חושבים שמחירי הדירות בארץ אף פעם לא יורדים - אז הנה גרף שמציג בנק ישראל

בבנק ישראל טוענים כי המחסור עומד על 30-40 אלף דירות בלבד, ומתייחס למהלך עליות המחירים
נדל"ן, צילום: Getty images Israel
ד"ר קובי ברוידא מחטיבת המחקר בבנק ישראל נשא היום דברים בכנס של מכון אלרוב באוניברסיטת תל אביב והתייחס לשאלת השפעת הדמוגרפיה על שוק הדיור בישראל.
בהרצאתו אמר ד"ר ברוידא כי הצורך הדמוגרפי במגזר היהודי בשנים האחרונות הנו לתוספת של כ-41 אלף דירות בשנה, אך הבהיר כי צורך זה איננו שקול לביקוש לדירות, המושפע מגורמים נוספים כגון התשואות על נכסים פיננסיים ומחירי הדירות. ובכל זאת, ברוידא הציג כי עד שנת 2009 מספר התחלות הבניה היה נמוך במידה משמעותית מהצורך. מאז הואץ מאד קצב ההתחלות וכיום הוא קרוב לצורך השוטף (ראו שקף ראשון). עם זאת, לדבריו, קיים מחסור מצטבר של סביב 30-40 אלף דירות וזאת בשל מיעוט התחלות הבניה טרם האצה שנרשמה בתחום בשנים האחרונות.
בשורה התחתונה, מדבריו עולה כי כיום התחלות הבניה הן בקצב שקרוב מאוד לביקוש שעולה מהדמוגרפיה, וכי המחסור כתוצאה משנים עברו מסתכם ב-30-40 אלף דירות בלבד. מדובר במספר שנמוך באופן משמעותי ממספרים כמו מחסור של 100 אלף דירות שנזרקו לחלל האוויר בשנים האחרונות. 
בטבלה הראשונה ניתן לראות את הפער הגדול בתחילת העשור בין התחלות הבניה לבין הביקוש, פער שנמשך עד 2010 והצית עלייה דרמטית במחירי הדירות החל מ-2007. (ראו את ה-gap בכל שנה בתחתית הגרף). בטבלה השניה מוצגת  המגמה של מחירי הדירות מאז 1973, ובו ניתן לראות מספר גלים משמעותיים של ירידת מחירים, בעיקר בפעם הראשונה החל מ-1984 ובפעם השניה החל מ-1998. לאחר מכן ניתן לראות את העלייה הדרמטית במחירי הדירות החל מ-2008. 
ד"ר ברוידא הציג שקפים שמציגים את המצב:


תגובות לכתבה(91):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 49.
    הפתרון הוא מס על דירות ריקות
    אמית 29/04/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והסכמי שכירות כמו בגרמניה
    סגור
  • 48.
    לקראת ירידה
    אמית 29/04/2017 13:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברים מחירי הדיור לקראת ירידה משמעותי והתפוצצות הבועה חכו שנה ותרוויחו מאות אלפי שקלים
    סגור
  • 47.
    אם תרצו יש פתרונות
    איציק 01/03/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    השיטה האפקטיבית היחידה היא להתנות השכרה של דירות ישנות בעמידה בתקנים חדשים זה יבריח משקיעים ויביא להתחדשות עירונית המציאות בה מרכזי הערים מלאים בבנינים עתיקים ומטים לנפול המושכרים בהון תועפות מכריחה אותנו לבנות בשטחים חקלאיים הדורשים פיתוח יקר ומייקרים את הדירות
    סגור
  • 46.
    הכוונה שגויה
    אחד שמבין 26/07/2016 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שלא מראים לכם את הגרפים האחרים שאומרים שמה שהוא מלין זה בהחלט נכון, מדוע? מפני שמחשיבים את הדירות שיש על פני כל האוכלוסייה. ולכן זה נכון, אך עם זאת! אם נסתכל על גרף שמראה לכמה אנשים יש דירה שניה שלישית ויותר מכך נגלה שחסרות לנו מעל 135,000 דירות! מכלל המגזרים, העדות בכל חלקי הארץ. הנתון הזה לוקח בחשבון את תמא 38, פינוי בינוי, והקמת פרוייקטים חדשים. ולכן זאת הסיבה שבמדינת ישראל יש מצב דיור לא תקין בעליל. תודה רבה. ומוזמנים לבדוק את כל מה שדנו בכך - באתר האינטרנט של המכללה למנהל - דוחו"ת נדל"ן אבודים - מה יקרה בעתיד- ונדלן להשקעה.
