ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

חושבים שמחירי הדירות בארץ אף פעם לא יורדים - אז הנה גרף שמציג בנק ישראל

בבנק ישראל טוענים כי המחסור עומד על 30-40 אלף דירות בלבד, ומתייחס למהלך עליות המחירים
 |  91
מחירי הדירות
Share
ד"ר קובי ברוידא מחטיבת המחקר בבנק ישראל נשא היום דברים בכנס של מכון אלרוב באוניברסיטת תל אביב והתייחס לשאלת השפעת הדמוגרפיה על שוק הדיור בישראל.


בהרצאתו אמר ד"ר ברוידא כי הצורך הדמוגרפי במגזר היהודי בשנים האחרונות הנו לתוספת של כ-41 אלף דירות בשנה, אך הבהיר כי צורך זה איננו שקול לביקוש לדירות, המושפע מגורמים נוספים כגון התשואות על נכסים פיננסיים ומחירי הדירות. ובכל זאת, ברוידא הציג כי עד שנת 2009 מספר התחלות הבניה היה נמוך במידה משמעותית מהצורך. מאז הואץ מאד קצב ההתחלות וכיום הוא קרוב לצורך השוטף (ראו שקף ראשון). עם זאת, לדבריו, קיים מחסור מצטבר של סביב 30-40 אלף דירות וזאת בשל מיעוט התחלות הבניה טרם האצה שנרשמה בתחום בשנים האחרונות.

בשורה התחתונה, מדבריו עולה כי כיום התחלות הבניה הן בקצב שקרוב מאוד לביקוש שעולה מהדמוגרפיה, וכי המחסור כתוצאה משנים עברו מסתכם ב-30-40 אלף דירות בלבד. מדובר במספר שנמוך באופן משמעותי ממספרים כמו מחסור של 100 אלף דירות שנזרקו לחלל האוויר בשנים האחרונות. בטבלה הראשונה ניתן לראות את הפער הגדול בתחילת העשור בין התחלות הבניה לבין הביקוש, פער שנמשך עד 2010 והצית עלייה דרמטית במחירי הדירות החל מ-2007. (ראו את ה-gap בכל שנה בתחתית הגרף). בטבלה השניה מוצגת  המגמה של מחירי הדירות מאז 1973, ובו ניתן לראות מספר גלים משמעותיים של ירידת מחירים, בעיקר בפעם הראשונה החל מ-1984 ובפעם השניה החל מ-1998. לאחר מכן ניתן לראות את העלייה הדרמטית במחירי הדירות החל מ-2008. ד"ר ברוידא הציג שקפים שמציגים את המצב:



מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

91 תגובות ב-49 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
49 אמית 29/04/2017 13:07 הפתרון הוא מס על דירות ריקות
והסכמי שכירות כמו בגרמניה
48 אמית 29/04/2017 13:04 לקראת ירידה
חברים מחירי הדיור לקראת ירידה משמעותי והתפוצצות הבועה חכו שנה ותרוויחו מאות אלפי שקלים
47 איציק 01/03/2017 21:09 אם תרצו יש פתרונות
השיטה האפקטיבית היחידה היא להתנות השכרה של דירות ישנות בעמידה בתקנים חדשים זה יבריח משקיעים ויביא להתחדשות עירונית המציאות בה מרכזי הערים מלאים בבנינים עתיקים ומטים לנפול המושכרים בהון תועפות מכריחה אותנו לבנות בשטחים חקלאיים הדורשים פיתוח יקר ומייקרים את הדירות
46 אחד שמבין 26/07/2016 18:52 הכוונה שגויה
חבל שלא מראים לכם את הגרפים האחרים שאומרים שמה שהוא מלין זה בהחלט נכון, מדוע? מפני שמחשיבים את הדירות שיש על פני כל האוכלוסייה. ולכן זה נכון, אך עם זאת! אם נסתכל על גרף שמראה לכמה אנשים יש דירה שניה שלישית ויותר מכך נגלה שחסרות לנו מעל 135,000 דירות! מכלל המגזרים, העדות בכל חלקי הארץ. הנתון הזה לוקח בחשבון את תמא 38, פינוי בינוי, והקמת פרוייקטים חדשים. ולכן זאת הסיבה שבמדינת ישראל יש מצב דיור לא תקין בעליל. תודה רבה. ומוזמנים לבדוק את כל מה שדנו בכך - באתר האינטרנט של המכללה למנהל - דוחו"ת נדל"ן אבודים - מה יקרה בעתיד- ונדלן להשקעה.
