אלבארו מוראטה
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

מוראטה בדרך לקדנציה שלישית ביובנטוס. כמה זה יעלה הפעם?

החלוץ נמצא ברשימת המועמדים של הגברת הזקנה לאור האכזבה מהחלוץ שעלה 75 מיליון אירו. ומה שכרו של מוראטה? 9.5 מיליון אירו
 
מיכאל וייסרמן |

שבוע ימים עבר מאז ההודעה הדרמטית של בית הדין לספורט האיטלקי שהחזיר 15 נקודות ליובנטוס בטבלת הסריה A בליגה האיטלקית. כעת, במועדון מנסים לחשב מסלול מחדש. אם עד לפני חודש דובר על רצון לשמור על כספם לעונה הבאה והקבוצה דורגה במרכז הטבלה, אז לאחר החזרת הנקודות יובנטוס עלתה למקום השלישי וכבר חושבת על ליגת האלופות בעונה הבאה.

יחזור לאיטליה? מוראטה (צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד)

כזכור, העונה הקבוצה כשלה בליגת האלופות כאשר בין היתר הפסידה בסמי עופר למכבי חיפה בתוצאה 0:2. בעונה הבאה מתכננים ביובנטוס לחזור למרכז הבמה של הכדורגל העולמי. אחת הסיבות לכישלון העונה על פי אנשי המועדון היא האכזבה מהחלק הקדמי ומחלוץ הרכש, דושאן ולאחוביץ', שנרכש הקיץ מפיורנטינה בסכום עתק - 75 מיליון אירו.

ביובנטוס לא יתקשו להיפרד מהסרבי בקיץ אך ידרשו סכום העברה משמעותי. מאידך, במועדון כבר סימנו מחליף והוא דווקא החלוץ אלבארו מוראטה. מוראטה, 30, שיחק בשתי קדנציות אצל הגברת הזקנה והעונה משחק באתלטיקו מדריד.

מוראטה גדל בריאל מדריד וב-2014 חתם לקדנציה ראשונה ביובנטוס תמורת 20 מיליון אירו. לאחר שנתיים חזר לריאל ושנה לאחר מכן כבר עבר לצ'לסי אליה נמכר ב-60 מיליון אירו. לאחר שנתיים באנגליה בחר לחזור לספרד והושאל לעונה וחצי באתלטיקו מדריד. ב-2020 שוב חזר ליובנטוס ונמכר תמורת 10 מיליון אירו ובעונה שעבר חתם באתלטיקו על חוזה חדש עד הקיץ הבא. על פי דיווחים באיטליה, אתלטיקו תסכים להיפרד הקיץ מהשחקן תמורת 25 מיליון אירו כאשר מאמן יובנטוס כבר העביר מסר לפיו יסכים להחזיר את השחקן לקדנציה שלישית בקבוצתו.

מוראטה עצמו יסכים למעבר במידה וישתדרג בשכרו שעומד על 9.5 מיליון אירו לעונה ובסביבתו ציינו כי תוספת לשכר הנוכחי תחזיר אותו לאיטליה. עדיין לא ברור באיזו תוספת מדובר. בשתי הקדנציות השונות ביובנטוס שותף ב-130 משחקים וכבש 35 שערים. בנבחרת ספרד שותף ב-61 משחקים וכבש 30 שערים.

בקריירה שלו זכה מוראטה פעמיים בליגת האלופות עם ריאל מדריד ובשתי אליפויות ספרד. כמו כן, הוא זכה בשתי אליפויות איטליה ובגביע האנגלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.