    סגור
  • 45.
    הוא רק שכח לציין שבין 90 ל99 היתה אינפלציה דו סיפרתית (ל"ת)
    אייס 18/07/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 44.
    אני לא בטוח שהכותב מבין מה הוא רואה בגרף השני :-) (ל"ת)
    אייס 18/07/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 43.
    ביזפורטל שתי מילים על הכותרות שלכם: קליק בייט!!! (ל"ת)
    shafik 18/07/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    הפער המדובר
    משקיע 13/07/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניתן לראות שמשנת 2000 גם היה פער גדול ושוק הדיור היה רדום מת אז לא הבנתי . אם הוא אומר שיש קורלציה אז לדעתי אין והוא טועה ומטעה ואני אובייקטיבי מהגרפים שהוא הראה.
    סגור
  • יש קורלציה היא פשוט באה בדיליי
    עידן 14/07/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קצב בנייה משפיע רק אחרי כמה שנים. את ההשפעות של חוסר הבנייה ב-2000-2008 אנחנו מרגישים עכשיו. את ההשפעה של הבנייה בשנים הנוכחיות נרגיש בעוד כמה שנים.
    סגור
  • 41.
    בנק ישראל לא כלל גל עלייה מאירופה
    כלכלן 13/07/2016 11:58
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בנק ישראל טעה בהערכה כיוון שישנו גל עלייה מאירופה של 50 אלף עולים מספטמבר הקרוב יהיה עלייה במחירי הדיור בשל כך ובנוסף עדיין אין מסירות דירות כי לוקח 3 שנים לבנות על כן ב3 שנים הקרובות יימשך העליות
    סגור
  • טען עוד
  • יש גם גל ירידה תמידי.
    אחד 13/07/2016 23:53
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא יודע מאיפה הקרצ ת המספרים. המיר הגיע לרוויה ובחודשים הקרובים נראה כבר את השינוי
    סגור
  • היהודים בגולה כבר קנו בזול (ל"ת)
    קשקשן 13/07/2016 22:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מגבלות הכוח
    אזרח 13/07/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם המחירים בישראל יהיו גבוהים ביחס למדינות אחרות אותם עולים פוטנציאליים יעברו למדינות אחרות זולות וטובות יותר בבחינת דיור ותעסוקה
    סגור
  • 40.
    39 אתה צודק
    יוסי 13/07/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרבה מומחים מסבכים בעייה פשוטה. צריך לנקוט בשני הצעדים הפשוטים שהצעת ותהיה תמורה אמיתית בשוק הדיור!!! יישר כוח משה
    סגור
  • 39.
    לא צריך שום תוכנית הבעיה פשוטה לפתרון!!!
    משה 13/07/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    14 1
    צריך להגדיל היצע ולהקטין ביקוש. הגדלת היצע : הכרזה על מגה פרוייקטים של 3000 דירות ומעלה במקומות מיועדים לבניה כמו מודיעין, קיית גת ,ב"ש ופרסום מכרז בנלאומי שיכלול תכנון ובינוי של תשתיות ודירות . הקטנת ביקוש : הכרזה על פתיחת תוכיות פיננסיות שיעניקו לחוסכים תשואה ריאלית של כ= 3% שנתי ,ככה מי שיש לו כסף פנוי יוכל לשמור על כספו ולא ירוץ לשוק נדל"ן כמשקיע
    סגור
  • 38.
    תהיה ירידת מחירים ריאלית אולי
    דניאל 13/07/2016 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אבל היא לא תלווה בירידת מחירים נומינלית, אולי באזור הפריפריה. מי שקנה דירה בגבעתיים/ תל אביב, לעולם יצליח להשכיר אותה. ולכן הוא לא ימכור בהפסד נומינלי אף פעם.
    סגור
  • בלבל אותך קצת הנומינלי -ריאלי?
