פרופיל אישי

"המפרסמים ומשרדי הפרסום הגדולים עדיין רואים בטלוויזיה כגביע הקדוש"

עדן עמירב, רק בן 24, מציין 5 שנים לחברה שלו מייפל, שמעסיקה 55 עובדים ומגלגלת 25 מיליון ש' בשנה. השבוע הוא האורח שלנו במדור UNDER 40
נעמה תורן | (10)
נושאים בכתבה מייפל עדן עמירב

בגיל 24 מנהל עדן עמירב עם חברי הילדות שלו מראש פינה את מייפל, חברה לפרסום מבוסס תוצאות באינטרנט, שמעסיקה 55 עובדים, פעילה ב-13 שווקים בינ"ל ויש לה מחזור של יותר מ-25 מיליון ששקלים בשנה. השבוע מסביר עמירב במדור UNDER 40 של אייס, איך מפתחים מערכת מדידה מדויקת, למה פרסום ביוטיוב הוא הדבר הנכון לעומת הטלוויזיה, על הגביע הקדוש שמפרסמים מתעקשים לאחוז בו, ועוד. 1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? פרסום וידאו ביוטיוב, ספציפית במודל ה-True View המאפשר לדלג על הפרסומת לאחר 5 שניות. זהו מודל מנצח, אך המפרסמים עדיין לא מבינים את הפוטנציאל הטמון בו. המודל מציע תשלום על צפיות אמיתיות בלבד. לא על חשיפות, לא על הקלקות, אלא רק על גולשים שבחרו באופן אקטיבי שלא לדלג ולראות את סרטון הפרסומת עד הסוף, או לפחות 30 שניות ממנה, הקצר מביניהם. יוטיוב היא פלטפורמת תוכן עצומה ומגוונת, שמציעה למפרסמים ולמשרדי פרסום אפשרויות טרגוט מתקדמות, המבוססות על כל המידע שיש לגוגל על הגולשים, בין אם הם "סיפרו" לו אותו באופן אקטיבי, או שגוגל לומדת אותו בעקבות התנהגות הגולשים בכל משפחת גוגל. את יכולות כריית הנתונים הדי-מדהימות האלה, שכמובן ניתן לתקשר למפרסם בשקיפות מלאה, משלב יוטיוב עם מודל מסחרי מדהים עבור המפרסמים - במקום לשלם על כל חשיפה (מודל CPM), שלם אך ורק על צפיות אמיתיות. לא מספיק מפרסמים מנצלים את הזירה של יוטיוב לפרסום בווידאו, שאולי נתפסת כפחות יוקרתית מהטלוויזיה, למשל, אך היא יעילה וממוקדת יותר. ובכל זאת, התחזיות מצביעות על מעבר של יותר ויותר תקציבי וידיאו מהטלוויזיה לאינטרנט. 2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? RTB (ראשי תיבות של Real Time Bidding) - בשנה האחרונה שורר באזז בשוק גם מצד משרדי הפרסום וגם מצד האתרים הגדולים סביב עולם ה-RTB, כאילו שזה יציל את שוק הדיגיטל. האמת היא שישראל בכלל לא התאימה עצמה לזירת ה-RTB: מצד אחד אין כמעט אתרים גדולים בישראל שמעמידים את שטחי הפרסום שלהם למכירה בשיטת RTB, ומהצד שני אין כמעט מפרסמים שקונים בטכנולוגיה הזאת. כדי שיתקיים שוק של RTB בארץ, צריכים לקרות 3 דברים: אתרים גדולים צריכים להקצות שטחי פרסום לבורסה ישראלית; מפרסמים צריכים לרצות לקנות שטחי פרסום במודלים של CPC/CPM; והכי חשוב - דרושה פלטפורמה טכנולוגית חזקה שתתווך בין שטחי הפרסום והמפרסמים. 3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? הקמת חברת מייפל וניהולה. הייתי שותף להקמתה לפני כמעט 5 שנים וכיום מועסקים בה 55 עובדים - היא אחת הגדולות בתחום. החברה פעילה ב-13 שווקים בינ"ל עם 4 מוצרי דגל (לידים, פייסבוק, יוטיוב וגוגל) ומחזור הכנסות של יותר מ-25 מיליון ששקלים בשנה. רק בשנה האחרונה הכפילה מייפל את עצמה בכל הזירות - כוח אדם, שווקי פעילות ומחזור הכנסות והזרוע עוד נטויה. 4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? עוד לא היו לי רגעים קשים בקריירה, ודווקא זה מפחיד - אני מאחל לעצמי שהכישלון יבוא מהר ככל האפשר, כדי שאוכל להמשיך לרוץ קדימה בידיעה שהוא מאחורי. 