למעלה מ-110 אלף חולי קורונה בארה"ב ביום, אבל יש חדשות טובות...
אחת מהדמויות המרכזיות שצמחו בארה"ב מאז פריצת מגפת הקורונה הוא ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מדבקות, ומי שמכהן כיועץ המיוחד של הבית הלבן לנושאי הקורונה. אז אתמול הוא אמר את מה שכולנו חושבים, בנוגע להופעתם של מוטציות נוספות של הנגיף. "גם כל מי שיהיה מחוסן לוורייאנט הדלתא, לא יהיה חסין לוורייאנט זטא", אמר פאוצ'י לתקשורת האמריקאית.
פאוצ'י הוסיף כי "אם % מאוד גבוה של האוכלוסייה היה מחוסן הנגיף היה נעלם, אבל אוכלוסייה מחוסנת חלקית תוביל לעליית רמות ההדבקה עד לסתיו, תמשיך בחורף ואל תוך האביב".
נכון לכרגע, לפחות 90 מיליון בגירים בארה"ב, שם יש תנועה גדולה של מתנגדי חיסונים, לא התחסנו נגד הקורונה. "אם יתר העולם לא יהיה מחוסן, אז זה אומר שיהיו עוד ורייאנטים בשנים הקרובות", המשיך.
הדברים באים על רקע העלייה החדה ברמת התחלואה בארה"ב, שם למרות סוף השבוע ומיעוט הבדיקות, הממוצע ב-7 הימים האחרונים חצה את ה-110 אלף נדבקים ביום, כשב-47 מדינות מספר המקרים עלה ב-10% ביחס לשבוע שעבר ואלה הנתונים הגבוהים ביותר בחצי שנה האחרונה.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך הכול מספר האשפוזים עלה ב-90% ואחוזי התמותה עלו ב-92%, כשמספר המאומתים עלה ב-112%. נכון לכרגע מתו למעלה מ-617 אלף בני אדם בארה"ב בלבד.
במקביל, הילדים, שבתחילת המגפה נחשבו לנשאי המחלה אבל לא כאלה שנפגעים ממנה, מראים כי הוורייאנטים החדשים לא מרחמים גם עליהם. סך הכול יש כ-1,450 ילדים מאושפזים בארה"ב בגלל הקורונה שמהווה שיא של כל הזמנים.
החדשות מובילות לנפילות במניות חברות התעופה יורדות על רקע העלייה בתחלואה בקורונה. דלתא איירליינס DELTA AIR LINES INC (DAL) יורדת, כמו גם אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES (AAL) וסאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO (LUV), מחשש לפגיעה בהכנסות בשיא עונת התיירות, כשיש חשש שהפגיעות יימשכו גם לתוך הסתיו.
כשהחדשות על התפשטות מחודשת של הנגיף מורידות גם את מניות חברות הקרוז. רויאל קריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES (RCL), נורוויז'ן קרוז NORWEGIAN CRUISE (NCLH) וקרניבל קרוז CARNIVAL CORP (CCL) יורדות בלמעלה מ-3%.
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
נחזור לפאוצ'י, שהמשיך בסדרת הראיונות שלו בסופ"ש ואמר כי נכון לכרגע, החיסונים של פייזר PFIZER (PFE) וביונטק BIONTECH SE ADR (BNTX), מודרנה MODERNA (MRNA) וג'ונסון אנד ג'ונסון JOHNSON & JOHNSON (JNJ), קיבלו אישור לשימוש חירום מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אבל טרם קיבלו אישור מלא. "אני מקווה שהאישור המלא יינתן כבר בשבועות הקרובים, אם לא באוגוסט עצמו", אמר.
- 2.אורי 10/08/2021 07:48הגב לתגובה זואנשים מתים במקרה מסיבות אחרות(מחלות רקע)!! אני לא חולה ולא התחרבנתי, זו עובדה.
- אנונימי 10/08/2021 12:17הגב לתגובה זומי משקר יותר? ברור שמכחישי הקורונה. מכחישי הקורונה אומרים שללא האדם האנושי אז אין מחלות.... הם מתכחשים לכך שגם בטבע יש מציאות של מחלות. ובעלי חיים בטבע גם מתים ממחלות.
- 1.הכל חרטא 09/08/2021 21:59הגב לתגובה זוכל שבוע,סיפור,חדש והזוי יותר מבקודם
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שסגרו בירידות חדות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נסגר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר, עלייה של כ-0.8% (לעמוד שער הדולר). העלייה הזו מגיעה אחרי שרק לפני ימים אחדים הדולר כבר היה מתחת ל-3.2 שקלים. מה שגרם לשינוי המגמה הוא הירידות בוול סטריט. כאשר שוקי המניות בארה״ב יורדים, החשיפה הדולרית של המוסדיים המקומיים קטנה, ולכן הם רוכשים דולרים כדי להשיב אותה לרמה הרצויה, תהליך שמחזק את המטבע האמריקאי. המהלך קורה באופן הפוך בזמן עליות בשוק. להרחבה - שער הדולר מזנק ב-0.8% ל-3.28
באירופה המסחר צפוי להיפתח בירידות, ברקע הירידות החדות בוול סטריט ובאסיה. החוזים על מדד היורוסטוקס 50 מאבד כ-1.4%, וברחבי אירופה החוזים מצביעים על פתיחה שלילית של 0.8-1.5% במדדים המובילים.
המסחר באסיה
יפן נפלה 2.3% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל בכ-3.8%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס היה שלילי בהמשך לירידות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט.