    אחד 13/07/2016 23:57
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין מה להתיחס לנומינלי אנו מדברים ביחידות משכורת ממוצעת.חציונית וזה מה שחשוב. מי שמחזיק דירה בגבעתיים מתי שהמחירים מתחילים לדשד נתקע עם שכירות ממוצעת של 2.18% ואז תאמין לי שהוא מהר מאד ימיר אותה באג"ח עם תשואה טובה יותר. ומה אז יקרה למחיר? ירד נומינלי וריאלי ופשוט ירד.
    סגור
  • 37.
    בקרוב יגיעו המון עולים מצרפת.בריטניה וארה"ב (ל"ת)
    מ 13/07/2016 07:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 36.
    כחלון נרדם בשמירה ובעשיה.. אבל בדיבורים תותח על (ל"ת)
    כחלון את כחלון 12/07/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 35.
    הגרף בשקלים מלמד שהשקל הפך לסמרטוט !
    אדם 12/07/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    במקום לדבר על מחירים ריאלים מדברים על שקלים . ריאלית מעולם לא היו ירידות בישראל
    סגור
  • תבדוק
    אחד 13/07/2016 00:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אני רואה שאתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך. מ97 ועד 2008 תסתכל טוב טוב בגרף מחירי הדירות ירדו ריאלית בכ30%! לא עלו 50% לא עלו 100% לא עמדו במקום - ירדו ב30%. אני מניח שאתה זה מה שמכנים כסף טיפש כי גם אחרי שתפסיד תחשוב שהרווחת....
    סגור
  • 34.
    ממולץ למשקעים לטווח הארוך ETF חדשה ........
    יוסף פותר החלמות 12/07/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לקמעונות מכוונת ETF (תעודת סל חו"ל ) סימבול IBUY שמרכיבה רק מניות העוסקות בקמעונאות מכוונת . העולם עובר לקניות אינטרנטיות . הנדל"ן מיצה הבועה מכילה יותר מידי אויר שתתפוצץ בקרוב אין שום הגיון כלכלי למחירים המופרזים של הדירות (ואני בעל דירה )
    סגור
  • 33.
    הביקוש לא כל כך רלבנטי....
    אדם 12/07/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כאשר מחירי הדיור הזויים ולחלק משמעותי של התושבים אין יכולת כלכלית לרכוש דירה , הביקוש/ לא כל כך רלבנטי הרי הוא לא יכול להתממש במחירי בועה .
    סגור
  • 32.
    משתמשים במילה מחסור לנפח את קופת המדינה ואת הקבלנים
    מחסור עלק 12/07/2016 19:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואנחנו שותקים מגיע לאזרחי ישראל שיתנו להם בראש עוד ועוד עד שילמדו להפגין
    סגור
  • 31.
    באיזורים מסוימים בארץ שכחו מה זה 1.5מיליון אז איך הגרף
    גרף שקרי 12/07/2016 19:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לנו מחיר מקסימום 1.5זה עוד חלק מהעוולה ומהנוכלות שעושים האוצר בנק ישראל וראש ממשלת ישראל
    סגור
  • 30.
    גרף המחירים הוא במונחים ריאלים
    חשוב לשים לב להטעיה 12/07/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נומינלית כמעט תמיד עולה
    סגור
  • עולה בממוצע ב2-3 אחוז ריאלית בשנה
    אחד 12/07/2016 22:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העניין הוא שהוא עלה ריאלית ב100% בעשור האחרון ולכן גם ירד ריאלית ב50% -40% בקרוב
    סגור
  • גם השכר נומינלית תמיד עולה יש להתחשב במדד (ל"ת)
    שלמה מעוז 12/07/2016 20:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 29.
    אין שום מחסור ,אף אחד לא גר ברחוב
    אדם 12/07/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אין שום מחסור בדירות! יש 150,000 דירות ריקות של תושבי חוץ. מיסוי קטן ובעיית המחסור המדומה נפתרת באופן מיידי. מיסוי דירות רפאים של תושבי חוץ מופיע במצע של כולנו!! מטרת הכותרת להשיח את הדעת מהפיצוץ הקרוב של של בועת הנדל"ן.
    סגור
  • אמת, אין מחסור רק תביא 2 מיליון ויש לך דירה (ל"ת)
    אלי 13/07/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 28.
    מדינה קטנה וצפופה איפה יבנו? התשובה היא
    חברוני 12/07/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    8 2
    צריך לבנות בניה מסיבית מעבר לקו הירוק שמשום מה מוחזק כקו קדוש. בחברון. באריאל. בשילה. בגולן. בגוש עציון. בסוסיא. בעתניאל. בבקעה. קוראים לזה פיזור אוכלוסין.
