הכנסות פז נפט עלו ב-37%: הרווח הרבעוני הסתכם ב-229 מיליון שקל

מחזור ההכנסות המאוחד נטו ברבעון שלישי 2008 הגיע לכ- 4.926 מיליארד שקל. החברה אישרה תוכנית לרכישת אג"ח ב-100 מיליון שקל
אריאל אטיאס |

חברת האנרגיה הישראלית פז נפט מדווחת היום על רווח של 229 מיליון שקל הרבעון השלישי ברקע לגידול של 37% בהכנסות הרבעוניות. במקביל, פז תחל ברכישה עצמית של אגח החברה בהיקף של עד 100 מיליון שקל.

מחזור ההכנסות המאוחד נטו ברבעון שלישי 2008 הגיע לכ- 4.926 מיליארד שקל, לעומת כ-3.603 מיליארד שקל אשתקד, גידול של 37%.

הרווח הנקי ברבעון שלישי 2008 הסתכם בכ- 229 מיליון שקל, לעומת כ- 209 מיליון שקל רבעון מקביל אשתקד, גידול של 9.7%. הרווח הנקי המתואם ברבעון שלישי 2008 הסתכם בכ- 103 מיליון שקל, לעומת כ- 91 מיליון שקל רבעון מקביל אשתקד, גידול של 13%.

הרווח הגולמי ברבעון שלישי 2008 הסתכם בכ- 597 מיליון שקל, לעומת כ- 443 מיליון שקל ברבעון במקביל אשתקד גידול של כ- 35%.

יונה פוגל, מנכ"ל פז אמר לאחר פרסום הדוחות, כי "בתקופה של משבר כלכלי גלובלי, אשר משפיע על המשק הישראלי, אנו צופים כי מגמת הצמיחה שאפיינה את ענף האנרגיה, בשנים האחרונות, תתמתן משמעותית. אנו מניחים כי מגמת הצריכה של בנזין תמשיך ותעלה והירידה בצריכת סולר ומזוט תגבר.

לפז תשתית פיננסית, שיווקית וארגונית איתנה, המאפשרות לה להתמודד עם השלכות המשבר. הגיוון בפעילויות הקבוצה הסינרגיה שביניהם והמבנה הפיננסי שלה, נותנים לה יתרון יחסי".

חלוקה למגזרים

בחטיבת הקמעונאות והמסחר (פז-קו"מ) - הרווח התפעולי הסתכם ברבעון שלישי 2008 בכ- 130 מיליון שקל לעומת כ- 123 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ- 6%. הגידול ברווח נובע מגידול בהיקף המכירות במתחמי התדלוק, בגידול פעילות רשת חנויות הנוחות Yellow ובגידול פעילות הסחר מחוץ לתחנות. הגידול בחנויות הנוחות yellow עמד על כ-24% ובחנויות הזהות בכ- 17%.

בחטיבת התעשיות והשירותים (פז-תעשיות) - הרווח התפעולי הסתכם ברבעון שלישי 2008 בכ- 30 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-3%. הרבעון התאפיינה פעילות חברות הבנות בעונתיות, התחזקות התחרות על מוצרי איטום ומהאטה בענף התשתיות והבנייה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.