריכת הקפה שלהם, אך מתקשים לעשות שינוי. מטרת המהלך של ויסוצקי הייתה לעודד אנשים לעשות שינוי ולהחליף כוס קפה אחת ביום, בויסוצקי ירוק.

הקמפיין התמקד בפעולה הפשוטה הנדרשת - שינוי קטן בהרגלי הצריכה עם דגש על העובדה שאימוץ אורח חיים בריא לא חייב להתחיל במהפכה, אלא בשינוי קטן ובר אימוץ, של להחליף כוס קפה אחת ביממה בויסוצקי ירוק. לפי נתוני סטורנקסט, מתחילת הקמפיין, קטגוריית התה הירוק צמחה ב-11% ברמה הכספית ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בנוסף הציגה ויסוצקי ירוק בנובמבר גידול של 17.5% במכר סל אאוט כספי, אל מול התקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מברוק! תותחית. (ל"ת)
    ארז מיטל 08/03/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הקורא בתה 06/03/2017 17:00
    הגב לתגובה זו
    ויסוצקי סיימה את 2016 בירידות במיוחד בחודשי החורף....אנחנו בפברואר, למה מראים נתונים של נובמבר...התשובה: כי זה החודש היחיד שויסוצקי צמח בשנה הקודמת. אחרי ששפך כמה מיליונים טובים במדיה. חבל שהבחירה של איגוד השיווק היא חיבוק לחברים שלהם ולא מבוססת על נתונים אמיתי ים.
  • הבוחש בשוקו 06/03/2017 23:14
    הגב לתגובה זו
    בויסוצקי עדיין כועסים על בלינק על הנזקים שעשו להם בקמפיין הזה. אבל החברים של ויסוצקי באיגוד לא מדברים על זה.
  • 4.
    איתמר 06/03/2017 16:37
    הגב לתגובה זו
    עדיף כבר לקנות בחול ולהביא ארצה. הרבה יותר טעים. הרבה יותר זול...
  • 3.
    אני 06/03/2017 16:19
    הגב לתגובה זו
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001165576
  • 2.
    לא כוס התה שלי (ל"ת)
    מקלוהן 06/03/2017 16:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איתמר 06/03/2017 11:50
    הגב לתגובה זו
    אשת שיווק והרבה יותר חשוב מזה, בנאדם מקסים. מגיע לך! כל הכבוד על הבחירה ובהצלחה!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.