    סגור
  • 27.
    הנדלן לא ירד, גם בבורסה היו גרפים, ובסוף שברו שיא
    עדי 12/07/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    4 9
    לא להאמין למה שכותבים לכם
    סגור
  • גם בבורסה היו נירות שהתאדו אז מה אתה רוצה לומר? (ל"ת)
    אחד 12/07/2016 22:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 26.
    כל בועה מתפוצצת
    שלומי 12/07/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    17 3
    ואז יבוא היום והדור המבוגר שקנה דירות להשקעה בזול יאלץ להפטר מהם לטובת זוגות צעירים מחוסרי דיור ויבוא גואל לדור הצעיר בארץ שהדור המבוגר במשך כמה שנים גנב את כספו כדי שיוכל לטוס פעם בשנה לטיול אנטרופולוגי לאיזה יעד אקזוטי.
    סגור
  • תמשיך לחלום מפסידן (ל"ת)
    בובי פישר 12/07/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    4 21
    סגור
  • 25.
    יאללה בלגן
    חנון 12/07/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שימו לב מלכודת!!! מדינת ישראל עדיין לא חוותה קריסת מחירי נדל"ן מעודה כמו שהיא לא חוותה נסיקת מחירים מטורפת כמו זו האחרונה. קריסת המחירים הצפויה כ"כ בתחום תכה בשוק את מרבית הציבור ובעיקר את הרוכשים הטריים שימצאו עצמם מול שוקת שבורה. התזה הרווחת כי מחירי הנדל"ן רק עולים ואם אפשר מכפילים עצמם כל עשור משוללת הגיון. תעשו חשבון ותראו שבקצב הנוכחי כאשר המשכורת תקועה כבר עשורים תוך 2 וחצי דורות דירה בת"א תעלה כמעט רבע מיליארד ש"ח(!!) .ומי יוכל לקנות דירה עם משכורת חציונית של 1,500 דולר?! כלומר המחיר לא יוכל עוד לעלות. אז תגידו שיהיה רק שוק שכירויות? אבל שוב אי אפשר לנפח את המחיר בהרבה מעבר לשכר בשוק ... אז נניח השכ"ד יהיה 15,000 ש"ח בחודש וכולם ואכלו רק לחם ובצל ואז תשואת הנדל"ן תהיה פחות מפרומיל... כלומר עדיף לשים תכסף בבנק עם ריבית של עשירית אחוז... במילים אחרות כל הסיטואציה לא אפשרית ולמחיר הדיור יש חסם עליון. השאלה היא איפה הוא? כיום עם משכנתא ממוצעת של 1.5 מיליון והחזר חודשי של 4,500 ש"ח ל30 שנה ... (תבדקו) אין ממש למחיר לאן לעלות כי פשוט מספר האנשים שמסוגלים לשלם מעבר לזה הולך וקטן וזה כ
    סגור
  • אחלה
    גלעד 12/07/2016 20:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אחלה סקירה.יותר טובה מבנק ישראל
    סגור
  • 24.
    איזה יופי ,אז בכלל אין בעיה,ואפשר להמשיך לסחוט מיסינדלן (ל"ת)
    בא 12/07/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    חפשו בפייסבוק את הדף...
    אמיר 12/07/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מטה המאבק להפחתת מחירי הדיור
    סגור
  • 22.
    אותו כותרת כל חודש.שימו לב
    אבי 12/07/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    7 4
    הם חושבים שעם כותרות הם יורידו מחירים.יש כל מיני אינטרסנטים שמעוניינים בכותרות כאלו.וכך הם דופקים את ציבור הקונים שמפסיד בכל פעם שהדירות עולים
    סגור
  • הם מצילים נפשות ממאכולת הנדל"ן
    אחד 12/07/2016 22:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה יש קשה להמודד עם עובדות? הנדל"ן בדרך לנחיתה קשה במיוחד
    סגור
  • הדירות לא ירדו בתל אביב והסביבה כי אין קרקע בזול (ל"ת)
    הדירות ירדו בערד 12/07/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 21.
