KGM רקסטון 2X4
צילום: יואב פולס

KGM רקסטון בגירסת הנעה אחורית בלבד - שבעה מקומות שקורא תיגר על הקודיאק והאאוטלנדר

KGM רקסטון מוותר על ההנעה הכפולה ויכולות שטח, כדי להתחרות במובילות הקטגוריה כשהוא עם שלדת סולם והנעה אחורית עם מרווח פנים של SUV אמיתי. הסקודה קודיאק החדש והמיצובישי אאוטלנדר לא ממש יודעים איך 'לאכול' את השחקן החדש בשוק. 

יתרונות: מרווח פנים, גובה, מחיר. חסרונות: מרגיש גס, איבזור. 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה KGM רקסטון

ה KGM רקסטון הוא דגם מוכר בישראל, ששיווקו החל עוד בתחילת שנות ה 2000, תחת מותג סאנגיונג הקוריאני. הרקסטון שהיה רכב שטח קשוח עם שלדת סולם, מנוע דיזל והילוך כח, היה תמיד סוג של חלופה חתרנית למובילי הקטגוריה – המיצובישי פאג'רו זצ"ל והטויוטה לנדקרוזר יבדל"א. הדגם הראשון של הרקסטון הושק עוד בשנת 2001, ועבר מתיחות פנים קלות עד להשקת הדור השני ב 2017.

הדור השני שמר על המבנה הקשוח של שלדת סולם והילוך כח, משולבים עם מנוע דיזל בשרני, והרכב נבחן אצלי בשני מבחנים ארוכים וממצים בכביש ובשטח. בינתיים התחרות על ליבו של צרכן ה SUV המיועד לשטח הצטמצמה מאוד והתייקרה מאוד. ברקסטון נותר משהו מאוד כן, הוא היא אבסולטית יקר אבל נותר ה SUV הכי זול שיכול להיכנס לשטח מאתגר וגם לצאת ממנו בחתיכה אחת, וכל זה עם מקום לשבעה נוסעים.

בין לבין היצרן הקוריאני נקלע לקשיים, ולעזרתו נחלץ (יש האומרים קיבל הנחייה ברורה מהממשל) תאגיד KG הקוריאני, וכך נולד מותג KG Mobility או בקיצור KGM.

עם בסיס גלגלים מכובד של 2.865 מטר, הרקסטון שמר על נוסחה מנצחת של שבעה מקומות מרווח למדי, כאשר אפילו בשורה השלישית נותר מקום סביר, ועדיין תא מטען בו ניתן לשים צידנית עם בירות ואולי קניות לסופ"ש.

לאחרונה עשו בטלקאר מהלך נדיר במחוזותינו, של שנמוך הרכב באמצעות הורדת ההנעה הכפולה והילוך הכח, במקביל להוזלה משמעותית במחיר מ 260.0 אש"ח לדגם ה 4X4 הבסיסי, למחיר של 215.0 אש"ח לדגם ה 2X4. המחיר החדש מביא את הרקסטון לתחרות חדשה לחלוטין מול כלי רכב מודרניים מתקדמים, אבל יש לו את הערך המוסך של העיצוב המובחן והמרווח הגדול.

עיצוב ואיבזור

העיצוב החיצוני של הרקסטון לא מנסה להיות מעודן או מופנם. גריל עצום בחזית, מודגש במסגרת כרום, ומשובץ מלבני כרום נוצצים, ועוד שתי 'קרניים' הנשלחות לצדדים וכמובן גם הן מכרום. מקווה שכבר הבנתם, אין כאן שום רצון לעידון. יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, מורכבות מארבעה פנסים מרובעים ומעליהן פס לד. אחרי אפקט ההגעה של הרקסטון, שאר הרכב די גנרי. אין כאן התחכמויות כמו חיפויי פלסטיק שחור לבתי הגלגלים על מנת ליצור מראה 'קרבי' או גבוה, פשוט כי הרכב גבוה כבר מהמקור עם מרווח גחון של 22.4 ס"מ שנותר ללא שינוי מהדגם 4X4. גם החלק האחורי גנרי משהו בלי התחכמויות, עם כיתוב REXTON בגדול מתחת לשמשה האחורית ו KGM בקטן בצד ימין למטה. דלת תא המטען אינה חשמלית.

פנים הרכב מחזיר אותנו כמה דורות אחורה מבחינת עיצוב ותחושה. מושבי עור גדולים כיאה ל SUV גדול, אבל הם נעדרים כיוונונים חשמליים, דבר שפתאום היה לי מאוד חסר לאותם כיוונונים קטנים להתאמה מושלמת. הרבה עור בהיר במושבים, ופלסטיקה בהירה בדיפוני הדלתות, בקונסולה המרכזית ובחלק התחתון של הדשבורד. לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה שניהם בגודל 12.3'' כל אחד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מנוף קטן בקונסולה המרכזית מחליף את מוט ההילוכים, ולידו שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים ולאיחסון כללי, עם כיסוי נגלל. כמובן גם תא חפצים עמוק בין הנהג לנוסע. המרחב במושב האחורי מצוין יחד עם תנוחת ישיבה גבוהה ושלושה מבוגרים בהחלט יכולים לאכלס אותו. בשורת המושבים השלישית, יש מקום עם זאת אישית לא הייתי רוצה לשבת שם יותר מחמש דקות, או בכלל, בעיקר בגלל מרווח רגליים מוגבל מאוד.

לרקסטון מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 202 כ"ס ומונט ראוי של 45 קג"מ הזמינים כבר מ 1600 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים.

