KGM רקסטון בגירסת הנעה אחורית בלבד - שבעה מקומות שקורא תיגר על הקודיאק והאאוטלנדר
KGM רקסטון מוותר על ההנעה הכפולה ויכולות שטח, כדי להתחרות במובילות הקטגוריה כשהוא עם שלדת סולם והנעה אחורית עם מרווח פנים של SUV אמיתי. הסקודה קודיאק החדש והמיצובישי אאוטלנדר לא ממש יודעים איך 'לאכול' את השחקן החדש בשוק.
יתרונות: מרווח פנים, גובה, מחיר. חסרונות: מרגיש גס, איבזור.
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
ה KGM רקסטון הוא דגם מוכר בישראל, ששיווקו החל עוד בתחילת שנות ה 2000, תחת מותג סאנגיונג הקוריאני. הרקסטון שהיה רכב שטח קשוח עם שלדת סולם, מנוע דיזל והילוך כח, היה תמיד סוג של חלופה חתרנית למובילי הקטגוריה – המיצובישי פאג'רו זצ"ל והטויוטה לנדקרוזר יבדל"א. הדגם הראשון של הרקסטון הושק עוד בשנת 2001, ועבר מתיחות פנים קלות עד להשקת הדור השני ב 2017.
הדור השני שמר על המבנה הקשוח של שלדת סולם והילוך כח, משולבים עם מנוע דיזל בשרני, והרכב נבחן אצלי בשני מבחנים ארוכים וממצים בכביש ובשטח. בינתיים התחרות על ליבו של צרכן ה SUV המיועד לשטח הצטמצמה מאוד והתייקרה מאוד. ברקסטון נותר משהו מאוד כן, הוא היא אבסולטית יקר אבל נותר ה SUV הכי זול שיכול להיכנס לשטח מאתגר וגם לצאת ממנו בחתיכה אחת, וכל זה עם מקום לשבעה נוסעים.
בין לבין היצרן הקוריאני נקלע לקשיים, ולעזרתו נחלץ (יש האומרים קיבל הנחייה ברורה מהממשל) תאגיד KG הקוריאני, וכך נולד מותג KG Mobility או בקיצור KGM.
עם בסיס גלגלים מכובד של 2.865 מטר, הרקסטון שמר על נוסחה מנצחת של שבעה מקומות מרווח למדי, כאשר אפילו בשורה השלישית נותר מקום סביר, ועדיין תא מטען בו ניתן לשים צידנית עם בירות ואולי קניות לסופ"ש.
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחרונה עשו בטלקאר מהלך נדיר במחוזותינו, של שנמוך הרכב באמצעות הורדת ההנעה הכפולה והילוך הכח, במקביל להוזלה משמעותית במחיר מ 260.0 אש"ח לדגם ה 4X4 הבסיסי, למחיר של 215.0 אש"ח לדגם ה 2X4. המחיר החדש מביא את הרקסטון לתחרות חדשה לחלוטין מול כלי רכב מודרניים מתקדמים, אבל יש לו את הערך המוסך של העיצוב המובחן והמרווח הגדול.
עיצוב ואיבזור
העיצוב החיצוני של הרקסטון לא מנסה להיות מעודן או מופנם. גריל עצום בחזית, מודגש במסגרת כרום, ומשובץ מלבני כרום נוצצים, ועוד שתי 'קרניים' הנשלחות לצדדים וכמובן גם הן מכרום. מקווה שכבר הבנתם, אין כאן שום רצון לעידון. יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, מורכבות מארבעה פנסים מרובעים ומעליהן פס לד. אחרי אפקט ההגעה של הרקסטון, שאר הרכב די גנרי. אין כאן התחכמויות כמו חיפויי פלסטיק שחור לבתי הגלגלים על מנת ליצור מראה 'קרבי' או גבוה, פשוט כי הרכב גבוה כבר מהמקור עם מרווח גחון של 22.4 ס"מ שנותר ללא שינוי מהדגם 4X4. גם החלק האחורי גנרי משהו בלי התחכמויות, עם כיתוב REXTON בגדול מתחת לשמשה האחורית ו KGM בקטן בצד ימין למטה. דלת תא המטען אינה חשמלית.