    הצטרפו למחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור בפייסבוק (ל"ת)
    רמי 12/07/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • למה? כמה עולה דירה בפייסבוק? (ל"ת)
    רבי דוד 13/07/2016 00:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • בעד אבל אני לא מבין איך תורידו את המחירים (ל"ת)
    יש 12/07/2016 18:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • זה בסדר גם הם לא מבינים (ל"ת)
    רועי 12/07/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • ברגע שקבוצה מסוימת תחליט זה יהיה אפקטיבי
    אחד 13/07/2016 00:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פשוט יגידו שהם לא קונים במחיר הנוכחי עד שירד לX וזהו הורדת ביקוש ולכן מחיר. המשקיעים לא יכולים להרשות לעצמם להתאגד כי המתנה מבחינתם כואבת יותר וכרוכה בהפסד הון ולכן ימצמצו ראשונים.
    סגור
  • נשמע נחמד לטווח קצר אבל לא חשבתם מה יקרה
    אני 23/03/2017 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמחיר ירד לX ומאה אלף איש שחיכו יתנפלו בבת אחת על השוק?
    סגור
  • חסר דירה
    איש 12/07/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כולנו מצטרפים!!!!!!!!!
    סגור
  • 20.
    מדובר בפשע כלכלי בשיתוף פעולה של הנגידה וממשלת
    פשע כלכלי פוליטי 12/07/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    17 2
    ישראל , כבר שבע שנים מווסתים את מחירי הנדל"ן , והיום הפושעים מראים לעם ישראל את התוצאה בגרף !!! אין שום הבדל בין ויסות הנדל"ן לבין ויסות מניות הבנקים בשנות ה- 80 , בנק ישראל אמון לשמור על יציבות מחירים איפה יציבות המחירים במחירי הדיור , הרסו לדור שלם את החיים והיום הם זורקים פירורים בדמות מחיר למשתכן , 160 משכורות לדירה ממוצעת מה זה ?אם לא ויסות !!!
    סגור
  • 19.
    הבנו את התמונה לפני שמונה חודש ומורידים את הרגל מהגז
    הקבלן 12/07/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בונים אבל הרבה פחות
    סגור
  • התחלתם שביתה איטלקית?
    אחד 12/07/2016 22:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה קרה שביתה איטלקית התרגלם להתעשר על חשבוננו. זה רק יגרום להרחבת מחיר למשתכן והבאת קבלנים מסין שילמדו אותכם איך בונים ותתחננו לעבודה
    סגור
  • בסדררררר חחחחח (ל"ת)
    הקבלן 13/07/2016 06:48
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 18.
    גרף מחירי הדירות במחירים ריאליים, הגרף הנומינלי כמעט
    איטונג 12/07/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 3
    תמיד עולה, רואים בשנה האחרונה צמצום בהתחלות בניה שזה לא יעזור בהורדת המחירים.
    סגור
  • 17.
    יאללה ירידותתתת
    אבי המשקיען 12/07/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    8 4
    הלוואי שירד כבר שנקנה עוד ועוד דירות תקוע כבר שלוש שנים עם ארבע דירות מת מפחד לקנות במחירים האלו
    סגור
  • לך על זה
    אחד 12/07/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אין דבר כזה "משקיע נדל"ן" משקיע תורם לצמיחה מדובר בספסר נדל"ן. לפי מה שכתבת מסתבר שאתה בחזית הכסף הטיפש לא מספיק שלא תצא בזמן אלא גם תמקסם הפסדים... ברגע שהשוק יורד אתה נשאר עם תשואת שכירות של 2% בממוצע ועם מחיר יורד. במצב זה יותר ויותר דירות משתחררות לשוק תחילה כסף חכם בסוף כסף טיפש ובסוף הכסף הכי טיפש של אלה שקונים בירידות....לך על על זה אבי.
    סגור
  • בינתיים אתה גר אצל ההורים והוא מסודר דור קדימה (ל"ת)
    רועי 12/07/2016 18:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • אחד
    אחד 12/07/2016 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי כסף לדירה יפה ומרווחת במזומן אבל לא בא לי לזרוק את הכסף על זה... מתי שהמחיר ירד בחדות אשקול עם דגש על אשקול לרכוש דירה. אני בכל מקרה בבורסה עושה 8% בשנה
    סגור
  • 16.
