שלמור אבנון עמיחי קטף את המקום הראשון בתחרות EPICA

מודעת השנה לקטשופ "היינץ" בקטגוריית המזון, של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R, קטפה את המקום ראשון בתחרות EPICA הבינלאומית בשטוקהולם
אריאל אטיאס |

משרד הפרסום "שלמור אבנון עמיחי/ Y&R" רשם בשבוע שעבר שתי זכיות יוקרתיות בענף הפרסום העולמי - אמש זכה המשרד בפרס מודעת השנה של אירופה בתחרות הפרסום EPICA החשובה והיוקרתית באירופה הנערכת מידי שנה בשטוקהולם, שוודיה.

שופטי התחרות הם בכירים מקרב תעשיית הפרסום והעיתונות המקצועית והמגזינים באירופה.

מודעה הישראלית שזכתה בתחרות נעשתה עבור מוצר דגל אמריקאי - קטשופ חריף של היינץ. במודעה רואים כתם זיעה על כורסא בדיינר שנוצר כתוצאה מאכילת הקטשופ החריף.

גדעון עמיחי: "התחרות באירופה בעלת חשיבות לעולם הפרסום והיא מעין "ליגת האלופות" בעולם הפרסום, אף חברה ישראלית לא זכתה עד היום "במודעת השנה באירופה" ואם ניקח בחשבון את העובדה שהתרבות המגזינית הישראלית עושה את צעדיה ליישור קו עם מה שקורה בעולם, הרי שהפרס מקבל משמעות גדולה יותר".

נוסף על כך, שלטי החוצות של של דפי זהב, אותם יצר המשרד, צפויים להיות מוצגים בתוכנית הפרסום היוקרתית המשודרת ב-BBC לאחר שנבחרו כחלק מהקמפיינים הטובים בעולם. מדובר בתוכנית Commercial Breakdown, העולה זו השנה השנייה, בה יוצגו שלטי חוצות ומודעות עיתונות שנבחרו כטובים ביותר בכל הזמנים ומכל רחבי העולם. התוכנית תצולם בחודש פברואר הקרוב ותשודר ברצועת הפריים - טיים של ה- BBC.

לדברי גדעון עמיחי: "הכתרת הפרסומת של דפי זהב כאחת הפרסומות הטובות ביותר בעולם בתחום שלטי החוצות הביאה כבוד גדול לתחום הפרסום בישראל ולמשרד שלנו בפרט" .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.