פנים הרכב מחזיר אותנו כמה דורות אחורה מבחינת עיצוב ותחושה. מושבי עור גדולים כיאה ל SUV גדול, אבל הם נעדרים כיוונונים חשמליים, דבר שפתאום היה לי מאוד חסר לאותם כיוונונים קטנים להתאמה מושלמת. הרבה עור בהיר במושבים, ופלסטיקה בהירה בדיפוני הדלתות, בקונסולה המרכזית ובחלק התחתון של הדשבורד. לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה שניהם בגודל 12.3'' כל אחד.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מנוף קטן בקונסולה המרכזית מחליף את מוט ההילוכים, ולידו שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים ולאיחסון כללי, עם כיסוי נגלל. כמובן גם תא חפצים עמוק בין הנהג לנוסע. המרחב במושב האחורי מצוין יחד עם תנוחת ישיבה גבוהה ושלושה מבוגרים בהחלט יכולים לאכלס אותו. בשורת המושבים השלישית, יש מקום עם זאת אישית לא הייתי רוצה לשבת שם יותר מחמש דקות, או בכלל, בעיקר בגלל מרווח רגליים מוגבל מאוד.
לרקסטון מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 202 כ"ס ומונט ראוי של 45 קג"מ הזמינים כבר מ 1600 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים.
נוחות והתנהגות כביש
בנסיעה הרקסטון חושף כמה קלפים. מצד אחד הוא מרגיש הכי רכב שטח שבעה מקומות מסביבות שנת 2015. מצד שני זה לא רע! הישיבה זקופה וגבוהה, מושב הנהג מצוין, הראות החוצה טובה והרבה מעל עדר הקרוסאוברים הממלא את הכבישים. גם אם מבחוץ נשמע טרטור דיזל עדין, בתוך הרכב נשמר שקט יחסי. הנסיעה נעימה, אם כי משהו ברקסטון מרגיש מעט יותר מדי קופצני מאשר דגם ה 4X4. למען הסר ספק, המתלים זהים בין שני הדגמים, וההפרש במשקל בגלל הורדת רכיבי שילוב ההנעה הקידמית עומד על 125 ק"ג בלבד, משקל של כמעט שני נוסעים, ולא כזה שיסביר את ההבדלים.
הרקסטון משייט במהירויות גבוהות למדי בקלות, ויש טענה שהמהירות המירבית שלו, 184 קמ"ש, אכן ברת מימוש. בזכות הגודל, הצמיגים, המתלים, מומלץ לפקוח עין בכבישים מהירים כי מהירות של 110 קמ"ש – 120 קמ"ש בכביש שש מרגישה ברקסטון כאילו אתם על 80 קמ"ש. את העליות מהערבה לעבר דימונה עשה הרקסטון בעיקר בנתיב השמאלי תוך שהוא עוקף בקלות כלי רכב שמאורים להיות מהירים ממנו משמעותית, זאת כאשר הוא שומר על אחיזה גבוהה והרבה בטחון לנהג. מראש אומר למי שמפנטז על 45 קג"מ והנעה אחורית, די קשה לגרום לרקסטון לזרוק זנב, ואני לא ממליץ לנסות עם ג'אמוס שכזה ומרכז כובד גבוה כל-כך.
צריכת הדלק הרשמית של הרקסטון עומדת על 8.1 ליטר ל 100 ק"מ. בפועל בדקנו את צריכת הדלק בכמה מתווים. עם קרוז קונטרול על 95 קמ"ש ולאורך עשרות ק"מ עבר הרקסטון 2X4 כ 16 ק"מ לליטר. הגברת המהירות ל 120 קמ"ש הגבירה את הצריכה ל איזור ה 12 ק"מ לליטר, ונסיעה משולבת ללא נסיון לחסוך ייצבה את הצריכה על 11.5 ק"מ לליטר.
בהיבטי בטיחות הרקסטון מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כמו קרוז קונטרול אדפטיבי, בלימה אוטונומית זיהוי תמרורים ותיקון אקטיבי לסטייה מנתיב. ציון איבזור הבטיחות עומד על 4 לא מרשים מדי. מצד שני, ביטול המערכות הבטיחות וההתראות הקוליות המלוות עימן, מחייב את הנהג לתהליך מעצבן ומתיש כל פעם מחדש. הממשק הזה פשוט מתוכנן ברשלנות.
