טלי שם טוב מנכלית ספידווליו
צילום: שי אוקנין

ספידווליו רוכשת את ליאקום הישראלית ב-21 מיליון שקל; המניה קופצת

ספידווליו ממשיכה במסע הרכישות רוכשת חברה עם מחזור של 90 מיליון שקל ב-21 מיליון שקל - פחות מרבע מהמחזור; מניית ספידווליו קופצת ב-8%
רוי שיינמן | (2)

ספידווליו ספידווליו 0% העוסקת באספקת שירותי טכנולוגית מידע ממשיכה לממש את אסטרטגיית הרכישות - החברה הודיעה כי תרכוש את חברת ליאקום תמורת 21 מיליון שקל. ליאקום (Liacom Systems) הינה חברה ישראלית, העוסקת בייעוץ, מתן שירותים, פיתוח וניהול פרויקטי מחשוב בישראל והיא מספקת פתרונות הגנת סייבר ושירותי ICT. בין לקוחות החברה נמנים חברת החשמל, משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה, משרד הבטחון וצה"ל, המוסד לביטוח לאומי, רכבת ישראל, מוטורולה, ועוד. ב-2023 הכנסותיה הסתכמו ב-90.6 מיליון שקל ורווח נקי של 1.3 מיליון שקל.

זוהי הרכישה השלישית של חברה ישראלית על ידי ספידווליו בשנת 2024. בחודש ינואר רכשה את השליטה (54% מכלל המניות) בחברת קלאוד-אקס, העוסקת בתחום הענן, תמורת 4.05 מיליון שקל, ובחודש פברואר רכשה את השליטה (54%) מהמניות בחברת מאנקיטק, העוסקת בתחום שירותי פיתוח תוכנה, תמורת 800 אלף שקל.

טלי שם טוב, מנכ

טלי שם טוב, מנכ"לית ספידווליו; קרדיט: שי אוקנין

"זוהי רכישה מאוד משמעותית עבורנו. ליאקום מערכות בנתה מוניטין מאוד חזק במגזר הממשלתי והעסקי", מסרה טלי שם טוב, מנכ"לית ספידווליו. "הרכישה משתלבת עם האסטרטגיה שלנו להפוך לשותף הטכנולוגי המוביל של הגופים הגדולים בישראל. המגזר הממשלתי והמגזר הארגוני בישראל עוברים בשנים האחרונות תהליכים מואצים של טרנספורמציה דיגיטלית ומעבר לענן ובהגנת סייבר מתאימה, ואנחנו צופים כי המגמה הזו רק תאיץ בשנים הקרובות. איחוד הכוחות עם ליאקום מערכות יסייע לנו לתת מענה מלא ומוביל לצרכים הללו. בכוונתנו להרחיב את פעילות הסייבר של ליאקום ולשלב אותה במגוון הפתרונות של ספידווליו בתחומי הדיגיטל והענן".

"אנחנו נרגשים להצטרף לחברת ספידווליו, שהפכה לכוח טכנולוגי מוביל בישראל", מסרה גבי שרון מנכ"ל ליאקום. "הסינרגיה בין ההון האנושי, תחומי ההתמחות והניסיון של שתי החברות הוא מכפיל כוח ויספק ערך רב למגזרים העסקי, הארגוני והממשלתי בישראל".

את הרבעון השני סיימה ספידווליו עם הכנסות של 57 מיליון שקל לעומת 37.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 51%. ההכנסות כוללות את ההכנסות של חברת קלאודאקס ושל חברת מאנקיטק שנרכשו מוקדם יותר השנה. הרווח הגולמי הסתכם ב-14.6 מיליון שקל (25.6% מההכנסות) לעומת 11.4 מיליון שקל (30% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של 28%.

הרווח התפעולי הסתכם ב-2.2 מיליון שקל לעומת 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 42%. הרווח הנקי הסתכם ב-1.3 מיליון שקל לעומת 3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 59%. במחצית הראשונה החברה ייצרה מזומנים מפעילות שוטפת בסך 1.1 מיליון שקל, זאת לעומת תזרים של 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית ספידווליו נסחרת לפי שווי של 56 מיליון שקל אחרי ירידה של 15% מתחילת השנה ושל 30% בשנה האחרונה. 

מניית ספידווליו מתחילת השנה

מניית ספידווליו מתחילת השנה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הגולש 26/09/2024 14:01
    הגב לתגובה זו
    ספידווליו קוטלת את כספי הממשקיעים עי מיהור בהשקעות בלתי הגיוניות
  • 1.
    אנונימי 25/09/2024 12:48
    הגב לתגובה זו
    מי בכלל מסתכל על מניות כאלה?
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.