רבעון חלש לדלק רכב: התחזקות הין הפילה את הרווח הנקי ב-41% ל-60.2 מיליון שקל
חברת דלק רכב הנמנית על קבוצת דלק ומנוהלת על ידי גיל אגמון מסכמת רבעון חלש למרות עלייה של 25% במכירות. שינויים בשער החליפין הגדילו משמעותית את הוצאות המימון. כמו כן, מבחינת המשקיעים, בניגוד להרגלה, החברה לא הכריזה על דיבידנד רבעוני למרות הרווחים.
דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד סיכמה את הרבעון השני עם עלייה של 255 בהכנסות לרמה של 1.2 מיליארד שקל. במהלך הרבעון השני מכרה החברה 11,222 כלי רכב המחולקים באופן הבא: 8,243 מכוניות מתוצרת מזדה, ו-2,979 מכוניות מדגמי פורד.
נתח השוק של החברה ברבעון השני עמד על 20%, ירידה לעומת הרבעון המקביל שבו הנתח עמד על 22%. בתוצאותיה הכספיות מציינת החברה כי ברבעון הרביעי של 2010 צפויה השקתה של מאזדה 2 סדאן, רכב הנמצא בקטגוריה בה נעדר ייצוג של החברה עד כה. בנוסף, תשיק החברה גם את מאזדה 5 חדשה, אשר תחליף את המיניוואן הנמכר בישראל.
בשורה התחתונה דלק רכב מסכמת את הרבעון עם רווח של 60.2 מיליון שקל, זאת לעומת 102.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח של 161 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווחיות נבעה מהוצאות מימון גבוהות של 92 מיליון שקל נטו ברבעון השני. הוצאות המימון באו בעיקר כתוצאה משינויים בשער החליפין והתחזקותו של הין ברבעון. שערוך של יתרות הספקים (הנקובות ביין יפני אשר התחזק ברבעון) עלה לחברה ב-78 מיליון שקל.
למרות השחיקה ברווחים, משקיעי דלק רכב עלולים להתאכזב מכך שהחברה לא תחלק דיבידנד ברבעון הקרוב. מדיניות הדיבידנד המקובלת של דלק רכב היא לחלק לבעלי המניות את מלוא רווחיה הצבורים כדיבידנד אולם בדוחותיה הכספיים לא הוכרז דיבידנד.