2012: יותר נשים על כבישי ישראל

אבל למרות הגידול, עדיין מתוך 3.72 מליון נהגים בישראל בסוף 2012, פחות ממחצית מורשות לנהוג ברכב
יואל שורץ | (1)

תמונת אילוסטרציהאחוז הנשים המחזיקות ברישיון נהיגה בישראל צמח בשנת 2012. מתוך 3.72 מיליון מורשים לנהיגה בקרב כלל האוכלוסייה, 43% הן נשים – עליה ביחס לבעלי הרישיון ב-2011, אז עמד הנתון על 39%. כך עולה מהנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המסכמים את שנת 2012.

סה"כ, נכון לסוף השנה שחלפה, מורשים לנהוג בישראל 3.72 מיליון איש – גידול של 2.4% ביחס לנתוני 2011. מדובר בשיעור גדול יותר משיעור הגידול באוכלוסיה שעומד באותה התקופה על 1.85%. בהסתכלות רחבה יותר ניתן לומר כי בעשור האחרון קצב גידול מורשי הנהיגה עומד על 1.3%.

6.1% מהנהגים בישראל הם נהגים חדשים (כלומר, הוציאו רשיון אחרי 1 בינואר 2011), לרוב הנהגים בישראל (85%), יש ותק נהיגה של יותר מ-5 שנים ולמעט יותר משליש מכלל הנהגים (36%), יש הגבלת נהיגה כלשהי (כשהנפוצה ביותר עם 28% היא חובת הרכבת משקפיים או עדשות מגע).
בחלוקה לקבוצות גיל ניתן לומר שכ-2% מהנהגים הם בני פחות מ-18, ושיעור הנהגים שכבר חגגו יותר מ-75 ימי הולדת עומד על 2.6%. קבוצת הגיל הגדולה ביותר המחזיקה ברשיון נהיגה (79%) היא זו שבין 54-25.

הערבים במשאית, תל-אביבים על קטנוע
רוב הנהגים בישראל, כ-81.3%, הם יהודים, כ-15.6% ערבים והיתר בני דתות אחרות. אבל באיזה רשיון הם מחזיקים? ובכן, נתוני הלמ"ס מגלים כי שיעור גבוה מאד מתושבי הישובים הערביים בישראל, מחזיקים ברישיון נהיגה לרכב משא. לעומת ממוצע כללי של כ-12.1% בקרב כלל האוכלוסייה, בישובים כסיפה וערערה בנגב מחזיקים כ-59% וכ-56% מהתושבים ברישיון נהיגה למשאית. גם בישובים ערבים נוספים קיים אחוז בעלי רישיון משא חריג של בין 37% ל-50%.

בתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת גן, אזור, יהוד, רמת השרון, קריית אונו, בנימינה-גבעת עדה ואילת לחמישית עד רבע ממחזיקי הרישיון מותר לנהוג ברכב דו-גלגלי, לעומת ממוצע ארצי של 14.1%.
הכי הרבה נהגי מוניות נמצא בכפר קאסם, אילת וטירת הכרמל – בין -8%-11% מכלל בעלי הרישיונות כאשר הממוצע הארצי עומד על 2.7%.

לפי הנתונים על כל 2 מכוניות, יעמדו 3 בעלי רישיון נהיגה, רובם מחזיקים ברשיון לרכב פרטי כמובן (עד 4.0 טון או עד 3.5 טון, תלוי מתאריך ההוצאה). ל-12.1% מהנהגים יש רשיון לרכב משא עד 12 טון ורק 4.3% מהנהגים מורשים לנהוג על כלי רכב כבד יותר. ל-14.1% יש רשיון לאופנוע, ל-2.7% יש רשיון נהיגה במונית ול-1.7% יש רשיון לאוטובוס.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלון 07/05/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    אשתי עשתה רישיון רק בגיל 29, פחדה מזה כל השנים ועכשיו היא כבר עם רישיון ורואה שהשד לא נורא כל כך. ליתר בטחון שמנו לה איווקס שתתריעה אם היא סוטה או לא שומרת מרחק והיא לומדת. היא יותר רגועה ממני אז הלוואי יותר נשים ינהגו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.