KGM רקסטון בגירסת הנעה אחורית בלבד - שבעה מקומות שקורא תיגר על הקודיאק והאאוטלנדר
KGM רקסטון מוותר על ההנעה הכפולה ויכולות שטח, כדי להתחרות במובילות הקטגוריה כשהוא עם שלדת סולם והנעה אחורית עם מרווח פנים של SUV אמיתי. הסקודה קודיאק החדש והמיצובישי אאוטלנדר לא ממש יודעים איך 'לאכול' את השחקן החדש בשוק.
יתרונות: מרווח פנים, גובה, מחיר. חסרונות: מרגיש גס, איבזור.
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
ה KGM רקסטון הוא דגם מוכר בישראל, ששיווקו החל עוד בתחילת שנות ה 2000, תחת מותג סאנגיונג הקוריאני. הרקסטון שהיה רכב שטח קשוח עם שלדת סולם, מנוע דיזל והילוך כח, היה תמיד סוג של חלופה חתרנית למובילי הקטגוריה – המיצובישי פאג'רו זצ"ל והטויוטה לנדקרוזר יבדל"א. הדגם הראשון של הרקסטון הושק עוד בשנת 2001, ועבר מתיחות פנים קלות עד להשקת הדור השני ב 2017.
הדור השני שמר על המבנה הקשוח של שלדת סולם והילוך כח, משולבים עם מנוע דיזל בשרני, והרכב נבחן אצלי בשני מבחנים ארוכים וממצים בכביש ובשטח. בינתיים התחרות על ליבו של צרכן ה SUV המיועד לשטח הצטמצמה מאוד והתייקרה מאוד. ברקסטון נותר משהו מאוד כן, הוא היא אבסולטית יקר אבל נותר ה SUV הכי זול שיכול להיכנס לשטח מאתגר וגם לצאת ממנו בחתיכה אחת, וכל זה עם מקום לשבעה נוסעים.
בין לבין היצרן הקוריאני נקלע לקשיים, ולעזרתו נחלץ (יש האומרים קיבל הנחייה ברורה מהממשל) תאגיד KG הקוריאני, וכך נולד מותג KG Mobility או בקיצור KGM.
עם בסיס גלגלים מכובד של 2.865 מטר, הרקסטון שמר על נוסחה מנצחת של שבעה מקומות מרווח למדי, כאשר אפילו בשורה השלישית נותר מקום סביר, ועדיין תא מטען בו ניתן לשים צידנית עם בירות ואולי קניות לסופ"ש.
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחרונה עשו בטלקאר מהלך נדיר במחוזותינו, של שנמוך הרכב באמצעות הורדת ההנעה הכפולה והילוך הכח, במקביל להוזלה משמעותית במחיר מ 260.0 אש"ח לדגם ה 4X4 הבסיסי, למחיר של 215.0 אש"ח לדגם ה 2X4. המחיר החדש מביא את הרקסטון לתחרות חדשה לחלוטין מול כלי רכב מודרניים מתקדמים, אבל יש לו את הערך המוסך של העיצוב המובחן והמרווח הגדול.
עיצוב ואיבזור
העיצוב החיצוני של הרקסטון לא מנסה להיות מעודן או מופנם. גריל עצום בחזית, מודגש במסגרת כרום, ומשובץ מלבני כרום נוצצים, ועוד שתי 'קרניים' הנשלחות לצדדים וכמובן גם הן מכרום. מקווה שכבר הבנתם, אין כאן שום רצון לעידון. יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, מורכבות מארבעה פנסים מרובעים ומעליהן פס לד. אחרי אפקט ההגעה של הרקסטון, שאר הרכב די גנרי. אין כאן התחכמויות כמו חיפויי פלסטיק שחור לבתי הגלגלים על מנת ליצור מראה 'קרבי' או גבוה, פשוט כי הרכב גבוה כבר מהמקור עם מרווח גחון של 22.4 ס"מ שנותר ללא שינוי מהדגם 4X4. גם החלק האחורי גנרי משהו בלי התחכמויות, עם כיתוב REXTON בגדול מתחת לשמשה האחורית ו KGM בקטן בצד ימין למטה. דלת תא המטען אינה חשמלית.