    הצחקתם אותי
    עידן 12/07/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    8 10
    המחירים רק עולים וימשיכו לעלות כל עוד יש מספיק כסף שחור שמסתובב חופשי. בנוסף אנחנו עומדים על ילודה חיובית וישמיך להיות כך על 2050 לפחות זא צריך יותר דירות ממה שבונים => מחירים יעלו, יכול לקרות כמו שקרה בגרפים שהמחירים נשארו תקועים קצת זה לא משנה כלום כי אחרי תקופת הקיפאון המחירים חוזרים לעלות ומשלימים את החסר
    סגור
  • יעלו לאן ? אין יותר כסף אפילו הבנקים הגיעו לתקרה של
    ' 12/07/2016 19:03
    הגב לתגובה זו
    6 3
    היכולת שלהם להלוות...מה חשבת זה אינסופי?
    סגור
  • יקפאו קצת ואח"כ יפלו חזק
    אחד 12/07/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עייפנו מהקלישאות "נדל"ן רק עולה" (רואים היטב בגרפים שעל כל עלייה באה אחריה ירידה...) "אין מקום איפה לבנות" (בהונג קונג המחירים קרסו ואי אפשר לשים שם סיכה) אתה אומר שאחרי קיפאון המחירים יעלו?! מעניין... בקיפאון המחירים מדשדשים... ואז התשואה היחידה שנשארת היא תשואת השכירות שהיא תחזיק חזק... 2.18% בלבד בממוצע בת"א 2016. אין מקום אחר בעולם למעט טיוואן שנמוך מזה...(תבדוק!) ואז מה יקרה? ידעת שיש אג"חים ממשלתיים עם תשואה טובה יותר?! ואז הכסף החכם יותר משחרר דירות ומה קורה אז? המחיר כבר בירידה... וכסף פחות חכם משחרר עוד דירות... והמחיר ממשיך לרדת ואז אנו במכירת חיסול... ומה יכול פתאום לגרום למחירים לעלות? ריבית שתרד? היא רק תעלה. צמיחה במשק? פנינו למיתון.שלום עם כל שכנינו ? פנינו להסלמה. אני אגיד לך מה יגרום לתהליך להפסיק. המחירים יחזרו לעלות בשוק יורד רק כאשר תשואת השכירות תהיה אטרקטיבית מספיק תחת מחירים יורדים כלומר לפחות באזור ה4% תשואת שכירות. וזה מה שיקרה אחרי שהמחירים ישלימו ירידה של 50% . הכתובת על הקיר וגם על הגרפים.
    סגור
  • לבנות יותר
    קבלן עשיר 12/07/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודק!! לכן צריך לבנות יותר
    סגור
  • המלים שלך נאמרו גם ביפן ארצות הברית ולמעשה ...
    יוסף פותר החלמות 12/07/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כמעט מכל העולם אין דבר שעולה לנצח הבועה תתפוצץ באיזה שלב שהוא וכמה שזה אקח יותר זמן הנפילה תהיה חדה יותר . אף אחד לא יודע מתי ואיזה גרגר חול תפיל את הערמת החול .זה סטטיסטיקה פשוטה של תסוגה לממוצע .לבני האדם יש מחשבה מוטעת שמה שעולה לא יכול לרדת ומה שיורד לא יעלה זה טעות נפוצה בראייה ארוכת טווח .
    סגור
  • 15.
    שהבנק יקנה דירה בגרפים. וגם אם זה נכון
    בנק נכלולי ישראל 12/07/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבורסה ירדה הרבה והפסדנו כסף. אין לנו איך לקנות זבלה
    סגור
  • 14.
    ברוידא הוזכר בסרטון "המחסור בדירות עבדו עליכם" שם הוסבר
    צעיר 12/07/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    5 3
    שהמחסור קטן בהרבה. ואגב כל צמוד קרקע היום מכיל יחידת דיור נפרדת במרתף, ודירות רבות בעיר מפוצלות לשתיים. לכן יש עוד 10,000 התחלות בניה כל שנה שאינן נספרות
    סגור
  • 13.
    חוסר בהיצע ? סיפורים לגנובם מכולם כסף ! מחירי הנדלן
    בני 12/07/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    6 2
    צרכים ליפול , לטנתו הביקוש הוא 41 אלף יחידות , כאשר בנק ישראל פרסם החודש כי קצב הבניה הוא של 47 אלף יחידות דיור כך לא באמת חסר דיורת חסר קבלנים ישרים !!
    סגור
  • 12.