45 אייס 18/07/2016 16:00 הוא רק שכח לציין שבין 90 ל99 היתה אינפלציה דו סיפרתית (ל"ת)
44 אייס 18/07/2016 15:53 אני לא בטוח שהכותב מבין מה הוא רואה בגרף השני :-) (ל"ת)
43 shafik 18/07/2016 14:39 ביזפורטל שתי מילים על הכותרות שלכם: קליק בייט!!! (ל"ת)
42 משקיע 13/07/2016 16:08 הפער המדובר
ניתן לראות שמשנת 2000 גם היה פער גדול ושוק הדיור היה רדום מת אז לא הבנתי . אם הוא אומר שיש קורלציה אז לדעתי אין והוא טועה ומטעה ואני אובייקטיבי מהגרפים שהוא הראה.
עידן 14/07/2016 14:23 יש קורלציה היא פשוט באה בדיליי
קצב בנייה משפיע רק אחרי כמה שנים. את ההשפעות של חוסר הבנייה ב-2000-2008 אנחנו מרגישים עכשיו. את ההשפעה של הבנייה בשנים הנוכחיות נרגיש בעוד כמה שנים.
41 כלכלן 13/07/2016 11:58 בנק ישראל לא כלל גל עלייה מאירופה
בנק ישראל טעה בהערכה כיוון שישנו גל עלייה מאירופה של 50 אלף עולים מספטמבר הקרוב יהיה עלייה במחירי הדיור בשל כך ובנוסף עדיין אין מסירות דירות כי לוקח 3 שנים לבנות על כן ב3 שנים הקרובות יימשך העליות
אחד 13/07/2016 23:53 יש גם גל ירידה תמידי.
לא יודע מאיפה הקרצ ת המספרים. המיר הגיע לרוויה ובחודשים הקרובים נראה כבר את השינוי
קשקשן 13/07/2016 22:16 היהודים בגולה כבר קנו בזול (ל"ת)
אזרח 13/07/2016 20:02 מגבלות הכוח
אם המחירים בישראל יהיו גבוהים ביחס למדינות אחרות אותם עולים פוטנציאליים יעברו למדינות אחרות זולות וטובות יותר בבחינת דיור ותעסוקה
40 יוסי 13/07/2016 11:15 39 אתה צודק
הרבה מומחים מסבכים בעייה פשוטה. צריך לנקוט בשני הצעדים הפשוטים שהצעת ותהיה תמורה אמיתית בשוק הדיור!!! יישר כוח משה
39 משה 13/07/2016 10:47 לא צריך שום תוכנית הבעיה פשוטה לפתרון!!!
צריך להגדיל היצע ולהקטין ביקוש. הגדלת היצע : הכרזה על מגה פרוייקטים של 3000 דירות ומעלה במקומות מיועדים לבניה כמו מודיעין, קיית גת ,ב"ש ופרסום מכרז בנלאומי שיכלול תכנון ובינוי של תשתיות ודירות . הקטנת ביקוש : הכרזה על פתיחת תוכיות פיננסיות שיעניקו לחוסכים תשואה ריאלית של כ= 3% שנתי ,ככה מי שיש לו כסף פנוי יוכל לשמור על כספו ולא ירוץ לשוק נדל"ן כמשקיע
38 דניאל 13/07/2016 09:26 תהיה ירידת מחירים ריאלית אולי
אבל היא לא תלווה בירידת מחירים נומינלית, אולי באזור הפריפריה. מי שקנה דירה בגבעתיים/ תל אביב, לעולם יצליח להשכיר אותה. ולכן הוא לא ימכור בהפסד נומינלי אף פעם.
אחד 13/07/2016 23:57 בלבל אותך קצת הנומינלי -ריאלי?
