מארק בניוף מנכל סיילספורס
צילום: Christie Hemm Klok, Flickr

סיילספורס משיקה את Slack AI

רוי שיינמן |

סיילספורס מכריזה על השקת Slack AI, ליצירת חווית בינה מלאכותית מהימנה ואינטואיטיבית הזמינה ישירות בפלטפורמת סלאק. לקוחות יוכלו לנצל בקלות את הידע הקולקטיבי הקיים בסלאק באמצעות חוויות מודרכות לחיפוש מופעל בינה מלאכותית, תקצירי ערוצים, סיכומי שיחות ועוד. יכולות אלו יאפשרו ללקוחות למצוא תשובות, לזקק ידע ולהצית רעיונות מהר יותר.

החל מהיום, יכולות החיפוש והסיכום של Slack AI יוכלו לעזור ללקוחות למצוא ולצרוך כמויות גדולות של מידע בקלות. משתמשים יכולים להפעיל יכולות חדשות אלו באמצעות אינטראקציות מונחות והקשריות, ללא צורך בלימוד מיומנויות חדשות. מעבר לכך, כל המידע מאובטח ומותאם אישית למשתמש.

עם Slack AI, לקוחות יוכלו:

לשאול שאלה בשיחה ולקבל תשובה תמציתית על סמך הודעות סלאק רלוונטיות. כמו כן, משתמשים יוכלו למצוא את מה שהם צריכים מהר יותר, בין אם הם רוצים ללמוד על קמפיין שיווקי חדש, להתעדכן במדיניות החברה, לקבל תובנות לגבי החלטות קודמות מהקשר היסטורי או להבין נושאים שונים לא מוכרים.

משתמשים יוכלו להתעדכן בהודעות שלא נקראו, לסכם את שבעת הימים האחרונים או להגדיר טווח תאריכים מותאם אישית לסיכום. כך למשל, משתמשים יוכלו להתעדכן במהירות לאחר היעדרות ארוכה מהעבודה, להתעדכן בפרויקט חדש, או להציע פתרון לבעיות במהירות.

משתמשים יוכלו לקבל תמצית של שיחה ארוכה בלחיצה אחת, ומקורות ברורים כלולים בכל תקציר, המאפשרים למשתמשים לצלול עמוק יותר לתוך גולת הכותרת. משתמשים יוכלו לסכם באופן מיידי את ראשי הפרקים בשיחה ואת השלבים הבאים מתוך שרשור שיחות ארוך, להתעדכן בכרטיס שירות לקוחות, או להתעדכן בפעילות של הצוות כדי לקבל מבט ממעוף הציפור על סדרי עדיפויות.

דגמי השפה הגדולים (LLMs) של Slack AI נמצאים כבר בתוך סלאק מה שמבטיח שנתוני לקוחות נשארים "בתוך הבית" ובשימוש בלעדי של אותו ארגון. נתוני הלקוחות נשארים מוצנעים ולא ישמשו לשירותי לקוחות אחרים, במישרין או בעקיפין.

כמו כן, Slack AI אינו משתמש בנתוני לקוחות למטרות הדרכה של LLM. והתוצאות שנוצרות מסיכומים ותכונות חיפוש של Slack AI גלויות רק למשתמש שביקש אותן. התוצאות אינן משותפות בסלאק או כל משתמש אחר, אלא אם המשתמש מחליט לשתף אותן.

קיראו עוד ב"BizTech"

בימים אלו סלאק חוגג 10 שנים להיווסדו, ונמצא כיום בפתחו של פרק חדש ומדהים מלא בצמיחה, חדשנות מוצרית ושיתופי פעולה. מה שהתחיל כמשחק מחשב מרובה משתתפים בשם Glitch הפך לפלטפורמה מופעלת על ידי AI לעבודה, שמקדמת צמיחה בכל תחום עסקי עם שיחות, אוטומציות ויכולת פרודוקטיבית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.