הרקסטון 2X4 עולה 215.0 אש"ח, ונותן תמורה טובה מאוד למחיר. התחרות שלו מגיעה מרכבי שבעה מקומות מודרניים משמעותית ממנו כמו הקודיאק החדש שעולה 215.0 אש"ח ומרגיש מודרני ומעודן או האאוטלנדר הוותיק יותר שמחירו מתחיל ב 200.0 אש"ח. הרקסטון יהיה מרווח מהם, הרבה יותר מרשים בהיבטי נראות, אבל גם מרגיש שני דורות קודם, מחוספס יותר וגס יותר.
ציון מסכם:
| רקסטון 4X2 | |
| נוחות | 4.5 |
| דינמיות | 4 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 3.5 |
| עיצוב | 4.5 |
| תמורה למחיר VFM | 4.5 |
| ממוצע | 4.1 |
- 1.אריאל 15/12/2024 15:50הגב לתגובה זויש את שרי טיגו 8 שבעה מקומות הרבה יותר טובה ובמחיר זול יותר
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
כמות שיא של קטל בדרכים, עלייה בתאונות הקטלניות מביאים את המשטרה לשנות גישה - החלפת המערכות הקיימות במשוכללות; המטרה: לגרום לנהגים לנסוע בגבול המותר
משטרת ישראל פרסמה יוצאת במכרז להתקנת כ-250 מצלמות מתקדמות מבוססות מדידת מהירות ממוצעת, טכנולוגיה שתחליף את מערכת A-3, המכונה "הקופסאות הכתומות", אחרי יותר מ-14 שנות פעילות. התקנה ראשונית של המצלמות החדשות תהיה בחצי השני של 2026, והפעלה מלאה לקראת 2027.
איך עובדת הטכנולוגיה החדשה?
המצלמות החדשות שוברות פרדיגמה: במקום מדידת מהירות נקודתית, הן מחשבות מהירות ממוצעת על פני קטע כביש של מאות מטרים עד קילומטרים. הרכב מתועד פעמיים: בכניסה וביציאה, באמצעות טכנולוגיית ANPR (Automatic Number Plate Recognition), שמזהה לוחיות רישוי בדיוק של 97% בתנאים רגילים ו-90% במהירויות גבוהות. הזמן בין התיעודים מחולק במרחק, וכל חריגה מהמגבלה הממוצעת מובילה לדוח אוטומטי.
המערכת עמידה בתנאי שטח קשים: חיישני אינפרא-אדום ו-LED מאפשרים צילום לילה, פלאש להתמודדות עם תאורה לקויה ומגן נגד ונדליזם. בנוסף, היא מזהה נתיב נסיעה מדויק, מה שמאפשר אכיפה גם על חציית נתיבים מסוכנת או נסיעה בנתיבי חירום. התיעוד כולל תמונות קלוז-אפ של לוחית הרישוי, זמן מדויק ברמת אלפיות שנייה, מיקום GPS ופרטי המצלמה. הנתונים מועברים דרך רשת מוצפנת לארונות שליטה מרכזיים, עם גיבוי תקשורת.
בישראל כבר נוסה פיילוט בכביש הערבה, שהוכיח ירידה של קרוב ל-20% בעבירות מהירות. במדינות כמו בריטניה והולנד, שבהן מופעלות מאות אלפי מצלמות דומות, נרשמה ירידה של אפילו 40% בתאונות קטלניות. המכרז דורש מהספק הזוכה הוכחת אמינות משפטית, כולל בדיקות מכון התקנים ותקני סייבר.
- החל מהשנה הבאה: כך תחלק המשטרה עוד אלפי דוחות לנהגים בישראל
- בקרוב - כמות דוחות התנועה תזנק; מערכות חדשות יחליפו את המצלמות הקיימות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזדמנויות: מה הטכנולוגיה מבטיחה?
המהפכה מבטיחה שיפורים משמעותיים. ראשית, הפחתת מהירות אמיתית: במקום "ציד נקודתי", האכיפה תכסה התנהגות לאורך זמן, מה שצפוי להוריד תאונות קשות ב-25% ומעלה, על פי נתונים אירופיים. שנית, אכיפה בכל תנאי: לילה, גשם או לוחיות מיוחדות (צבאיות, זמניות). שלישית, שקיפות: תיעוד דיגיטלי מלא יקטין טענות על אי-דיוקים ויאפשר ערעורים מבוססים. רביעית, שילוב עם מערכת ISA (Intelligent Speed Assistance), שמשנת 2025 חובה בכל רכב חדש – ימנע חריגות מראש.
