עסקת ענק לתכוף: עסקאות בסך של 320 מ' ש' לשנתיים פלוס אופציה להגדלה
חברת תכוף, המייצרת מוצרי מתכת בהם מיכליות, נגררים וקונסטרוקציות, הודיעה לפני מספר דקות, כי התנאים המתלים לביצוען של העסקאות עליהן דיווחה בסוף דצמבר ובפברואר התקיימו, וכי בהתאם לכך תקבל תכוף הזמנות למגוון רכבים ייעודיים בהיקף של כ-320 מיליון שקל לביצוע בשנים 2009-2010.
בנוסף לכך, תכוף מתכבדת החברה להודיע כי בהתאם למידע שהתקבל מהמזמינים, קיימת אופציה להגדלת ההזמנות בעתיד בעד כ-80% נוספים, לביצוע בשנים 2011-2012. כלומר בתכוף אומרים, כי הם עשויים לקבל עוד הזמנות בסך של 256 מיליון שקל.
חשוב לציין, כי מדובר בהבדל מהותי מהודעת החברה בפברואר בה לא דיווחה לגבי ההזמנות לשנים 2011-2012 אלא רק עבור השנתיים הקרובות.
מדובר בהזמנה למגוון רכבים ייעודיים, בה צפויה החברה לשמש כקבלן ראשי או כקבלן משנה עבורן תקופת הביצוע תהיה בין שנתיים לארבע שנים. הזמנות אלה, מסרה תכוף, הנמצאת בשליטת אורון דוד המחזיק ב-84.26% מהחברה,
מניית תכוף, אומנם, זינקה בהמשך להודעה ב-24 בפברואר בשיעור של 196% לשער של 2.8 שקלים, אך בימים שלאחר מכן ירידה לשער של 1.33 שקלים. אתמנל, חלה התעוררות מחשידה והמנייה עלתה ב-21%. החברה נסחרת נכון למחיר הסגירה אתמול לפי שווי של 90.8 מיליון שקל.
החברה והחברות הבנות שלה עוסקות בשני תחומי פעילות מרכזיים - מגזר חטיבת הרכב ומגזר חטיבת הפרויקטים. במגזר הרכב עוסקת הקבוצה בתכנון, ייצור, הרכבה ותחזוקה של כלי רכב ייעודיים (למעט שלדת הרכב) לשימושים אזרחיים וצבאיים. פעילות החברה במגזר הפרויקטים מתמקדת בתכנון ובביצוע פרויקטים הכוללים ייצור, התקנה, בידוד ותחזוקה של מתקני מתכת גדולים לרבות מיכלים סטאטיים, גשרים וקונסטרוקציות על פי דרישת הלקוחות.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