פנים הרכב מחזיר אותנו כמה דורות אחורה מבחינת עיצוב ותחושה. מושבי עור גדולים כיאה ל SUV גדול, אבל הם נעדרים כיוונונים חשמליים, דבר שפתאום היה לי מאוד חסר לאותם כיוונונים קטנים להתאמה מושלמת. הרבה עור בהיר במושבים, ופלסטיקה בהירה בדיפוני הדלתות, בקונסולה המרכזית ובחלק התחתון של הדשבורד. לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה שניהם בגודל 12.3'' כל אחד.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מנוף קטן בקונסולה המרכזית מחליף את מוט ההילוכים, ולידו שני תאים גדולים לכוסות / בקבוקים ולאיחסון כללי, עם כיסוי נגלל. כמובן גם תא חפצים עמוק בין הנהג לנוסע. המרחב במושב האחורי מצוין יחד עם תנוחת ישיבה גבוהה ושלושה מבוגרים בהחלט יכולים לאכלס אותו. בשורת המושבים השלישית, יש מקום עם זאת אישית לא הייתי רוצה לשבת שם יותר מחמש דקות, או בכלל, בעיקר בגלל מרווח רגליים מוגבל מאוד.
לרקסטון מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 202 כ"ס ומונט ראוי של 45 קג"מ הזמינים כבר מ 1600 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים.
נוחות והתנהגות כביש
בנסיעה הרקסטון חושף כמה קלפים. מצד אחד הוא מרגיש הכי רכב שטח שבעה מקומות מסביבות שנת 2015. מצד שני זה לא רע! הישיבה זקופה וגבוהה, מושב הנהג מצוין, הראות החוצה טובה והרבה מעל עדר הקרוסאוברים הממלא את הכבישים. גם אם מבחוץ נשמע טרטור דיזל עדין, בתוך הרכב נשמר שקט יחסי. הנסיעה נעימה, אם כי משהו ברקסטון מרגיש מעט יותר מדי קופצני מאשר דגם ה 4X4. למען הסר ספק, המתלים זהים בין שני הדגמים, וההפרש במשקל בגלל הורדת רכיבי שילוב ההנעה הקידמית עומד על 125 ק"ג בלבד, משקל של כמעט שני נוסעים, ולא כזה שיסביר את ההבדלים.
הרקסטון משייט במהירויות גבוהות למדי בקלות, ויש טענה שהמהירות המירבית שלו, 184 קמ"ש, אכן ברת מימוש. בזכות הגודל, הצמיגים, המתלים, מומלץ לפקוח עין בכבישים מהירים כי מהירות של 110 קמ"ש – 120 קמ"ש בכביש שש מרגישה ברקסטון כאילו אתם על 80 קמ"ש. את העליות מהערבה לעבר דימונה עשה הרקסטון בעיקר בנתיב השמאלי תוך שהוא עוקף בקלות כלי רכב שמאורים להיות מהירים ממנו משמעותית, זאת כאשר הוא שומר על אחיזה גבוהה והרבה בטחון לנהג. מראש אומר למי שמפנטז על 45 קג"מ והנעה אחורית, די קשה לגרום לרקסטון לזרוק זנב, ואני לא ממליץ לנסות עם ג'אמוס שכזה ומרכז כובד גבוה כל-כך.
צריכת הדלק הרשמית של הרקסטון עומדת על 8.1 ליטר ל 100 ק"מ. בפועל בדקנו את צריכת הדלק בכמה מתווים. עם קרוז קונטרול על 95 קמ"ש ולאורך עשרות ק"מ עבר הרקסטון 2X4 כ 16 ק"מ לליטר. הגברת המהירות ל 120 קמ"ש הגבירה את הצריכה ל איזור ה 12 ק"מ לליטר, ונסיעה משולבת ללא נסיון לחסוך ייצבה את הצריכה על 11.5 ק"מ לליטר.
