אלבארו מוראטה
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

מוראטה בדרך לקדנציה שלישית ביובנטוס. כמה זה יעלה הפעם?

החלוץ נמצא ברשימת המועמדים של הגברת הזקנה לאור האכזבה מהחלוץ שעלה 75 מיליון אירו. ומה שכרו של מוראטה? 9.5 מיליון אירו
 
מיכאל וייסרמן |

שבוע ימים עבר מאז ההודעה הדרמטית של בית הדין לספורט האיטלקי שהחזיר 15 נקודות ליובנטוס בטבלת הסריה A בליגה האיטלקית. כעת, במועדון מנסים לחשב מסלול מחדש. אם עד לפני חודש דובר על רצון לשמור על כספם לעונה הבאה והקבוצה דורגה במרכז הטבלה, אז לאחר החזרת הנקודות יובנטוס עלתה למקום השלישי וכבר חושבת על ליגת האלופות בעונה הבאה.

יחזור לאיטליה? מוראטה (צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד)

כזכור, העונה הקבוצה כשלה בליגת האלופות כאשר בין היתר הפסידה בסמי עופר למכבי חיפה בתוצאה 0:2. בעונה הבאה מתכננים ביובנטוס לחזור למרכז הבמה של הכדורגל העולמי. אחת הסיבות לכישלון העונה על פי אנשי המועדון היא האכזבה מהחלק הקדמי ומחלוץ הרכש, דושאן ולאחוביץ', שנרכש הקיץ מפיורנטינה בסכום עתק - 75 מיליון אירו.

ביובנטוס לא יתקשו להיפרד מהסרבי בקיץ אך ידרשו סכום העברה משמעותי. מאידך, במועדון כבר סימנו מחליף והוא דווקא החלוץ אלבארו מוראטה. מוראטה, 30, שיחק בשתי קדנציות אצל הגברת הזקנה והעונה משחק באתלטיקו מדריד.

מוראטה גדל בריאל מדריד וב-2014 חתם לקדנציה ראשונה ביובנטוס תמורת 20 מיליון אירו. לאחר שנתיים חזר לריאל ושנה לאחר מכן כבר עבר לצ'לסי אליה נמכר ב-60 מיליון אירו. לאחר שנתיים באנגליה בחר לחזור לספרד והושאל לעונה וחצי באתלטיקו מדריד. ב-2020 שוב חזר ליובנטוס ונמכר תמורת 10 מיליון אירו ובעונה שעבר חתם באתלטיקו על חוזה חדש עד הקיץ הבא. על פי דיווחים באיטליה, אתלטיקו תסכים להיפרד הקיץ מהשחקן תמורת 25 מיליון אירו כאשר מאמן יובנטוס כבר העביר מסר לפיו יסכים להחזיר את השחקן לקדנציה שלישית בקבוצתו.

מוראטה עצמו יסכים למעבר במידה וישתדרג בשכרו שעומד על 9.5 מיליון אירו לעונה ובסביבתו ציינו כי תוספת לשכר הנוכחי תחזיר אותו לאיטליה. עדיין לא ברור באיזו תוספת מדובר. בשתי הקדנציות השונות ביובנטוס שותף ב-130 משחקים וכבש 35 שערים. בנבחרת ספרד שותף ב-61 משחקים וכבש 30 שערים.

בקריירה שלו זכה מוראטה פעמיים בליגת האלופות עם ריאל מדריד ובשתי אליפויות ספרד. כמו כן, הוא זכה בשתי אליפויות איטליה ובגביע האנגלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".