אין מה להתיחס לנומינלי אנו מדברים ביחידות משכורת ממוצעת.חציונית וזה מה שחשוב. מי שמחזיק דירה בגבעתיים מתי שהמחירים מתחילים לדשד נתקע עם שכירות ממוצעת של 2.18% ואז תאמין לי שהוא מהר מאד ימיר אותה באג"ח עם תשואה טובה יותר. ומה אז יקרה למחיר? ירד נומינלי וריאלי ופשוט ירד.
37 מ 13/07/2016 07:08 בקרוב יגיעו המון עולים מצרפת.בריטניה וארה"ב (ל"ת)
36 כחלון את כחלון 12/07/2016 22:17 כחלון נרדם בשמירה ובעשיה.. אבל בדיבורים תותח על (ל"ת)
35 אדם 12/07/2016 21:37 הגרף בשקלים מלמד שהשקל הפך לסמרטוט !
במקום לדבר על מחירים ריאלים מדברים על שקלים . ריאלית מעולם לא היו ירידות בישראל
אחד 13/07/2016 00:49 תבדוק
אני רואה שאתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך. מ97 ועד 2008 תסתכל טוב טוב בגרף מחירי הדירות ירדו ריאלית בכ30%! לא עלו 50% לא עלו 100% לא עמדו במקום - ירדו ב30%. אני מניח שאתה זה מה שמכנים כסף טיפש כי גם אחרי שתפסיד תחשוב שהרווחת....
34 יוסף פותר החלמות 12/07/2016 20:40 ממולץ למשקעים לטווח הארוך ETF חדשה ........
לקמעונות מכוונת ETF (תעודת סל חו"ל ) סימבול IBUY שמרכיבה רק מניות העוסקות בקמעונאות מכוונת . העולם עובר לקניות אינטרנטיות . הנדל"ן מיצה הבועה מכילה יותר מידי אויר שתתפוצץ בקרוב אין שום הגיון כלכלי למחירים המופרזים של הדירות (ואני בעל דירה )
33 אדם 12/07/2016 20:18 הביקוש לא כל כך רלבנטי....
כאשר מחירי הדיור הזויים ולחלק משמעותי של התושבים אין יכולת כלכלית לרכוש דירה , הביקוש/ לא כל כך רלבנטי הרי הוא לא יכול להתממש במחירי בועה .
32 מחסור עלק 12/07/2016 19:51 משתמשים במילה מחסור לנפח את קופת המדינה ואת הקבלנים
ואנחנו שותקים מגיע לאזרחי ישראל שיתנו להם בראש עוד ועוד עד שילמדו להפגין
31 גרף שקרי 12/07/2016 19:42 באיזורים מסוימים בארץ שכחו מה זה 1.5מיליון אז איך הגרף
לנו מחיר מקסימום 1.5זה עוד חלק מהעוולה ומהנוכלות שעושים האוצר בנק ישראל וראש ממשלת ישראל
30 חשוב לשים לב להטעיה 12/07/2016 19:20 גרף המחירים הוא במונחים ריאלים
נומינלית כמעט תמיד עולה
אחד 12/07/2016 22:37 עולה בממוצע ב2-3 אחוז ריאלית בשנה
העניין הוא שהוא עלה ריאלית ב100% בעשור האחרון ולכן גם ירד ריאלית ב50% -40% בקרוב
שלמה מעוז 12/07/2016 20:05 גם השכר נומינלית תמיד עולה יש להתחשב במדד (ל"ת)
29 אדם 12/07/2016 19:15 אין שום מחסור ,אף אחד לא גר ברחוב
אין שום מחסור בדירות! יש 150,000 דירות ריקות של תושבי חוץ. מיסוי קטן ובעיית המחסור המדומה נפתרת באופן מיידי. מיסוי דירות רפאים של תושבי חוץ מופיע במצע של כולנו!! מטרת הכותרת להשיח את הדעת מהפיצוץ הקרוב של של בועת הנדל"ן.
אלי 13/07/2016 13:45 אמת, אין מחסור רק תביא 2 מיליון ויש לך דירה (ל"ת)
28 חברוני 12/07/2016 19:14 מדינה קטנה וצפופה איפה יבנו? התשובה היא
צריך לבנות בניה מסיבית מעבר לקו הירוק שמשום מה מוחזק כקו קדוש. בחברון. באריאל. בשילה. בגולן. בגוש עציון. בסוסיא. בעתניאל. בבקעה. קוראים לזה פיזור אוכלוסין.
