דו"חות חלשים לקבוצת AIPM בעקבות קריסת קלאבמרקט

הרווח הנקי ירד ב- 13 מיליון שקלים מתוכם 3.5מיליון שקלים כתוצאה ישירה של הפסדים חד פעמיים מהקריסה. סיבה נוספת לירידה ברווחיות, לפי מנהל בכיר של הקבוצה, הינה ההאטה בצמיחה של הכלכלה הישראלית
יניב לפן |

קבוצת AIPM המחזיקה בין היתר את חברת ניירות חדרה פרסמה היום את דו"חות הרבעון השני של שנת 2005. הדו"חות שפורסמו הינם הדו"חות המעורבים של כלל החברות בקבוצה.

סך המכירות למחצית הראשונה של 2005 היו 1.37 מיליון שקלים ביחס ל-1.337 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה. סך המכירות הרבעוניות של הקבוצה נאמדו על 685 מיליון שקלים ביחס ל655 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה.

הרווח התפעולי למחצית הראשונה של 2005 עמד על 65 מיליון שקלים ביחס ל-106 מיליון שקלים באותה תקופה בשנה שעברה. הרווח מחושב ללא התחשבות בחובות המסופקים כתוצאה מקריסת קלאבמארקט.

הרווח התפעולי לרבעון השני עמד על 29 מיליון שקלים ביחס ל-49 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי ירד ל-19 מיליון שקלים. ללא התחשבות פגיעה של רשת קלאבנרקט ברווחים עמדו הרווחים הנקיים על סכום של כ-23.1 מיליון שקלים ביחס ל- 32 מיליון שקלים באותה תקופה בשנה שעברה.

הרווח למנייה עמד על 2.23 שקלים למנייה ביחס ל-3.7 שקלים למנייה ברבעון המקביל, זאת ללא חישוב הפסדים חד פעמיים כתוצאה מקריסת קלאבמרקט. במחצית הראשונה עמדו הרווחים על 1.25 שקלים למנייה אל מול 8 שקלים למנייה באותה תקופה בשנה שעברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.