שירותי ארכוב הדוא"ל ירבע את עצמו עד 2008
חברת המחקר יאנקי גרופ צופה כי במהלך השנים הקרובות יחול גידול משמעותי בשוק שירותי ארכוב הדואר האלקטרוני. בדוח שפרסמה החברה עולה כי היקף שוק תוכנות לארכוב הגיע בשנת 2003 ל-140 מיליון דולר וכי עד שנת 2008 שוק זה כמעט ירבע את עצמו ויגיע להיקף של 420 מיליון דולר.
ביאנקי גרופ סבורים כי הסיבות לגידול, הן התפתחות שוק של שירותי אבטחת דואר אלקטרוני מקצה לקצה, רשת אחסון נגישה מהירה וזולה וכן פתרונות משולבים של אחסון וגיבוי לדואר אלקטרוני ולנתונים עסקיים חיוניים.
"עד כה התייחסו רוב הארגונים לתיבת הדואר של המשתמש כבעיה אישית של המשתמש, הגבילו אותו בנפח ודרשו ממנו לבצע שמירה ידנית של המסמכים החשובים בשרת הקבצים", אומר דניאל אדרי, מנכ"ל PI. "שוק האירכוב בארץ נמצא עדיין בחיתוליו, אך יחד עם זאת, ההנחה הרווחת היא כי השוק יגדל באופן משמעותי בשנים הקרובות.
השינוי המסתמן לאחרונה בתפיסתם של מנהלי הארגונים בא בעקבות חיזוק מעמדו של הדואר האקטרוני, שבנוסף להיותו אמצעי להעברת מידע עסקי, הוא משמש כראיה קבילה בבית המשפט ולכן יש צורך לשמרו בתצורתו המקורית. הנהלת הארגון היא זו המחוייבת באופן אישי לאמינות הדיווח ולפיקוח על הנעשה בארגון, וחברה שלא תעמוד בדרישות הרגולטוריות צפויה להיענש במידה וימצא שיבוש נתונים"
עוד ציין הדו"ח כי קלות הגישה, יישומים לאחזור מידע, ניהול אחסון ועלויות חומרה הם המדדים החשובים ביותר בהערכת הפתרונות לארכוב דוא"ל.
בעוד שיאנקי גרופ צופים כי יחול גידול במכירת תוכנות לארכוב דוא"ל ובמערכות אחסון, שירותים לארכוב דוא"ל אף יציגו גידול רב יותר. הגידול בשירותים ינבע מכך שהספקים הפועלים בתחום זה יביאו לשוק פתרונות לעיבוד דוא"ל מקצה לקצה תוך שהם מגשרים על הפער בין שוק האבטחה ושוק האחסון.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
