עסקת ענק לתכוף: עסקאות בסך של 320 מ' ש' לשנתיים פלוס אופציה להגדלה
חברת תכוף, המייצרת מוצרי מתכת בהם מיכליות, נגררים וקונסטרוקציות, הודיעה לפני מספר דקות, כי התנאים המתלים לביצוען של העסקאות עליהן דיווחה בסוף דצמבר ובפברואר התקיימו, וכי בהתאם לכך תקבל תכוף הזמנות למגוון רכבים ייעודיים בהיקף של כ-320 מיליון שקל לביצוע בשנים 2009-2010.
בנוסף לכך, תכוף מתכבדת החברה להודיע כי בהתאם למידע שהתקבל מהמזמינים, קיימת אופציה להגדלת ההזמנות בעתיד בעד כ-80% נוספים, לביצוע בשנים 2011-2012. כלומר בתכוף אומרים, כי הם עשויים לקבל עוד הזמנות בסך של 256 מיליון שקל.
חשוב לציין, כי מדובר בהבדל מהותי מהודעת החברה בפברואר בה לא דיווחה לגבי ההזמנות לשנים 2011-2012 אלא רק עבור השנתיים הקרובות.
מדובר בהזמנה למגוון רכבים ייעודיים, בה צפויה החברה לשמש כקבלן ראשי או כקבלן משנה עבורן תקופת הביצוע תהיה בין שנתיים לארבע שנים. הזמנות אלה, מסרה תכוף, הנמצאת בשליטת אורון דוד המחזיק ב-84.26% מהחברה,
מניית תכוף, אומנם, זינקה בהמשך להודעה ב-24 בפברואר בשיעור של 196% לשער של 2.8 שקלים, אך בימים שלאחר מכן ירידה לשער של 1.33 שקלים. אתמנל, חלה התעוררות מחשידה והמנייה עלתה ב-21%. החברה נסחרת נכון למחיר הסגירה אתמול לפי שווי של 90.8 מיליון שקל.
החברה והחברות הבנות שלה עוסקות בשני תחומי פעילות מרכזיים - מגזר חטיבת הרכב ומגזר חטיבת הפרויקטים. במגזר הרכב עוסקת הקבוצה בתכנון, ייצור, הרכבה ותחזוקה של כלי רכב ייעודיים (למעט שלדת הרכב) לשימושים אזרחיים וצבאיים. פעילות החברה במגזר הפרויקטים מתמקדת בתכנון ובביצוע פרויקטים הכוללים ייצור, התקנה, בידוד ותחזוקה של מתקני מתכת גדולים לרבות מיכלים סטאטיים, גשרים וקונסטרוקציות על פי דרישת הלקוחות.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