טראמפ בוחן מחשב קוונטי, נוצר באמצעות AIטראמפ בוחן מחשב קוונטי, נוצר באמצעות AI

אישור משפטי ליוזמת טראמפ: תשלום של 100 אלף דולר לבקשת אשרת H-1B

מאחורי הרטוריקה הגסה על “מי נכנס לאמריקה” מסתתרת מדיניות סדורה, ועוד אספקט של ה-MAGA: בית המשפט אישר את יוזמת המשטר להעלות דרמטית את אגרת העסקת עובדים זרים בהייטק , שיקטין דרמטית את ההגירה הכלכלית

רן קידר |

״למה אנחנו לא יכולים להביא אנשים מנורווגיה או משוודיה? בואו ניקח כמה מדנמרק. אכפת לכם לשלוח לנו כמה אנשים? תשלחו לנו אנשים נחמדים. אכפת לכם? אבל אנחנו תמיד לוקחים אנשים מסומליה, ממקומות שהם אסון, נכון? מגיעים אלינו רק ממקומות מטונפים, מלוכלכים, דוחים ומוכי פשיעה". כך אמר נשיא ארה"ב לפני כשבועיים והתייחס באופן פרובוקטיבי למדיניות ההגירה של ארה"ב. 

האמירה הזאת היא צד אחר של יוזמה של טראמפ, שבמסגרתה ארה"ב תיגבה 100 אלף דולר עבור כל בקשה לאשרת H-1B, שאותה ניסתה לשכת המסחר האמריקאית לטרפד,בטענה כי המהלך חורג מסמכות הנשיא, והגישה תביעה לבית המשפט, שכעת דחה אותה וקבע כי ממשל טראמפ רשאי להמשיך בהטלת האגרה. האגרה החדשה, שהוכרזה בהצהרה נשיאותית מספטמבר 2025, מחליפה את העלויות הקודמות שנעו בין 2,000 ל-5,000 דולר לבקשה, תלוי בגודל החברה ובסוג ההגשה.

מהי תכנית H-1B?

תוכנית H-1B מאפשרת לחברות אמריקאיות להעסיק עובדים זרים בעלי השכלה אקדמית בתחומים כמו הנדסה, תוכנה, ביוטכנולוגיה ומדעי המחשב. בכל שנה פיסקלית מוקצות 85 אלף אשרות, 65 אלף רגילות ו-20 אלף נוספות לבעלי תארים מתקדמים מאוניברסיטאות אמריקאיות. הביקוש עולה על ההיצע בהרבה, עם מאות אלפי בקשות שנתיות, וההקצאה מתבצעת בהגרלה אקראית. בשנת 2025 נרשמו כ-442 אלף בקשות, כאשר כ-70-80% מהן הגיעו מעובדים הודים, המהווים את הרוב במגזר השירותים הטכנולוגיים.

האגרה החדשה חלה רק על בקשות חדשות שהוגשו לאחר 21 בספטמבר 2025, ואינה משפיעה על חידושים או הארכות של אשרות קיימות. היא נועדה להרתיע שימוש יתר בתוכנית, במיוחד על ידי חברות אאוטסורסינג שמעסיקות עובדים בשכר נמוך יחסית. לדוגמה, חברת טאטא קונסלטנסי סרוויסס ההודית, אחת המובילות בהגשת בקשות, ספגה בעבר קנסות על הפרות כמו העסקה בשכר נמוך והפרת כללי מיקום עבודה. עם האגרה החדשה, עלות גיוס עובד בודד עלולה להגיע ל-105 אלף דולר, כולל עמלות נלוות, מה שהופך את התהליך ללא כדאי עבור תפקידים בשכר ממוצע של 70-90 אלף דולר לשנה.

חברות טכנולוגיה גדולות כמו אמזון, שספנסרה מעל 10 אלף אשרות H-1B בשנת 2025, מיקרוסופט עם כ-6 אלף, ומטא עם כ-4 אלף, צפויות לספוג עלויות נוספות של מיליוני דולרים. באמזון, למשל, השכר הממוצע לעובדי H-1B עומד על 150 אלף דולר, אך האגרה תייקר את הגיוס הראשוני ב-67%. חברות קטנות יותר, כולל סטארט-אפים, עלולות לוותר על גיוס זר לחלוטין, שכן תקציבן מוגבל. כפי שפורט בדיווח על השפעות כלכליות של מדיניות הגירה בארה"ב בביזפורטל, שינויים כאלה עלולים להאט את קצב החדשנות במגזר הטק, שתורם כ-10% מהתמ"ג האמריקאי.