ב.ס.ר אירופה עברה לרווחיות ב-04' והכניסה 305 מ' ש'

ההכנסות גדלו בשיעור משמעותי מול הכנסות של 63 מיליון שקל ב-2003. ההון העצמי של החברה גדל השנה ל-155.7 מיליון שקל מול הון עצמי של 89.77 מיליון שקל ב-2003
חזי שטרנליכט |

חברת ב.ס.ר אירופה מסיימת את שנת 2004 ברווח נקי של 52 מיליון שקל, זאת מול הפסד של 3 מיליון שקל בשנה שקדמה לה. החברה רשמה גידול מרשים ומשמעותי בשורת ההכנסות. לא פחות מאשר 305 מיליון שקל, מול הכנסות של 63 מיליון שקל ב-2003.

העלות של אחזקת המבנים זינקה עקב הגידול בהכנסות החברה לכדי 193.9 מיליון שקל מול עלות של 25 מיליון שקל בלבד בעת המקבילה אשתקד. עם זאת, למרות הגידול בפעילות ההכנסות המאוחדות של ב.ס.ר אירופה, נרשם קיטון בסך המאזן שהסתכם ב-527 מיליון שקל מול 649.4 מיליון שקל בעת המקבילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.