נוחות והתנהגות כביש

בנסיעה הרקסטון חושף כמה קלפים. מצד אחד הוא מרגיש הכי רכב שטח שבעה מקומות מסביבות שנת 2015. מצד שני זה לא רע! הישיבה זקופה וגבוהה, מושב הנהג מצוין, הראות החוצה טובה והרבה מעל עדר הקרוסאוברים הממלא את הכבישים. גם אם מבחוץ נשמע טרטור דיזל עדין, בתוך הרכב נשמר שקט יחסי. הנסיעה נעימה, אם כי משהו ברקסטון מרגיש מעט יותר מדי קופצני מאשר דגם ה 4X4. למען הסר ספק, המתלים זהים בין שני הדגמים, וההפרש במשקל בגלל הורדת רכיבי שילוב ההנעה הקידמית עומד על 125 ק"ג בלבד, משקל של כמעט שני נוסעים, ולא כזה שיסביר את ההבדלים.

הרקסטון משייט במהירויות גבוהות למדי בקלות, ויש טענה שהמהירות המירבית שלו, 184 קמ"ש, אכן ברת מימוש. בזכות הגודל, הצמיגים, המתלים, מומלץ לפקוח עין בכבישים מהירים כי מהירות של 110 קמ"ש – 120 קמ"ש בכביש שש מרגישה ברקסטון כאילו אתם על 80 קמ"ש. את העליות מהערבה לעבר דימונה עשה הרקסטון בעיקר בנתיב השמאלי תוך שהוא עוקף בקלות כלי רכב שמאורים להיות מהירים ממנו משמעותית, זאת כאשר הוא שומר על אחיזה גבוהה והרבה בטחון לנהג. מראש אומר למי שמפנטז על 45 קג"מ והנעה אחורית, די קשה לגרום לרקסטון לזרוק זנב, ואני לא ממליץ לנסות עם ג'אמוס שכזה ומרכז כובד גבוה כל-כך.

צריכת הדלק הרשמית של הרקסטון עומדת על 8.1 ליטר ל 100 ק"מ. בפועל בדקנו את צריכת הדלק בכמה מתווים. עם קרוז קונטרול על 95 קמ"ש ולאורך עשרות ק"מ עבר הרקסטון 2X4 כ 16 ק"מ לליטר. הגברת המהירות ל 120 קמ"ש הגבירה  את הצריכה ל איזור ה 12 ק"מ לליטר, ונסיעה משולבת ללא נסיון לחסוך ייצבה את הצריכה על 11.5 ק"מ לליטר.

בהיבטי בטיחות הרקסטון מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כמו קרוז קונטרול אדפטיבי, בלימה אוטונומית זיהוי תמרורים ותיקון אקטיבי לסטייה מנתיב. ציון איבזור הבטיחות עומד על 4 לא מרשים מדי. מצד שני, ביטול המערכות הבטיחות וההתראות הקוליות המלוות עימן, מחייב את הנהג לתהליך מעצבן ומתיש כל פעם מחדש. הממשק הזה פשוט מתוכנן ברשלנות.

הרקסטון 2X4 עולה 215.0 אש"ח, ונותן תמורה טובה מאוד למחיר. התחרות שלו מגיעה מרכבי שבעה מקומות מודרניים משמעותית ממנו כמו הקודיאק החדש שעולה 215.0 אש"ח ומרגיש מודרני ומעודן או האאוטלנדר הוותיק יותר שמחירו מתחיל ב 200.0 אש"ח. הרקסטון יהיה מרווח מהם, הרבה יותר מרשים בהיבטי נראות, אבל גם מרגיש שני דורות קודם, מחוספס יותר וגס יותר.

 

ציון מסכם:

רקסטון 4X2
נוחות 4.5
דינמיות 4
צריכת דלק / טווח חשמלי 4
איבזור 4
בטיחות 3.5
עיצוב 4.5
תמורה למחיר VFM 4.5
ממוצע 4.1
 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אריאל 15/12/2024 15:50
    הגב לתגובה זו
    יש את שרי טיגו 8 שבעה מקומות הרבה יותר טובה ובמחיר זול יותר
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ישראייר
צילום: עידו וכטל

טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?

הממשלה אישרה את יוזמת שרי האוצר והתחבורה וראש עיריית אילת להפעיל טיסות קבועות מנתב"ג לרמון, והקצתה לצורך כך 40 מיליון שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה טיסות אילת

הממשלה אישרה את הצעתם של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה, מירי רגב וראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לתגבור טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, במטרה להבטיח קישוריות נוחה, זמינה ובמחירים סבירים עבור תושבי אילת וחבל אילות.

במסגרת ההחלטה שגובשה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, אושר תקציב של 40 מיליון שקלים לשנים 2027-2026 להפעלת מכרז לטיסות מוגברות בקו נתב"ג-רמון. המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות בשעות נדרשות, כך שהתושבים ייהנו מגישה נוחה יותר למרכז הארץ.

תושבי אילת וחבל אילות ימשיכו להנות גם בשנתיים הקרובות מהנחות משמעותיות ממחיר מוזל של 99 שקלים בלבד בטיסות לאילת וממנה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור תושבי אילת והסביבה. המחיירם לאחרים הם בערך פי 3. 


בנוסף, הוחלט להאריך את השירות של השאטל בין הטרמינל בנתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב. החלטה זו צפויה לשפר את הגישה לאילת ולחבל אילות ולתושבי האיזור למרכז. 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המדינה מחויבת לחיזוק הפריפריה ולמתן שירותי תחבורה נגישים לתושבי האזור ולחיבורה לאזור המרכז. המשך הפעלת קו נתב"ג-רמון והרחבתו בשעות הנדרשות לתושבי האזור בשנים הקרובות מבטיח ודאות לתושבי אילת וחבל אילות ויביא לשיפור איכות החיים באזור. נמשיך לפעול לטובת פיתוח התחבורה לאילת ולחבל אילות ולחיזוק החיבור שלה למרכז הארץ".