מייפל
צילום: יח"צ

מישראל לריו: חברת המדיה והשיווק הדיגיטלי 'מייפל' משיקה סניף בברזיל

החברה המתמחה במתן פתרונות רכש מדיה פעילה ב-13 שווקים שונים בעולם. המנכ"ל עמית כוכבי: "השוק הברזילאי הוא אחד המתפתחים והגדולים בעולם"
משה בנימין | (4)
נושאים בכתבה מייפל עמית כוכבי

חברת השיווק הדיגיטלי מייפל המוחזקת בבעלות ישראלית משיקה סניף רשמי בברזיל. החברה המתמחה במתן פתרונות רכש מדיה כולל בזירה הדיגיטלית פעילה כבר ב-13 שווקים שונים בעולם. הסניף החדש יפעל בתיאום ופיקוח מלאים תחת ההנהלה בישראל, ויספק את כל מוצרי מייפל כמו גם את פיתוחיה הטכנולוגיים בשוק הברזילאי.

"מייפל מנהלת פעילות בינלאומית רחבה זה מכבר ומשתפת פעולה עם סוכנויות ב-13 שווקים, אך זו הפעם הראשונה שהמותג שלנו פועל באופן ישיר בחו"ל - ועל כך גאוותנו היום" אומר עמית כוכבי, מנכ"ל מייפל. "השוק הברזילאי הוא אחד מהשווקים המתפתחים הגדולים והחשובים בעולם כיום. זהו צעד נוסף במסלול ההתקדמות של מייפל. אנו רואים בפעילות בינלאומית מנוף צמיחה משמעותי ואנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בו".

מנכ"ל מייפל ברזיל, אדוארדו פסקואה, מוסיף כי "סל המוצרים והטכנלוגיות שמספקת מייפל מאפשר לבצע פעילות מדיה איכותית במגוון פלטפורמות בכל מקום בעולם. אנו מתכוונים להתאים כלים אלו לשוק המקומי בברזיל כדי לספק ללקוחותינו את פתרון רכש המדיה המתקדם האופטמלי עבורם בקרב הקהל הברזילאי".

בעשור האחרון, שוק הפרסום הברזילאי נחשב לאחד השווקים הבולטים בעולם, הן בהוצאה הכספית, בחדירה ובאימוץ של טכנולוגיות ודיגיטל וכן בתוצרי הפרסום הקריאייטיביים. החבל הדרום אמריקאי כולו הוא זה שהפגין את הצמיחה הגבוהה ביותר ב-2014 בהוצאה לפרסום, כאשר בתוכו מובילה ברזיל. הצפי לשנת 2014 עומד על צמיחה של 9.4% לעומת השנה הקודמת, בעיקר תודות למשחקי המונדיאל שנערכו בו ב-2014. הצפי ל-2015 מסמן אף הוא אופטימיות עם צמיחה של 8.1%.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לאומי 16/09/2014 20:06
    הגב לתגובה זו
    גם מוצרים טובים, גם אנשים חזקים וגם שווקים לוהטים
  • 3.
    אדוארדו פסקואה מלך. כבודדדדדד (ל"ת)
    ארנסטו ג'ואאו לימה 16/09/2014 19:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סחתיין עליהם (ל"ת)
    דרור 16/09/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משווק 16/09/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    ישראל משתלטת על העולם בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. כיף לראות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.