קורנית בהסכם של 30 מיליון דולר עם פרינטפול האמריקאית
התרחבות בפעילות לחברת ההדפסות המהירות - קורנית עם פרינטפול לייצור טקסטיל On-Demand. סכום העסקה, כך נודע לביזפורטל - 30 מיליון דולר.
פרינטפול מפעילה פלטפורמה למעצבים יוצרים, גיימרים, וחברות אופנה מתחילות המקימות פעילות אונליין למכירה של פרטי לבוש המיוצרים on-demand על ידי פרינטפול, בעזרת הטכנולוגיה של קורנית. הגידול המשמעותי בביקוש מצריך הרחבה משמעותית של יכולות הייצור והשילוח גלובאליות של פרינטפול בקרבה ללקוח הסופי.
מנכ"ל פרינטפול, דייויס סיקסננס: "בזכות הטכנולוגיות היעילות של קורנית, נהיה מסוגלים לעמוד בהצלחה בדרישות של הצרכנים הדיגיטליים בני ימינו למשך שנים רבות".
קורנית דיגיטל המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות דפוס דיגיטלי לתעשיית הטקסטיל הודיעה היום על התרחבות משמעותית עם חברת פרינטפול (Printful), ספקית גלובאלית מובילה של פלטפורמה דיגיטאלית לייצור טקסטיל on-demand, במסגרתה תספק קורנית יותר מ-50 מכונות מדגם Kornit Atlas, לייצור המוני לפי דרישה. הוספת המערכות תאפשר הרחבה משמעותית של יכולות הייצור של פרינטפול ברחבי העולם, עם אתרי ייצור חדשים בלוס אנג'לס, דאלאס, מקסיקו, ספרד, פולין ובריטניה, והרחבת התפוקה באתרים הקיימים באירופה, צפון אמריקה, ודרום אמריקה.
לדברי דייויס סיקסננס, מייסד משותף ומנכ"ל פרינטפול, "הצרכנים בימינו מעוניינים במוצרים בהתאמה אישית, המשלבים מעורבות חברתית גבוהה דרך הרשתות החברתיות, בשיטות עסקיות אחראיות ושיטות ייצור ידידותיות לסביבה, ובאספקה מיידית - בין אם הם קונים, מעצבים או בונים מותג אישי משלהם. הטכנולוגיות הדיגטליות פורצות דרך, ידידותיות לסביבה, מגוונות ויעילות של קורנית מניעות את הצלחתנו ע"י מענה לדרישות אלה בקלות, ואיכותן ואמינותן הן סיבות מרכזיות לכך שכעת אנו שולחים יותר ממיליון מוצרים מוגמרים מדי חודש. באמצעות הבאת יכולות הייצור המוכחות שלנו למקומות נוספים ברחבי העולם, פרינטפול תהיה מסוגלת לעמוד בהצלחה בדרישות של הצרכנים הדיגיטליים בני ימינו למשך שנים רבות".
- קורנית דיגיטל: תחזית פושרת לרבעון השני; המניה יורדת
- קורנית קופצת ב-13% אחרי דוחות חזקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, "פרינטפול מציעה פלטפורמה שלמה, המעניקה ליוצרים ויזמים ברחבי העולם חוויית ייצור מיידי לפי דרישה, החל מעיצוב המוצר, המשך בייצור וכלה במסירת מוצר מוגמר לבית הלקוח במהירות שיא. כמי שאימצה בשלבים מוקדמים את הטכנולוגיה של קורנית, פרינטפול צמחה מחברה קטנה למובילה עולמית המאפשרת להפוך יצירתיות דיגיטאלית למציאות מוצרית. פרינטפול ממחישה את הפוטנציאל העצום של הטרנספורמציה הדיגיטלית של ענף הטקסטיל, ויוצרת פלטפורמה המאפשרת ליזמים ומותגים דיגיטאליים לגדול באופן משמעותי - ובזכות קורנית, הם גם מוכיחים שעל-ידי אימוץ טכנולוגיות ייצור טקסטיל on-demand, ניתן להפוך את ענף האופנה לנקי יותר, ידידותי יותר לסביבה, ואחראי יותר חברתית.
בחודש מרץ פרסמה קורנית דיגיטל את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020. ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ-193.3 מיליון דולר, בנטרול סך של כ-5.4 מיליון דולר המיוחס להשפעה החשבונאית של כתבי האופציות בגין עסקת אמזון. הרווח הנקי (Non-GAAP) השנתי הסתכם בכ-9.0 מיליון דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