5. מה האתגר הכי גדול בפרסום ביוטיוב? שכנוע מפרסמים ומשרדי פרסום להשתמש בפלטפורמה הזאת. יוטיוב היא פלטפורמת הווידאו היחידה בדיגיטל איתה ניתן להגיע לתובנות שיווקיות עמוקות, פילוחים וסגמנטציה ברזולוציות גבוהות, ריץ' גבוה וכל זה במודל מסחרי מנצח. מצד שני, מפרסמים ומשרדי פרסום גדולים עדיין רואים בטלוויזיה כגביע הקדוש. אני מאמין שהמגמה הזאת תתהפך בעתיד הקרוב. 6. מה הסיכון הכי גדול? חוסר תיאום ציפיות בין רוכש המדיה ובין המפרסם. בסקאלה שבין קמפיין מוכוון מכירות (לידים, למשל) וקמפיין מוכוון חשיפה ומודעות (פרסומות טלוויזיה) - הפרסום ביוטיוב קרוב לסוג השני. לכן, כאשר מגיע אלינו מפרסם ששואל כמה לידים / מכירות הוא יקבל מהפרסומת, אנחנו מקפידים לבצע מולו תיאום ציפיות: להגדיר מהן המטרות והיעדים של הקמפיין וכיצד הוא יימדד, כאשר אנו מתחייבים לכמות צפיות אמיתיות של קהלי המטרה. עולם המודלים המדידים באינטרנט (performance based marketing) דורש עבודה בשקיפות והגינות בין המדיה והמפרסם, בכדי להבטיח שביעות רצון, יכולות אופטימיזציה ושיפור ביצועים, וצמיחה משותפת. עובדי מייפל (יח"צ) 7. מה הולך להיות הדבר הבא בפרסום ביוטיוב? שימוש ביוטיוב כקבוצת מיקוד. מודל ה-True View ביוטיוב מאפשר למפרסם ולמשרד הפרסום לנתח בזמן אמת את תגובות הגולשים לפרי-רול (סרטון הפרסומת) - לבחון האם המסר עובר, לאיזה סגמנט ופילוח המסר עובר בצורה הכי טובה (בפשטות, אלו שלא מדלגים על הפרסומת), לעשותA/B Testing בין 2 סרטונים ולרכוש את הספוטים בטלוויזיה עבור הפרסומת שעובדת טוב יותר ביוטיוב, או לקדם סרטונים שונים לקהלי מטרה שונים, מה שלא מתאפשר בטלוויזיה (מגזרים שונים, מגדרים שונים, פילוחים ועוד). 8. איך עובדת מערכת המדידה שלכם? בשנתיים האחרונות השקענו הרבה מאד כסף בפיתוח "אין האוס" של מערכות ניהול, בקרה ודיווח עבור המוצרים שלנו (יוטיוב, פייסבוק, גוגל ולידים). כל הנתונים מרוכזים בממשק אינטרנטי מדהים וייחודי למייפל, השואבים מידע ממערכות ההגשה והניהול של הפלטפורמה, ומנגישים אותם בזמן אמת, בדשבורד "חי ונושם", יחד עם תובנות שיווקיות וניהוליות באופן שוטף. ללא אקסלים, ללא ניתוח מבאס שלרוב מפרסמים לא מגיעים אליו באופן מעמיק, ללא אי וודאות. 100% שליטה, שקיפות ובקרה. 9. אם לא היית עוסק בשיווק ופרסום, בטוח היית: לומד פילוסופיה ומתמטיקה. 10. מי פתח לך דלת? שחף בר גפן, בעלים ומנכ"ל קבוצת web 3. שחף הכיר אותי ואת שותפיי, עפר ונעם, כשהיינו בני 18. הוא לא נרתע מגילנו הצעיר ויחד הקמנו מיזם משותף שלימים הפך להיות מייפל. במשך השנים שחף צירף אותי לאינספור פגישות עם מגוון אדיר של אנשים - לקוחות, בכירים בתעשיית הפרסום בארץ, אתרים גדולים בישראל וסטארטאפים. למדתי ממנו המון על ניהול אנשים, התנהלות מסחרית הגונה, ואסטרטגיות ארוכות טווח. 11. כשהיית קטן מה רצית להיות? קוסם. 12. פרגן למתחרים חברת IBP של מורן הרשקוביץ וצבי הראל. מתחילת הדרך שלנו לפני כ-4 שנים, IBP תמיד הייתה החברה הכי דומה לנו - חבר'ה צעירים ששמים דגש על טכנולוגיה, יזמויות שונות ומגוון פעילויות. הם מצליחים להישאר רלוונטיים בשוק תחרותי, וכיף שיש מתחרים שאפשר גם ללמוד מהם. 13. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה? יאללה, מה ה-action items? 14. