אלבארו מוראטה
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

מוראטה בדרך לקדנציה שלישית ביובנטוס. כמה זה יעלה הפעם?

החלוץ נמצא ברשימת המועמדים של הגברת הזקנה לאור האכזבה מהחלוץ שעלה 75 מיליון אירו. ומה שכרו של מוראטה? 9.5 מיליון אירו
 
מיכאל וייסרמן |

שבוע ימים עבר מאז ההודעה הדרמטית של בית הדין לספורט האיטלקי שהחזיר 15 נקודות ליובנטוס בטבלת הסריה A בליגה האיטלקית. כעת, במועדון מנסים לחשב מסלול מחדש. אם עד לפני חודש דובר על רצון לשמור על כספם לעונה הבאה והקבוצה דורגה במרכז הטבלה, אז לאחר החזרת הנקודות יובנטוס עלתה למקום השלישי וכבר חושבת על ליגת האלופות בעונה הבאה.

יחזור לאיטליה? מוראטה (צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד)

כזכור, העונה הקבוצה כשלה בליגת האלופות כאשר בין היתר הפסידה בסמי עופר למכבי חיפה בתוצאה 0:2. בעונה הבאה מתכננים ביובנטוס לחזור למרכז הבמה של הכדורגל העולמי. אחת הסיבות לכישלון העונה על פי אנשי המועדון היא האכזבה מהחלק הקדמי ומחלוץ הרכש, דושאן ולאחוביץ', שנרכש הקיץ מפיורנטינה בסכום עתק - 75 מיליון אירו.

ביובנטוס לא יתקשו להיפרד מהסרבי בקיץ אך ידרשו סכום העברה משמעותי. מאידך, במועדון כבר סימנו מחליף והוא דווקא החלוץ אלבארו מוראטה. מוראטה, 30, שיחק בשתי קדנציות אצל הגברת הזקנה והעונה משחק באתלטיקו מדריד.

מוראטה גדל בריאל מדריד וב-2014 חתם לקדנציה ראשונה ביובנטוס תמורת 20 מיליון אירו. לאחר שנתיים חזר לריאל ושנה לאחר מכן כבר עבר לצ'לסי אליה נמכר ב-60 מיליון אירו. לאחר שנתיים באנגליה בחר לחזור לספרד והושאל לעונה וחצי באתלטיקו מדריד. ב-2020 שוב חזר ליובנטוס ונמכר תמורת 10 מיליון אירו ובעונה שעבר חתם באתלטיקו על חוזה חדש עד הקיץ הבא. על פי דיווחים באיטליה, אתלטיקו תסכים להיפרד הקיץ מהשחקן תמורת 25 מיליון אירו כאשר מאמן יובנטוס כבר העביר מסר לפיו יסכים להחזיר את השחקן לקדנציה שלישית בקבוצתו.

מוראטה עצמו יסכים למעבר במידה וישתדרג בשכרו שעומד על 9.5 מיליון אירו לעונה ובסביבתו ציינו כי תוספת לשכר הנוכחי תחזיר אותו לאיטליה. עדיין לא ברור באיזו תוספת מדובר. בשתי הקדנציות השונות ביובנטוס שותף ב-130 משחקים וכבש 35 שערים. בנבחרת ספרד שותף ב-61 משחקים וכבש 30 שערים.

בקריירה שלו זכה מוראטה פעמיים בליגת האלופות עם ריאל מדריד ובשתי אליפויות ספרד. כמו כן, הוא זכה בשתי אליפויות איטליה ובגביע האנגלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.