דוחות

אימאג'סט מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2024

במהלך הרבעון השלישי נחתמו חוזים בהיקף של כ- 5.84 מיליון דולר לביצוע מיידי, כאשר כבר ברבעון זה החלה החברה לממש הכנסות מחוזים אלו. החברה מאשררת את הצפי שלה מרבעון קודם להכנסות של 54 מיליון דולר בשנת 2024 וצופה כי ה–EBITDA השנתי יהיה כ–14 מיליון דולר

חיים בן הקון | (1)

קבוצת אימאג׳סט  אימאג'סט 5.56% בשליטת קרן פימי העוסקת בפתרונות מודיעין מהחלל הכניסה ברבעון השלישי 15 מיליון דולר לעומת 12.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם ברבעון ב–6 מיליון דולר לעומת 5.3 מיליון דולר אשתקד.ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ–0.6 מיליון דולר לעומת רווח נקי אפסי ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי נחתמו חוזים בהיקף של כ- 5.84 מיליון דולר לביצוע מיידי, כאשר כבר ברבעון זה החלה החברה לממש הכנסות מחוזים אלו. החברה מאשררת את הצפי שלה מרבעון קודם להכנסות של כ–54 מיליון דולר בשנת 2024 וצופה כי ה–EBITDA השנתי יהיה כ–14 מיליון דולר. 

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 15 מיליון דולר, לעומת כ-12.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מגידול בהזמנות מלקוחות מסויימים, יחד עם חתימה על הסכמים חדשים במהלך הרבעון. הגידול מתקזז בקיטון שנובע מצמצום של לקוחות מסויימים יחד עם קיטון בצ׳ילה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב–8.8 מיליון דולר (58% מההכנסות) לעומת 8.2 מיליון דולר (66% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מגידול בסך ההכנסות בעוד שהירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקרה מעלייה בעלות המכר, הנובעת מתמהיל גבוה יותר של הכנסות, הכוללות מסירות של אבני דרך בעלויות גולמיות גבוהות בפרויקט צ'ילה ולקוח מסויים ומהתייקרויות ענפיות בתעריפי ביטוחי לוויין.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב–3.2 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 3.5 מיליון דולר אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי נובע ברובו מעלייה בעלות המכר, וכן מגידול בהוצאות הפחת כתוצאה מהתחלת הפחתת לוויין הראנר.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב–0.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 0.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה–EBITDA ברבעון הסתכם ב–6 מיליון דולר לעומת 5.3 מיליון דולר  ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ–0.6 מיליון דולר לעומת רווח נקי אפסי ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נובע מעלייה ברבעון בהוצאות המימון נטו ומגידול בסעיף מיסים על הכנסה. ההון העצמי של החברה ליום 30 בספטמבר, 2024 הסתכם לכ-161 מיליון דולר לעומת כ– 167.3 מיליון דולר בסוף שנת 2023.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

צבר ההזמנות של החברה ליום 30 בספטמבר, 2024 עמד על 196.2 מיליון דולר, לעומת 149.6 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר, 2023. במהלך הרבעון השלישי לשנת 2024 גדל צבר ההזמנות בכ-84 מיליון דולר כתוצאה מחתימה על חוזים חדשים ובנוסף, קיטון של כ-0.74 מיליון דולר כתוצאה מעדכון משערוך חוזים אשר אינם במטבע הפעילות של החברה (דולר) ומהתאמות נוספות שנובעות מיישום חוזי הלקוחות.

נועם סגל, מנכ"ל אימאג'סט, מסר: "אנו מרוצים מתוצאות הרבעון, בו התחלנו לממש הכנסות מהחוזים החדשים והמשמעותיים שנחתמו במהלכו ויועדו לביצוע מיידי. בנוסף, במהלך הרבעון השלישי ביצענו את התשלום האחרון לתע"א בגין רכישת לוויין EROS C3.

החוזים שנחתמו במהלך הרבעון הינם חוזים משמעותיים עם לקוחות מפתח בקווי המוצר שפותחו בשנים האחרונות על ידי החברה: 1) אנלטיקות ובינה מלאכותית  2) תשתיות מודיעין מבוסס חלל. הראשון נחתם עם לקוח מהותי א' והינו בהיקף של כ- 54.5 מיליון דולר עבור אספקת שירותי אנליטיקות מבוססות מידע לווייני, והשני בסך כ- 30 מיליון דולר עם לקוח מתקדם באסיה עבור אספקת שני לוויני RUNNER.

חוזים אלו הינם עדות ליכולתה של החברה להוציא לפועל את האסטרטגיה העסקית שבין מטרותיה היא הגדלת ההכנסות מקווי המוצרים הנוספים של החברה מעבר לקו מוצר שירותי לוויין. זאת, תוך המשך פיתוח ומסחור לווייני צילום אלקטרואופטיים תחרותיים פרי פיתוח החברה, כגון לווייני ה- RUNNER וה-KNIGHT.

במקביל, אנו נמצאים במו"מ מתקדם לקראת חתימה על חוזים משמעותיים נוספים, בין השאר עם לקוח א' בתחום שירותי לוויין, ומעריכים שהעסקאות הללו יחתמו במהלך החודשים הקרובים.

בסוף רבעון שלישי, צבר ההזמנות של החברה עמד על כ- 196 מיליון דולר ואני משוכנע ביכולתנו להמשיך להגדיל את הצבר בעתיד הקרוב ומאמין כי הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים שלנו, הפיזור הגיאוגרפי של לקוחותינו והביקוש הגובר למוצרינו יתרמו להצלחת החברה ולצמיחתה בשנים הקרובות״. 

מניית החברה עלתה מתחילת שנה בכ–39% וב-12 החודשים האחרונים עלתה 41.7%. שווי השוק של אימאג׳סט הוא 905 מיליון שקל.

מניית אימאג׳סט ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המוסדי 17/11/2024 13:46
    הגב לתגובה זו
    החברה כתבה בשולי הדו"ח שהיו לה שתי תקלות משמעותיות מאד בלווין ששרף המון דלק ולכן החליטה לקצר את ההפחתה של אורך חייו. זה אסון לחברה הזו. מה שלא ברור זה למה זה לא דווח קודם! פה כבר נדרשת רשות ניירות ערך לבדוק על הסתרת מידע
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?