27 עדי 12/07/2016 18:45 הנדלן לא ירד, גם בבורסה היו גרפים, ובסוף שברו שיא
לא להאמין למה שכותבים לכם
אחד 12/07/2016 22:37 גם בבורסה היו נירות שהתאדו אז מה אתה רוצה לומר? (ל"ת)
26 שלומי 12/07/2016 18:16 כל בועה מתפוצצת
ואז יבוא היום והדור המבוגר שקנה דירות להשקעה בזול יאלץ להפטר מהם לטובת זוגות צעירים מחוסרי דיור ויבוא גואל לדור הצעיר בארץ שהדור המבוגר במשך כמה שנים גנב את כספו כדי שיוכל לטוס פעם בשנה לטיול אנטרופולוגי לאיזה יעד אקזוטי.
בובי פישר 12/07/2016 19:00 תמשיך לחלום מפסידן (ל"ת)
25 חנון 12/07/2016 18:06 יאללה בלגן
שימו לב מלכודת!!! מדינת ישראל עדיין לא חוותה קריסת מחירי נדל"ן מעודה כמו שהיא לא חוותה נסיקת מחירים מטורפת כמו זו האחרונה. קריסת המחירים הצפויה כ"כ בתחום תכה בשוק את מרבית הציבור ובעיקר את הרוכשים הטריים שימצאו עצמם מול שוקת שבורה. התזה הרווחת כי מחירי הנדל"ן רק עולים ואם אפשר מכפילים עצמם כל עשור משוללת הגיון. תעשו חשבון ותראו שבקצב הנוכחי כאשר המשכורת תקועה כבר עשורים תוך 2 וחצי דורות דירה בת"א תעלה כמעט רבע מיליארד ש"ח(!!) .ומי יוכל לקנות דירה עם משכורת חציונית של 1,500 דולר?! כלומר המחיר לא יוכל עוד לעלות. אז תגידו שיהיה רק שוק שכירויות? אבל שוב אי אפשר לנפח את המחיר בהרבה מעבר לשכר בשוק ... אז נניח השכ"ד יהיה 15,000 ש"ח בחודש וכולם ואכלו רק לחם ובצל ואז תשואת הנדל"ן תהיה פחות מפרומיל... כלומר עדיף לשים תכסף בבנק עם ריבית של עשירית אחוז... במילים אחרות כל הסיטואציה לא אפשרית ולמחיר הדיור יש חסם עליון. השאלה היא איפה הוא? כיום עם משכנתא ממוצעת של 1.5 מיליון והחזר חודשי של 4,500 ש"ח ל30 שנה ... (תבדקו) אין ממש למחיר לאן לעלות כי פשוט מספר האנשים שמסוגלים לשלם מעבר לזה הולך וקטן וזה כ
גלעד 12/07/2016 20:53 אחלה
אחלה סקירה.יותר טובה מבנק ישראל
24 בא 12/07/2016 17:59 איזה יופי ,אז בכלל אין בעיה,ואפשר להמשיך לסחוט מיסינדלן (ל"ת)
23 אמיר 12/07/2016 17:58 חפשו בפייסבוק את הדף...
מטה המאבק להפחתת מחירי הדיור
22 אבי 12/07/2016 17:54 אותו כותרת כל חודש.שימו לב
הם חושבים שעם כותרות הם יורידו מחירים.יש כל מיני אינטרסנטים שמעוניינים בכותרות כאלו.וכך הם דופקים את ציבור הקונים שמפסיד בכל פעם שהדירות עולים
אחד 12/07/2016 22:40 הם מצילים נפשות ממאכולת הנדל"ן
מה יש קשה להמודד עם עובדות? הנדל"ן בדרך לנחיתה קשה במיוחד
הדירות ירדו בערד 12/07/2016 18:19 הדירות לא ירדו בתל אביב והסביבה כי אין קרקע בזול (ל"ת)
21 רמי 12/07/2016 17:22 הצטרפו למחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור בפייסבוק (ל"ת)
רבי דוד 13/07/2016 00:23 למה? כמה עולה דירה בפייסבוק? (ל"ת)
יש 12/07/2016 18:27 בעד אבל אני לא מבין איך תורידו את המחירים (ל"ת)
רועי 12/07/2016 18:47 זה בסדר גם הם לא מבינים (ל"ת)
אחד 13/07/2016 00:53 ברגע שקבוצה מסוימת תחליט זה יהיה אפקטיבי
פשוט יגידו שהם לא קונים במחיר הנוכחי עד שירד לX וזהו הורדת ביקוש ולכן מחיר. המשקיעים לא יכולים להרשות לעצמם להתאגד כי המתנה מבחינתם כואבת יותר וכרוכה בהפסד הון ולכן ימצמצו ראשונים.
