"המפרסמים ומשרדי הפרסום הגדולים עדיין רואים בטלוויזיה כגביע הקדוש"
בגיל 24 מנהל עדן עמירב עם חברי הילדות שלו מראש פינה את מייפל, חברה לפרסום מבוסס תוצאות באינטרנט, שמעסיקה 55 עובדים, פעילה ב-13 שווקים בינ"ל ויש לה מחזור של יותר מ-25 מיליון ששקלים בשנה.
השבוע מסביר עמירב במדור UNDER 40 של אייס, איך מפתחים מערכת מדידה מדויקת, למה פרסום ביוטיוב הוא הדבר הנכון לעומת הטלוויזיה, על הגביע הקדוש שמפרסמים מתעקשים לאחוז בו, ועוד.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
פרסום וידאו ביוטיוב, ספציפית במודל ה-True View המאפשר לדלג על הפרסומת לאחר 5 שניות. זהו מודל מנצח, אך המפרסמים עדיין לא מבינים את הפוטנציאל הטמון בו. המודל מציע תשלום על צפיות אמיתיות בלבד. לא על חשיפות, לא על הקלקות, אלא רק על גולשים שבחרו באופן אקטיבי שלא לדלג ולראות את סרטון הפרסומת עד הסוף, או לפחות 30 שניות ממנה, הקצר מביניהם.
יוטיוב היא פלטפורמת תוכן עצומה ומגוונת, שמציעה למפרסמים ולמשרדי פרסום אפשרויות טרגוט מתקדמות, המבוססות על כל המידע שיש לגוגל על הגולשים, בין אם הם "סיפרו" לו אותו באופן אקטיבי, או שגוגל לומדת אותו בעקבות התנהגות הגולשים בכל משפחת גוגל. את יכולות כריית הנתונים הדי-מדהימות האלה, שכמובן ניתן לתקשר למפרסם בשקיפות מלאה, משלב יוטיוב עם מודל מסחרי מדהים עבור המפרסמים - במקום לשלם על כל חשיפה (מודל CPM), שלם אך ורק על צפיות אמיתיות. לא מספיק מפרסמים מנצלים את הזירה של יוטיוב לפרסום בווידאו, שאולי נתפסת כפחות יוקרתית מהטלוויזיה, למשל, אך היא יעילה וממוקדת יותר. ובכל זאת, התחזיות מצביעות על מעבר של יותר ויותר תקציבי וידיאו מהטלוויזיה לאינטרנט.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
RTB (ראשי תיבות של Real Time Bidding) - בשנה האחרונה שורר באזז בשוק גם מצד משרדי הפרסום וגם מצד האתרים הגדולים סביב עולם ה-RTB, כאילו שזה יציל את שוק הדיגיטל. האמת היא שישראל בכלל לא התאימה עצמה לזירת ה-RTB: מצד אחד אין כמעט אתרים גדולים בישראל שמעמידים את שטחי הפרסום שלהם למכירה בשיטת RTB, ומהצד שני אין כמעט מפרסמים שקונים בטכנולוגיה הזאת.
כדי שיתקיים שוק של RTB בארץ, צריכים לקרות 3 דברים: אתרים גדולים צריכים להקצות שטחי פרסום לבורסה ישראלית; מפרסמים צריכים לרצות לקנות שטחי פרסום במודלים של CPC/CPM; והכי חשוב - דרושה פלטפורמה טכנולוגית חזקה שתתווך בין שטחי הפרסום והמפרסמים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הקמת חברת מייפל וניהולה. הייתי שותף להקמתה לפני כמעט 5 שנים וכיום מועסקים בה 55 עובדים - היא אחת הגדולות בתחום. החברה פעילה ב-13 שווקים בינ"ל עם 4 מוצרי דגל (לידים, פייסבוק, יוטיוב וגוגל) ומחזור הכנסות של יותר מ-25 מיליון ששקלים בשנה. רק בשנה האחרונה הכפילה מייפל את עצמה בכל הזירות - כוח אדם, שווקי פעילות ומחזור הכנסות והזרוע עוד נטויה.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
עוד לא היו לי רגעים קשים בקריירה, ודווקא זה מפחיד - אני מאחל לעצמי שהכישלון יבוא מהר ככל האפשר, כדי שאוכל להמשיך לרוץ קדימה בידיעה שהוא מאחורי.
