המע"מ מייקר את המכוניות
נתחיל עם היבואנים שהחליטו "לספוג" את עליית המע"מ: UMI, יבואנית שברולט, ביואיק, קאדילק ואיסוזו, יוניון מוטורס (ולקס מוטורס), יבואנית טויוטה ולקסוס ומאיר, יבואנית הונדה, וולוו ויגואר.
עם זאת כדאי לזכור כי יתכן ויהיה זה צעד זמני שכן לפנינו השלב הבא ברפורמה הירוקה. כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, נוסחת המס הירוק עתידה להשתנות ולייקר את מרבית המכוניות הקטנות והמשפחתיות בסכום שבין 2,000 – 4,000 שקלים. כרגע הנוסחה המחודשת נמצאת בישורת האחרונה בפינג-פונג שבין משרדי האוצר לאיכות הסביבה.
באופן כללי, מבין היבואניות שהודיעו על עליית מחירים, ניתן לציין שמכוניות משפחתיות קטנות מתייקרות בכ-1,000 שקלים, משפחתיות קומפקטיות מתייקרות בין 1,000 ל-1,300 שקלים ורכבי פנאי קומפקטיים מתייקרים בכ-1,500 שקלים.
כך למשל, דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, העלתה את מחירן של הפיאסטה, פוקוס ומונדיאו בכ-1,000 שקלים כל אחת. במאזדה תמצאו תוספת של 1,500 שקלים ל-6 החדשה ול-CX-5, אבל מצד שני מחירה של מאזדה 2 נותר ללא שינוי על 110,000 שקלים.
גם צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן מעדכנת חלק מדגמיה בעקבות עליית המע"מ. כך, הפולו הבסיסית ביותר (1.4 ליטר, 85 כ"ס, ידנית) מתייקרת ב-500 שקלים כששאר גרסאות הפולו מתייקרות ב-1,000 שקלים. מחירה של הגולף בגרסת ה-1.2 ליטר עלה ב-1,400 שקלים ושל גרסת ה-1.4 ליטר ב-1,200 שקלים. גם השירוקו והג'טה מתייקרות בכ-1,000 שקלים כשהפאסאט מתייקרת ב-2,000 שקלים והטיגואן ב-3,000 שקלים.
אצל סקודה, הסיטי, רומסטר, אוקטביה והסופרב שומרות על יציבות מחירים, אבל הפאביה והראפיד מתייקרות כל אחת ב-1,000 שקלים בממוצע. בגזרת אודי נמצא עליית מחירים לאורך כל קשת הדגמים ואילו אצל סיאט נשמר המחיר כשהיה טרום עליית המע"מ.
גם יונדאי צפויה להודיע בקרוב על עליית מחירים.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן
פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה.
החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.
החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.
שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.
- החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
- הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבלים קריטיים, תיקון מורכב
הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.