אני 23/03/2017 07:50 נשמע נחמד לטווח קצר אבל לא חשבתם מה יקרה
שהמחיר ירד לX ומאה אלף איש שחיכו יתנפלו בבת אחת על השוק?
איש 12/07/2016 17:35 חסר דירה
כולנו מצטרפים!!!!!!!!!
20 פשע כלכלי פוליטי 12/07/2016 17:13 מדובר בפשע כלכלי בשיתוף פעולה של הנגידה וממשלת
ישראל , כבר שבע שנים מווסתים את מחירי הנדל"ן , והיום הפושעים מראים לעם ישראל את התוצאה בגרף !!! אין שום הבדל בין ויסות הנדל"ן לבין ויסות מניות הבנקים בשנות ה- 80 , בנק ישראל אמון לשמור על יציבות מחירים איפה יציבות המחירים במחירי הדיור , הרסו לדור שלם את החיים והיום הם זורקים פירורים בדמות מחיר למשתכן , 160 משכורות לדירה ממוצעת מה זה ?אם לא ויסות !!!
19 הקבלן 12/07/2016 16:54 הבנו את התמונה לפני שמונה חודש ומורידים את הרגל מהגז
בונים אבל הרבה פחות
אחד 12/07/2016 22:45 התחלתם שביתה איטלקית?
מה קרה שביתה איטלקית התרגלם להתעשר על חשבוננו. זה רק יגרום להרחבת מחיר למשתכן והבאת קבלנים מסין שילמדו אותכם איך בונים ותתחננו לעבודה
הקבלן 13/07/2016 06:48 בסדררררר חחחחח (ל"ת)
18 איטונג 12/07/2016 16:54 גרף מחירי הדירות במחירים ריאליים, הגרף הנומינלי כמעט
תמיד עולה, רואים בשנה האחרונה צמצום בהתחלות בניה שזה לא יעזור בהורדת המחירים.
17 אבי המשקיען 12/07/2016 16:51 יאללה ירידותתתת
הלוואי שירד כבר שנקנה עוד ועוד דירות תקוע כבר שלוש שנים עם ארבע דירות מת מפחד לקנות במחירים האלו
אחד 12/07/2016 18:11 לך על זה
אין דבר כזה "משקיע נדל"ן" משקיע תורם לצמיחה מדובר בספסר נדל"ן. לפי מה שכתבת מסתבר שאתה בחזית הכסף הטיפש לא מספיק שלא תצא בזמן אלא גם תמקסם הפסדים... ברגע שהשוק יורד אתה נשאר עם תשואת שכירות של 2% בממוצע ועם מחיר יורד. במצב זה יותר ויותר דירות משתחררות לשוק תחילה כסף חכם בסוף כסף טיפש ובסוף הכסף הכי טיפש של אלה שקונים בירידות....לך על על זה אבי.
רועי 12/07/2016 18:48 בינתיים אתה גר אצל ההורים והוא מסודר דור קדימה (ל"ת)
אחד 12/07/2016 22:48 אחד
יש לי כסף לדירה יפה ומרווחת במזומן אבל לא בא לי לזרוק את הכסף על זה... מתי שהמחיר ירד בחדות אשקול עם דגש על אשקול לרכוש דירה. אני בכל מקרה בבורסה עושה 8% בשנה
16 עידן 12/07/2016 16:45 הצחקתם אותי
המחירים רק עולים וימשיכו לעלות כל עוד יש מספיק כסף שחור שמסתובב חופשי. בנוסף אנחנו עומדים על ילודה חיובית וישמיך להיות כך על 2050 לפחות זא צריך יותר דירות ממה שבונים => מחירים יעלו, יכול לקרות כמו שקרה בגרפים שהמחירים נשארו תקועים קצת זה לא משנה כלום כי אחרי תקופת הקיפאון המחירים חוזרים לעלות ומשלימים את החסר
' 12/07/2016 19:03 יעלו לאן ? אין יותר כסף אפילו הבנקים הגיעו לתקרה של
היכולת שלהם להלוות...מה חשבת זה אינסופי?
