אג"ח להמרה: עולם הולך ונעלם - המצב היום ומה יהיה מחר
מתחילת השנה אנו עדים לגל הנפקות מרשים באפיק האג"ח הקונצרני, אולם מתוך סך של כ-20 מיליארד שקלים שגויסו, נעדר לגמרי מיקומן של אג"ח להמרה. אותו מכשיר מוכר המשלב בתוכו השקעה בחוב החברה, מבטיח תזרימי ריבית שוטפים והחזר קרן בסוף תקופת ההשקעה ומרכיב המרה של החוב למניות החברה, היה בעבר הלא רחוק מכשיר פופולרי ביותר בבורסה בת"א.
בין המנפיקים המכובדים בזמנו היו חברה לישראל, אורמת, אפריקה נכסים, גדות מכליות, אינטרנט זהב, ספאנטק, סאמיט, טמבור, אוסיף, דורי קבוצה, עוגן נדלן, סאטקום מערכות ועוד. המשקיעים מצדם, נהנו "ללכת בלי ולהרגיש עם" - אפשרות לאפסייד בהשקעתם במקרה ושווי המניות עולה (תמורת ויתור על גובה הריבית), נותנות דילול בהחזקתם במחיר גבוה יחסית למחיר השוק, באופן שפוגע בהם באופן מינימלי בהווה.
בשנים האחרונות, כחלק מתהליך "גסיסתה" של הבורסה בת"א, נפל דבר בשוק האג"ח להמרה ולהלן מוצגת תמונת המצב הנוכחית:
- 43 סדרות בלבד רשומות למסחר בבורסה. כ-20 מתוכן בתהליך של הסדר חוב או אחריו.
- המסחר היומי הממוצע (ב-90 הימים האחרונים) בכל הסדרות היה כ-3.5 מיליון ש', מתוכן 2.1 מיליון ש' (כ-60%) בממוצע בטאואר אג ו.
- 37 מהסדרות סובלות ממחזור יומי ממוצע נמוך מ-30 אלף ש' ביום, 18 מהם נסחרות ברשימת דלי סחירות או מצויות בהפסקת מסחר.
- הפרמיה הממוצעת להמרה המבטאת את השינוי הדרוש במחיר המניה על מנת שהאג"ח "ייכנסו לכסף" הינה 450%.
- המדאיג מכל - אין כיום אף קרן נאמנות שקבעה את מדד "אג"ח המרה כללי" כמדד ייחוס שלה.
דווקא בתקופה כזו, בה רעב המשקיעים לסיכון הולך וגובר, תשואות האג"ח נמוכות היסטורית ותמחור המניות בת"א נראה נוח יחסית' היינו מצפים שצרכי המשקיעים והחברות ייפגשו במוצר כאג"ח להמרה. אולם בפועל לא כך הדבר.
על רקע ה"התייבשות" המדוברת במחזורי המסחר בבורסה בת"א, ניתן לראות באפיק זה סימפטום מייצג למחלה כולה. ענף שאך לפני מספר שנים היה אבן שואבת לחברות מהגדולות והמכובדות במשק, שנהנה מהנפקות רבות, מקרנות נאמנות רבות שהשקיעו בו ומאטרקטיביות רבה יחסית, נמצא היום בשפל חסר תקדים והמספרים מדברים בעד עצמם.
עיון בערך "אג"ח להמרה" בויקיפדיה מעלה את התוצאה הבאה: "בישראל אג"ח להמרה נחשבות ליעד השקעתי פופולרי...", מישהו מתנדב לערוך?
- 4.אנונימי 03/08/2013 11:28הגב לתגובה זופרמית המרה נמוכה אגח מעניין שהונפק אחרי הסדר חוב
- 3.וורדה 01/08/2013 12:17הגב לתגובה זולמשל כל האגחים של אלביט הדמיה הם אגחים להמרה (באונס). אם תרצה או לא הקרנות הזרות יורק ו= DK בחסות בית המשפט מוחקות כלפיך את החוב ומנפיקות במקום מניות עלה תאנה ...
- 2.אלון 01/08/2013 09:37הגב לתגובה זולמה לי לתת בונוס בדמות הון?
- 1.צודק ב-100% (ל"ת)צחי. ק 31/07/2013 12:23הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.