בהיבטי בטיחות הרקסטון מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כמו קרוז קונטרול אדפטיבי, בלימה אוטונומית זיהוי תמרורים ותיקון אקטיבי לסטייה מנתיב. ציון איבזור הבטיחות עומד על 4 לא מרשים מדי. מצד שני, ביטול המערכות הבטיחות וההתראות הקוליות המלוות עימן, מחייב את הנהג לתהליך מעצבן ומתיש כל פעם מחדש. הממשק הזה פשוט מתוכנן ברשלנות.
הרקסטון 2X4 עולה 215.0 אש"ח, ונותן תמורה טובה מאוד למחיר. התחרות שלו מגיעה מרכבי שבעה מקומות מודרניים משמעותית ממנו כמו הקודיאק החדש שעולה 215.0 אש"ח ומרגיש מודרני ומעודן או האאוטלנדר הוותיק יותר שמחירו מתחיל ב 200.0 אש"ח. הרקסטון יהיה מרווח מהם, הרבה יותר מרשים בהיבטי נראות, אבל גם מרגיש שני דורות קודם, מחוספס יותר וגס יותר.
ציון מסכם:
| רקסטון 4X2 | |
| נוחות | 4.5 |
| דינמיות | 4 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 3.5 |
| עיצוב | 4.5 |
| תמורה למחיר VFM | 4.5 |
| ממוצע | 4.1 |
- 1.אריאל 15/12/2024 15:50הגב לתגובה זויש את שרי טיגו 8 שבעה מקומות הרבה יותר טובה ובמחיר זול יותר
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרןג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
כלמוביל החלה בשיווק הג'אקו 5 עם הנעה היברידית, המצטרף לג'אקו 5 החשמלי ולג'אקו 5 עם מנוע בנזין.
הג'אקו 5 ההיברידי ממשיך מהפיכה שקטה בתחום ההנעה ההיברידית, בה ההנעה העיקרית היא באמצעות המנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין הוא מנוע העזר.
מערכות דומות משווקות גם על ידי מותגים נוספים, בניגוד להנעה ההיברידית המסורתית בה המנוע העיקרי היה מנוע הבנזין, ואילו ההנעה החשמלית היתה רק לסיוע עירוני.
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל ממשיכה בהרחבת היצע דגמי ג'אקו בישראל עם הג'אקו 5 ההיברידי. עד עתה שווקו בישראל דמי גא'קו 5 עם מנוע טורבו בנזין או עם הנעה חשמלית, מהם נמכרו עד עתה 452 יחידות (301 יח' בנזין, 151 יח' חשמליות). עתה מוסיפה כלמוביל גם גירסה היברידית מסקרנת.
הג'אקו 5 נזכיר הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV אך מהגדולים שבסגמנט שלו, עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר. לג'אקו 5 מרווח גחון של 17 ס"מ, והנתונים הרשמיים מעידים שאתם תוכלו לחצות את ההצפות בחורף עד גובה של 45 ס"מ.
לג'אקו 5 ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. את מרבית הנסיעה יעשה הג'אקו 5 בעזרת המנוע החשמלי, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור להטעין את סוללת הרכב או לספק כח ישירות למנוע החשמלי. הביצועים בדומה לרכב חשמלי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש.
צריכת הדלק הרשמית 18.9 ק"מ לליטר, והטווח המוצהר 905 ק"מ, אם כי נכון יהיה להמתין למבחן אמיתי עם הרכב ולא להסתמך על נתוני יצרן.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 5 ממשיך מגמה מעניינת מאוד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. עד עתה היינו רגילים לקבל רכבי הנעה היברידית מטויוטה או יונדאי כאשר המנוע הראשי הוא מנוע בנזין וההנעה החשמלית היא המשנית. טכנולוגיית ההנעה ההיברידית העדכנית עושה שימוש עיקרי במנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, ובמקרה הצורך מחובר לגלגלים באמצעות תמסורת לטובת הנעה. כלומר היפוך יוצרות – המנוע החשמלי הוא העיקרי, מנוע הבנזין הוא המשני.