אחד 12/07/2016 18:31 יקפאו קצת ואח"כ יפלו חזק
עייפנו מהקלישאות "נדל"ן רק עולה" (רואים היטב בגרפים שעל כל עלייה באה אחריה ירידה...) "אין מקום איפה לבנות" (בהונג קונג המחירים קרסו ואי אפשר לשים שם סיכה) אתה אומר שאחרי קיפאון המחירים יעלו?! מעניין... בקיפאון המחירים מדשדשים... ואז התשואה היחידה שנשארת היא תשואת השכירות שהיא תחזיק חזק... 2.18% בלבד בממוצע בת"א 2016. אין מקום אחר בעולם למעט טיוואן שנמוך מזה...(תבדוק!) ואז מה יקרה? ידעת שיש אג"חים ממשלתיים עם תשואה טובה יותר?! ואז הכסף החכם יותר משחרר דירות ומה קורה אז? המחיר כבר בירידה... וכסף פחות חכם משחרר עוד דירות... והמחיר ממשיך לרדת ואז אנו במכירת חיסול... ומה יכול פתאום לגרום למחירים לעלות? ריבית שתרד? היא רק תעלה. צמיחה במשק? פנינו למיתון.שלום עם כל שכנינו ? פנינו להסלמה. אני אגיד לך מה יגרום לתהליך להפסיק. המחירים יחזרו לעלות בשוק יורד רק כאשר תשואת השכירות תהיה אטרקטיבית מספיק תחת מחירים יורדים כלומר לפחות באזור ה4% תשואת שכירות. וזה מה שיקרה אחרי שהמחירים ישלימו ירידה של 50% . הכתובת על הקיר וגם על הגרפים.
קבלן עשיר 12/07/2016 17:15 לבנות יותר
צודק!! לכן צריך לבנות יותר
יוסף פותר החלמות 12/07/2016 17:07 המלים שלך נאמרו גם ביפן ארצות הברית ולמעשה ...
כמעט מכל העולם אין דבר שעולה לנצח הבועה תתפוצץ באיזה שלב שהוא וכמה שזה אקח יותר זמן הנפילה תהיה חדה יותר . אף אחד לא יודע מתי ואיזה גרגר חול תפיל את הערמת החול .זה סטטיסטיקה פשוטה של תסוגה לממוצע .לבני האדם יש מחשבה מוטעת שמה שעולה לא יכול לרדת ומה שיורד לא יעלה זה טעות נפוצה בראייה ארוכת טווח .
15 בנק נכלולי ישראל 12/07/2016 16:43 שהבנק יקנה דירה בגרפים. וגם אם זה נכון
הבורסה ירדה הרבה והפסדנו כסף. אין לנו איך לקנות זבלה
14 צעיר 12/07/2016 16:41 ברוידא הוזכר בסרטון "המחסור בדירות עבדו עליכם" שם הוסבר
שהמחסור קטן בהרבה. ואגב כל צמוד קרקע היום מכיל יחידת דיור נפרדת במרתף, ודירות רבות בעיר מפוצלות לשתיים. לכן יש עוד 10,000 התחלות בניה כל שנה שאינן נספרות
13 בני 12/07/2016 16:37 חוסר בהיצע ? סיפורים לגנובם מכולם כסף ! מחירי הנדלן
צרכים ליפול , לטנתו הביקוש הוא 41 אלף יחידות , כאשר בנק ישראל פרסם החודש כי קצב הבניה הוא של 47 אלף יחידות דיור כך לא באמת חסר דיורת חסר קבלנים ישרים !!