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך? אנחנו חברה שנעה כל הזמן בין אופי של חברת סטארטאפ, כזאת שמפתחת מוצרים וטכנולוגיות חדשות, לבין חברת פרסום מסורתית שמעניקה את שירותיה ללקוחות ישירים ולמשרדי פרסום. לפעמים צריך להכריע האם עכשיו משקיעים את האנרגיות וכוח האדם לייצוב העסקים הקיימים ולשביעות רצון הלקוחות, או שדווקא משקיעים בפיתוח וביוזמות חדשות, תוך ידיעה שזה ייפגע בקיים. מצד אחד אתה לא רוצה לפגוע בקיים, מצד שני אתה יודע שחייבים כל הזמן לפתח את העתיד. 15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? להעניק פתרון שלם ומקיף, במקום אחד, למשרדי פרסום וללקוחות גדולים לתהליך קניית המדיה שלהם. בדיגיטל יש מגוון רחב של ערוצי מדיה (פייסבוק, גוגל, יוטיוב, לידים, דיספליי, פרירולים, תוכן ועוד) וכל אחד משמש למטרות שונות. לרוב, קניית המדיה בערוצים השונים מתחלקת בין ספקים, משרדי פרסום ופלטפורמות טכנולוגיות שונות, והמפרסם נאלץ לבזבז המון זמן בליקוט המידע מהגורמים השונים, מה שמקשה לנתח אותו בצורה יעילה ולהגיע לתובנות ולמסקנות חשובות. או במקרה הגרוע יותר, המפרסם נאלץ להתפשר בטכנולוגיה, בניהול או בפלטפורמות הפרסום, כי הוא מעדיף one stop shop חלקי. כבר קרוב לשנה שאנחנו עובדים ומפתחים במייפל מערכת פרסום ודיווח אחת, שתרכז את כל ערוצי המדיה במקום אחד ותאפשר תמונת מבט אחידה על ביצועים של קמפיין פרסומי, כולל ניתוח אוטומטי של המידע והוצאת תובנות שיווקיות. One stop shop אמיתי ומלא. אם נצליח לתת מענה הולם למדידה וניתוח של קמפיינים באינטרנט, זאת תהיה תרומה אדירה לשוק הפרסום.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אחד שמכיר במקרה 02/12/2013 22:39
    הגב לתגובה זו
    מה לעשות יש גם כאלו - בחור צעיר , מוכשר , בעל מוסר עבודה גבוה , נחוש ומבריק וגם נחמד. כן יש גם כאלו במדינה למזלכם הרב אחרת הייתם חיים בקהיר. עשה צבא. תרם מעל ומעבר ביחידתו. תורם גם לכם במיסים הגבוהים שהוא משלם כמו ילד טוב ובשרות הנקי וההגון שהוא מגיש. אז מה הבעיה? אני לא מצליח להבין את צרות העין שגומרת כל חלקת נפש טובה במדינה הזו. מה דפוק אצלנו בגנים היהודים לעזאזל עם זה נשבר לי כבר ממזמן.
  • 6.
    עדן והחבר׳ה של מייפל יגיעו רחוק. תמשיכו ככה. (ל"ת)
    אורנה 17/10/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לקוח של מייפל 13/10/2013 22:32
    הגב לתגובה זו
    אכן המדידה מתבצעת, אבל של חוזים ודקויות משפטיות, שום דבר מעבר לזה
  • 4.
    איפה שירת בצה"ל? (ל"ת)
    לוחם במיל' 13/10/2013 20:45
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 14/10/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    גם אם הוא היה בסיירת מטכ"ל וגם אם היה משק ממטרות, זה בכלל לא משנה. מסכים שלעשות צבא זה חשוב, אבל מה גורם לך לקרוא כתבה שלמה ולתעסק במה היה תפקידו בצבא?
  • 3.
    וצבא הוא עשה? (ל"ת)
    שמעון 13/10/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
  • אורנה 13/10/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    במקרה מכירה את הבחור המוכשר הזה, ותאר לך לאן היה מגיע אם לא היה עושה! מספיק עם השאלות הצדקניות
  • כן, הוא עשה צבא (ל"ת)
    יון 13/10/2013 19:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יובל DI 13/10/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    איש נעים הליכות אין לי ספק שזו רק ההתחלה שלו.
  • 1.
    בחור מוכשר לאללה (ל"ת)
    אליהו 13/10/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.