וסלי בראון
צילום: flickr

מזכייה בליגת האלופות ועד פשיטת רגל: סיפורו של ווסלי בראון

אחד המגינים הטובים בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד הוכרז כפושט רגל. כמה היה שווה בשיאו ומה היה השכר שלו?
 
מיכאל וייסרמן |

כוכב נבחרת אנגליה ומנצ'סטר יונייטד, ווסלי בראון, הוכרז היום כפושט רגל. על פי הדיווח באנגליה, בית המשפט העליון במנצ'סטר קבע כי האחרון, שהיה אחד המשתכרים הגבוהים בתקופתו בשדים האדומים, ייפרד מנכסיו.

בראון, 43, גדל במנצ'סטר יונייטד ושיחק בקבוצת בוגרים כבר ב-1996, כלומר בגיל 17. במשך שנתיים נבחר לשחק הצעיר המוכשר ביותר של אנגליה וב-1998 הפך לשחקן מפתח, כאשר שיחק גם כמגן וגם כבלם לצדו של הכוכב ההולנדי דאז - יאפ סתאם.

בראון שיחק במשך 15 עונות ביונייטד ושותף ב-232 משחקים. הוא כבש 3 שערים. בעונת 2011 עבר לחמש עונות בסנדרלנד ולאחר מכן שיחק עונה אחת בבלקבורן רוברס. את העונה האחרונה העביר בקבוצת קרלה ברלסטרס. בשיאו היה מוערך בכ-9 מיליון אירו, שלאותם ימים היה סכום גבוה מאוד עבור שחקן הגנה. בנוסף, גם שכרו ביונייטד השתדרג עם השנים כאשר בתחילת הדרך הרוויח פחות ממיליון ליש"ט. בשיאו, שכרו הגיע גם ל-50 אלף ליש"ט לשבוע ועם המענקים אף הגיע לשכר של 3 מיליון ליש"ט לעונה.

 נפרד מנכסיו. בראון (צילום: flickr)

בראון זכה בלא מעט תארים בקריירה שלו. עם מנצ'סטר יונייטד זכה ב-7 אליפויות, פעמיים בגביע האנגלי, פעמיים בגביע הליגה, פעם אחת באליפות העולם לקבוצות ופעמיים בליגת האלופות תחת אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של יונייטד, שהייתה אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הפרמיירליג.

בנבחרת אנגליה שותף הבלם ב-23 משחקים וכבש שער אחד. הבוקר דווח באנגליה כי הבעיות הכספיות של המגן פגעו במשפחתו. הוא התגרש לאחרונה מאשתו כאשר לשניים שלושה ילדים.

בראון היה חלק מאותה קבוצה מפוארת שזכתה בטרבל ב-1998/99, כאשר בגמר ניצחה בתוספת הזמן את באיירן מינכן בתוצאה 1:2. זה הפך לאחד המשחקים הגדולים בכל הזמנים בגלל המהפך בתוספת הזמן. בראון היה חלק מהסגל באותו משחק ושיחק לצד כוכבים כמו פיטר שמייכל, האחים נוויל, ראיין גיגס, דיוויד בקהאם, אנדי קול ודוויט יורק וכמובן טרי שרינגהאם ואולה גונאר סולשיאר שכבשו את השערים בגמר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

בשנים האחרונות שימש בראון כפרשן במספר רשתות טלוויזיה באנגליה. על פי פרסומים שונים הוא עשוי לחזור לשדים האדומים כאחד המאמנים במחלקת הנוער של המועדון ובכך לשקם את עצמו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.