    שמענו את הסיפורים גם לפני שנתיים
    אבי 12/07/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    7 2
    המחירים רק עולים.כל עוד אין אלטרנטיבה להדקעה
    סגור
  • האלטרנטיבה תהיה לא להפסיד
    אחד 12/07/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    2 3
    עוד קלישאה. האלטרנטיבה בשוק במיתון היא לפעמים פשוט לא להפסיד וזה מה שיקרה אוטוטו בשוק הנדל"ן. (ביפן תחת מיתון ותחת ריבית בירידה מחירי הנדל"ן בטוקיו רבתי צנחו ב90!) כעת המחירים נכנסים לישורת אחרונה ולדשדוש עקב רוויה. עם שכר חציוני 6600 שח ומשכנתא ממוצעת מיליון שח עם החזר חודשי 5000 שח ל30 שנה זה נראה כמו רוייה. ואז תשואת השכירות הממוצעת בת"א העומדת על 2.18% בלבד גם היא לא אלטרנטיבה... ואז גם מתחילים לצאת עוד ועוד ספסרים והמחירים בקריסה. ואז גם לשים את הכסף בבנק עדיף...
    סגור
  • 11.
    בארה"ב שנפלה הבורסה הדיור לא נפל מייד
    ss 12/07/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 5
    החזיקו אותו המון המון זמן בכוח
    סגור
  • בארה"ב הדיור נפל *לפני* הבורסה. (ל"ת)
    קלקלן 12/07/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 10.
    טעות
    כתבה לא ברורה 12/07/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מזה זה הכתבה הזאות לא ברור צריך להיות פרופסור בשביל להבין מה אם מתכוונים כנאה לא רוצים שנבין משהוא אולי מפחד
    סגור
  • 9.
    ביזפורטל דיי להטעות את הציבור המחירים ימשיכו לעלות
    הצופה מהצד 12/07/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אתם עושים זאת גם עם הכותרות שלכם בבורסה, מבחינתי אתם לא חדשות כלכלה ,אתם מדברים רק מתוך הפוזיציה שלכם וחבל
    סגור
  • תקן אותי- אתה מדבר מפוזיציה, נכון? (ל"ת)
    אחד 13/07/2016 00:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    הסוף קרוב
    רון 12/07/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הסוף של בועת הנדל"ן קרב ובא כל מי שיכול לממש הגיע זמן חברים עשיתם את הסיבוב שלכם על הדור הצעיר
    סגור
  • כאילו שתקבל משכנתא חחחח (ל"ת)
    חחחחח 12/07/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    הבלוף של המחסור, הבלוף שהמחירים לא יורדים..
    טדי 12/07/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    5 3
    במשך שנים האינטרסנטים מפמפים לנו על זה שאין דירות, על זה שהמחירים רק עולים... האמת תמחילה לצאת, עם ישראל מתחיל לברוח מהנדל"ן הקריסה של המחירים בדרך
    סגור
  • האם אתה נביא?
    רונן 12/07/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני לא מבין מאיפה הזחיחות שלך בתור אחד שהיתה לו הזדמנות לקנות ופיספס את הרכבת לא נראה לי שאתה בפוזיציה לתת עצות.
    סגור
  • נו שוב הקלישאות האלה?
    אחד 13/07/2016 00:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "פיספס את הרכבת" ממש רק היום קנה היום כי מחר יגמר...אויש בבקשה תנו לי משכנתא שעד שהיא תגמר אאלץ לשלם על הדירה פי 3 מערכה ולא אעמוד בתשלומים באמצע ואבעט ממנה... בבקשה תנו לי.... הנדלן קפוט
    סגור
  • 6.
    לקנות
    לא 12/07/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דירותהמחירים ירדויש להם הרבה דירות ריקותתקועות להם בגרון
    סגור
  • 5.
    אין סיכוי שאחרי גל עליות כזה לא יבוא תיקון מטה, כך עובד
    ר 12/07/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    12 3
    כל שוק בעולם , הגענו למצב בו אטרקטיבי מאד לרדת מהרכבת ולמכור את הדירה , משום שעלויות ההשקעה זינקו והתשוה יורדת כי בלתי אפשרי להעלות שכר דירה - אנשים לא מהססים ועוזבים את הדירות וכבר לא בא אחריהם שוכר חדש צ'יק צ'ק..לכן שהסיכון עולה -השוק יתמחר את הסיכון בירידת מחיר.