5. מה האתגר הכי גדול בפרסום ביוטיוב?
שכנוע מפרסמים ומשרדי פרסום להשתמש בפלטפורמה הזאת. יוטיוב היא פלטפורמת הווידאו היחידה בדיגיטל איתה ניתן להגיע לתובנות שיווקיות עמוקות, פילוחים וסגמנטציה ברזולוציות גבוהות, ריץ' גבוה וכל זה במודל מסחרי מנצח. מצד שני, מפרסמים ומשרדי פרסום גדולים עדיין רואים בטלוויזיה כגביע הקדוש. אני מאמין שהמגמה הזאת תתהפך בעתיד הקרוב.
6. מה הסיכון הכי גדול?
חוסר תיאום ציפיות בין רוכש המדיה ובין המפרסם. בסקאלה שבין קמפיין מוכוון מכירות (לידים, למשל) וקמפיין מוכוון חשיפה ומודעות (פרסומות טלוויזיה) - הפרסום ביוטיוב קרוב לסוג השני. לכן, כאשר מגיע אלינו מפרסם ששואל כמה לידים / מכירות הוא יקבל מהפרסומת, אנחנו מקפידים לבצע מולו תיאום ציפיות: להגדיר מהן המטרות והיעדים של הקמפיין וכיצד הוא יימדד, כאשר אנו מתחייבים לכמות צפיות אמיתיות של קהלי המטרה. עולם המודלים המדידים באינטרנט (performance based marketing) דורש עבודה בשקיפות והגינות בין המדיה והמפרסם, בכדי להבטיח שביעות רצון, יכולות אופטימיזציה ושיפור ביצועים, וצמיחה משותפת.
- 7.אחד שמכיר במקרה 02/12/2013 22:39הגב לתגובה זומה לעשות יש גם כאלו - בחור צעיר , מוכשר , בעל מוסר עבודה גבוה , נחוש ומבריק וגם נחמד. כן יש גם כאלו במדינה למזלכם הרב אחרת הייתם חיים בקהיר. עשה צבא. תרם מעל ומעבר ביחידתו. תורם גם לכם במיסים הגבוהים שהוא משלם כמו ילד טוב ובשרות הנקי וההגון שהוא מגיש. אז מה הבעיה? אני לא מצליח להבין את צרות העין שגומרת כל חלקת נפש טובה במדינה הזו. מה דפוק אצלנו בגנים היהודים לעזאזל עם זה נשבר לי כבר ממזמן.
- 6.עדן והחבר׳ה של מייפל יגיעו רחוק. תמשיכו ככה. (ל"ת)אורנה 17/10/2013 18:33הגב לתגובה זו
- 5.לקוח של מייפל 13/10/2013 22:32הגב לתגובה זואכן המדידה מתבצעת, אבל של חוזים ודקויות משפטיות, שום דבר מעבר לזה
- 4.איפה שירת בצה"ל? (ל"ת)לוחם במיל' 13/10/2013 20:45הגב לתגובה זו
- יוסי 14/10/2013 12:19הגב לתגובה זוגם אם הוא היה בסיירת מטכ"ל וגם אם היה משק ממטרות, זה בכלל לא משנה. מסכים שלעשות צבא זה חשוב, אבל מה גורם לך לקרוא כתבה שלמה ולתעסק במה היה תפקידו בצבא?
- 3.וצבא הוא עשה? (ל"ת)שמעון 13/10/2013 16:06הגב לתגובה זו
- אורנה 13/10/2013 20:19הגב לתגובה זובמקרה מכירה את הבחור המוכשר הזה, ותאר לך לאן היה מגיע אם לא היה עושה! מספיק עם השאלות הצדקניות
- כן, הוא עשה צבא (ל"ת)יון 13/10/2013 19:21הגב לתגובה זו
- 2.יובל DI 13/10/2013 14:20הגב לתגובה זואיש נעים הליכות אין לי ספק שזו רק ההתחלה שלו.
- 1.בחור מוכשר לאללה (ל"ת)אליהו 13/10/2013 13:27הגב לתגובה זו

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.