12 אבי 12/07/2016 16:34 שמענו את הסיפורים גם לפני שנתיים
המחירים רק עולים.כל עוד אין אלטרנטיבה להדקעה
אחד 12/07/2016 18:56 האלטרנטיבה תהיה לא להפסיד
עוד קלישאה. האלטרנטיבה בשוק במיתון היא לפעמים פשוט לא להפסיד וזה מה שיקרה אוטוטו בשוק הנדל"ן. (ביפן תחת מיתון ותחת ריבית בירידה מחירי הנדל"ן בטוקיו רבתי צנחו ב90!) כעת המחירים נכנסים לישורת אחרונה ולדשדוש עקב רוויה. עם שכר חציוני 6600 שח ומשכנתא ממוצעת מיליון שח עם החזר חודשי 5000 שח ל30 שנה זה נראה כמו רוייה. ואז תשואת השכירות הממוצעת בת"א העומדת על 2.18% בלבד גם היא לא אלטרנטיבה... ואז גם מתחילים לצאת עוד ועוד ספסרים והמחירים בקריסה. ואז גם לשים את הכסף בבנק עדיף...
11 ss 12/07/2016 16:31 בארה"ב שנפלה הבורסה הדיור לא נפל מייד
החזיקו אותו המון המון זמן בכוח
קלקלן 12/07/2016 16:47 בארה"ב הדיור נפל *לפני* הבורסה. (ל"ת)
10 כתבה לא ברורה 12/07/2016 16:30 טעות
מזה זה הכתבה הזאות לא ברור צריך להיות פרופסור בשביל להבין מה אם מתכוונים כנאה לא רוצים שנבין משהוא אולי מפחד
9 הצופה מהצד 12/07/2016 16:29 ביזפורטל דיי להטעות את הציבור המחירים ימשיכו לעלות
אתם עושים זאת גם עם הכותרות שלכם בבורסה, מבחינתי אתם לא חדשות כלכלה ,אתם מדברים רק מתוך הפוזיציה שלכם וחבל
אחד 13/07/2016 00:56 תקן אותי- אתה מדבר מפוזיציה, נכון? (ל"ת)
8 רון 12/07/2016 16:28 הסוף קרוב
הסוף של בועת הנדל"ן קרב ובא כל מי שיכול לממש הגיע זמן חברים עשיתם את הסיבוב שלכם על הדור הצעיר
חחחחח 12/07/2016 17:08 כאילו שתקבל משכנתא חחחח (ל"ת)
7 טדי 12/07/2016 16:27 הבלוף של המחסור, הבלוף שהמחירים לא יורדים..
במשך שנים האינטרסנטים מפמפים לנו על זה שאין דירות, על זה שהמחירים רק עולים... האמת תמחילה לצאת, עם ישראל מתחיל לברוח מהנדל"ן הקריסה של המחירים בדרך
רונן 12/07/2016 16:44 האם אתה נביא?
אני לא מבין מאיפה הזחיחות שלך בתור אחד שהיתה לו הזדמנות לקנות ופיספס את הרכבת לא נראה לי שאתה בפוזיציה לתת עצות.
אחד 13/07/2016 00:58 נו שוב הקלישאות האלה?
"פיספס את הרכבת" ממש רק היום קנה היום כי מחר יגמר...אויש בבקשה תנו לי משכנתא שעד שהיא תגמר אאלץ לשלם על הדירה פי 3 מערכה ולא אעמוד בתשלומים באמצע ואבעט ממנה... בבקשה תנו לי.... הנדלן קפוט
6 לא 12/07/2016 16:26 לקנות
דירותהמחירים ירדויש להם הרבה דירות ריקותתקועות להם בגרון
5 ר 12/07/2016 16:23 אין סיכוי שאחרי גל עליות כזה לא יבוא תיקון מטה, כך עובד
כל שוק בעולם , הגענו למצב בו אטרקטיבי מאד לרדת מהרכבת ולמכור את הדירה , משום שעלויות ההשקעה זינקו והתשוה יורדת כי בלתי אפשרי להעלות שכר דירה - אנשים לא מהססים ועוזבים את הדירות וכבר לא בא אחריהם שוכר חדש צ'יק צ'ק..לכן שהסיכון עולה -השוק יתמחר את הסיכון בירידת מחיר.