    סגור
  • טועה ומטעה כנס
    אזרח רמת גן 12/07/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ברשותי שתי דירות להשכרה לאחר שעזבו השוכרים ממש לפני כמה ימים,החדשים משלמים לי 250 שח יותר לכל דירה .אין דירות אל תבלבל את השכל.מיותר לציין שאת הרווח הגדול מגיע מעלייה קבועה ויציבה של באזור ה 8-9 אחוז לשנה.שנה הבאה יהיה שוב יקר יותר בכמה עשרות אלפי שקלים.במקומןת ביקוש יותר
    סגור
  • יעלה לירח
    אחד 12/07/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ושנה הבאה יעלה עוד 10 אחוז ועוד ועוד.. ועוד 5 שנים אני אחליף את החירבה שלי בג'סי כהן באחוזה של ביל גייטס והוא עוד יודה לי.... הספור של הנדל"ן נגמר חבר...
    סגור
  • אתה זה שטועה ומטעה.
    קקק 12/07/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    רוב הסיכויים שאתה קבלן או מתווך ...נחיה ונראה - ביינתים המשקיעים הכבדים יוצאים החוצה וכרגיל העדר יאכל אותה...
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי כלום מהכתבה. (ל"ת)
    שם בדוי 12/07/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    צר לי אבל המחירים תקועים ואף אחד לא יורד
    בעל נדלן 12/07/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    9 12
    במחיר יש לי חבר שרצה לקנות ולא הורידו שקל אז הוא לא קנה המוכר לא הוריד שקל.המחיר לא יכול לרדת באמת מקסימום כמה אחוזים בודדים.יש עלייה לישראל ותכלס באזורי ביקוש תמיד יהיה ביקוש אין מה לעשות לכן המחיר ישאר ככה עוד לפחות עשור בשקט.לא למכור נדלן בזול בגלל כתבה מפגרת השוק חכם יותר מכולם
    סגור
  • לא הגיוני
    אחד 13/07/2016 00:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה מתאר מצב בו קונה ומוכר מתבצרים בעמדותיהם והשוק נמצא במעין קפאון – זה אגב השלב לפני היפוך מגמות – ההמתנה תוביל לירידה ואסביר. התאור שלך שהשוק יכול להשאר עשור בקפאון מחירים אבל בוא נחשוב מה קורה במצב כזה. המשקיעים כבר לא נהנים מעליית מחירי הדירה אלא רק מתשואת השכירות אלא מה תשואת השכירות נשחקה כ"כ מ2009 כתוצאה מעליית מחיר הדירות (זה האינדיקטור אגב לבועה) ולכן התשואה כיום עומדת על 2.18% עלובים בממוצע בת"א (מכל העולם רק בטיוואן נמוך יותר!!) ועם תשואה כזאת צריך לתחזק דירה תשלומים, דיירים פולשים וכו' הכל טוב ויפה אלא שאפשר להרויח קצת יותר מזה באג"ח ממשלתי בלי כל הכאב ראש... ולכן דירות יוצאו לשוק ע"י משקיעים ומה יקרה למחיר? כמובן ירד ואז עוד משקיעים יתייאשו ומהר מאד נמצא עצמנו בשוק קורס.
    סגור
  • החבר שלך זה אנקדוטה זה לא קולקטיבי (ל"ת)
    יוסף פותר החלמות 12/07/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • מטומטמים כמוך קנו בתים בארה"ב ב 2007
    ss 12/07/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    7 5
    ב2008 הם היו מחוסרי כל
    סגור
  • מיתון יתקן הכל
    ערן 12/07/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    10 4
    ברגע שלמוכרים תתייקר המשכנתא או שחלקם יפוטרו הם יתחילו להתפשר...
    סגור
  • 2.
    איך יתכן
    תלמיד 12/07/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שימו לב למה שנכתב בכתבה- "מספר ההתחלות היה נמוך במידה משמעותית מהצורך ולכן נרשמה ירידה במחירי הדירות עד 2007" זה לא אמור להיות ההיפך?
    סגור
  • 1.
    כנסו !
    הדס שרים 12/07/2016 16:12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שמוליק הירשפלד = ענבל אור = קובי אורן = חבורת נוכלים וחזירי בר !!!
    סגור