חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

ההודים חתמו על ההסכם עם ארית - והצבר זינק פי 2 ל-1.4 מיליארד שקל

ההסכם בין ארית לחברה ההודית במסגרת המכרז בסך של 210 מיליון דולר ל-10 שנים נתחם סופית; המניה עלתה ב-66% מתחילת השנה אך עם הזמנות חד פעמיות, עכשיו מדובר בהזמנה לטווח ארוך; המניה קופצת ב-17% לשווי של 730 מיליון שקל
רוי שיינמן | (1)

ארית ארית תעשיות -0.66% היא אחת מהחברות הביטחוניות שזוכות לביקושים גדולים בשנה-שנה וחצי האחרונות. המניה שלה זינקה ב-220% בשנה וחצי האחרונות על רק הזמנות גדולות שנכנסו שהעלו את הצבר שלה ל-700 מיליון שקל. באוויר היה את ההסכם מול החברה ההודית BEL (שזכתה במכרז של הצבא ההודי, כלומר ארית היא קבלנית משנה), אבל לא הייתה וודאות שהוא ייחתם.

זה העלה סימני שאלה סביב המניה של ארית כפי שכתבתנו בעבר, בעיקר בגלל שרוב ההזמנות שארית קיבלה היו חד פעמיות - אבל עכשיו נחתם ההסכם עם החברה ההודית, והוא לתקופה של 10 שנים.

סך ההסכם הוא 200 מיליון דולר, כלומר 20 מיליון דולר לשנה שהם בערך 72 מיליון שקל, זה סכום שאמור יותר מלהכפיל את קצב ההכנסות השנתי של ארית לפני ההזמנה הזו (ובלי להתחשב בהזמנה חד פעמית נוספת שקיבלה לאחרונה מלקוח בארה"ב). 

איך זה ישפיע על הרווח? הרווחיות של ארית נכון להיום עומדת על 20% (תפעולית) אבל זה נתון שעולה ככל שגדלים, זאת מכיוון שיש הרבה הוצאות שלא משתנות. אם ניקח תרחיש אופטימי בו ארית תהיה ברווחיות תפעולית של 30%-40%. ההכנסות כולל ההסכם מול החברה ההודית צפויות להסתכם בשנה בערך ב-130 מיליון שקל. רק זה שווה רווח של בין 39-52 מיליון שקל בשנה, וזה עול בלי הזמנות חד פעמיות כאמור.

החברה דיווחה לפני כחודש על הזמנה בסך 310 מיליון שקל מלקוח בצפון אמריקה שצפויה להיות מסופקת ב-2025, וגם היא צפויה להיות כלולה בשורת ההכנסות.

הסיפור עם ההזמנה מהודו הוא שהיא נותנת למשקיעים וודאות מסוימת. אלה 72 מיליון שקל בשנה (בערך, בהתאם לשער הדולר) שבגדול מובטחים כל שנה ל-10 שנים הקרובות. במידה והרווח ישתפר כאמור הוא צריך לעמוד על בין 39-52 מיליון שקל אבל המשקיעים גם מניחים שהזמנות נוספות ימשיכו לזרום, השאלה הגדולה אם גם באפיק ההזמנות החד פעמיות החברה תראה גידול שיצדיק את השווי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בלוף הבורסה הישראלית - תמיד יש חוזים תמיד מפסידים (ל"ת)
    משקיע 09/12/2024 16:05
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.