אזרח רמת גן 12/07/2016 17:30 טועה ומטעה כנס
ברשותי שתי דירות להשכרה לאחר שעזבו השוכרים ממש לפני כמה ימים,החדשים משלמים לי 250 שח יותר לכל דירה .אין דירות אל תבלבל את השכל.מיותר לציין שאת הרווח הגדול מגיע מעלייה קבועה ויציבה של באזור ה 8-9 אחוז לשנה.שנה הבאה יהיה שוב יקר יותר בכמה עשרות אלפי שקלים.במקומןת ביקוש יותר
אחד 12/07/2016 22:52 יעלה לירח
ושנה הבאה יעלה עוד 10 אחוז ועוד ועוד.. ועוד 5 שנים אני אחליף את החירבה שלי בג'סי כהן באחוזה של ביל גייטס והוא עוד יודה לי.... הספור של הנדל"ן נגמר חבר...
קקק 12/07/2016 19:05 אתה זה שטועה ומטעה.
רוב הסיכויים שאתה קבלן או מתווך ...נחיה ונראה - ביינתים המשקיעים הכבדים יוצאים החוצה וכרגיל העדר יאכל אותה...
4 שם בדוי 12/07/2016 16:21 לא הבנתי כלום מהכתבה. (ל"ת)
3 בעל נדלן 12/07/2016 16:20 צר לי אבל המחירים תקועים ואף אחד לא יורד
במחיר יש לי חבר שרצה לקנות ולא הורידו שקל אז הוא לא קנה המוכר לא הוריד שקל.המחיר לא יכול לרדת באמת מקסימום כמה אחוזים בודדים.יש עלייה לישראל ותכלס באזורי ביקוש תמיד יהיה ביקוש אין מה לעשות לכן המחיר ישאר ככה עוד לפחות עשור בשקט.לא למכור נדלן בזול בגלל כתבה מפגרת השוק חכם יותר מכולם
אחד 13/07/2016 00:26 לא הגיוני
אתה מתאר מצב בו קונה ומוכר מתבצרים בעמדותיהם והשוק נמצא במעין קפאון – זה אגב השלב לפני היפוך מגמות – ההמתנה תוביל לירידה ואסביר. התאור שלך שהשוק יכול להשאר עשור בקפאון מחירים אבל בוא נחשוב מה קורה במצב כזה. המשקיעים כבר לא נהנים מעליית מחירי הדירה אלא רק מתשואת השכירות אלא מה תשואת השכירות נשחקה כ"כ מ2009 כתוצאה מעליית מחיר הדירות (זה האינדיקטור אגב לבועה) ולכן התשואה כיום עומדת על 2.18% עלובים בממוצע בת"א (מכל העולם רק בטיוואן נמוך יותר!!) ועם תשואה כזאת צריך לתחזק דירה תשלומים, דיירים פולשים וכו' הכל טוב ויפה אלא שאפשר להרויח קצת יותר מזה באג"ח ממשלתי בלי כל הכאב ראש... ולכן דירות יוצאו לשוק ע"י משקיעים ומה יקרה למחיר? כמובן ירד ואז עוד משקיעים יתייאשו ומהר מאד נמצא עצמנו בשוק קורס.
יוסף פותר החלמות 12/07/2016 17:10 החבר שלך זה אנקדוטה זה לא קולקטיבי (ל"ת)
ss 12/07/2016 16:32 מטומטמים כמוך קנו בתים בארה"ב ב 2007
ב2008 הם היו מחוסרי כל
ערן 12/07/2016 16:28 מיתון יתקן הכל
ברגע שלמוכרים תתייקר המשכנתא או שחלקם יפוטרו הם יתחילו להתפשר...
2 תלמיד 12/07/2016 16:17 איך יתכן
שימו לב למה שנכתב בכתבה- "מספר ההתחלות היה נמוך במידה משמעותית מהצורך ולכן נרשמה ירידה במחירי הדירות עד 2007" זה לא אמור להיות ההיפך?
1 הדס שרים 12/07/2016 16:12 כנסו !
שמוליק הירשפלד = ענבל אור = קובי אורן = חבורת נוכלים וחזירי בר !!!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש