שטחי הנדל"ן של עזריאלי צפויים לגדול ב-60% בהשקעה של 3.2 מיליארד שקל
קבוצת עזריאלי (עזריאלי קבוצה) מסכמת את הרבעון הראשון של 2012 עם הכנסות בהיקף של 395.3 מיליון שקל, זאת לעומת כ-373.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-6%. הקבוצה רשמה גידול של כ-14% ב-NOI שהסתכם לכ-269 מיליון שקל, זאת לעומת 236 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-14%.
הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-198.5 מיליון שקל, זאת לעומת 181.1 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-10%. ה-FFO המיוחס לפעילות הנדל"ן של הקבוצה, רשם גידול של כ-13% ברבעון והסתכם בכ-174 מיליון שקל, זאת לעומת 158 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מנועי הצמיחה העיקריים של הקבוצה כוללים, בין היתר את מרכז עזריאלי שרונה (דרום הקריה) המיועד למשרדים ולמסחר בהיקף של כ- 125 אלף מ"ר, המצוי בהליכי בניה, לאחר שקיבל היתר בנייה להקמת מרתפים; מרכז עזריאלי בחולון המיועד לפארק עסקים לתעשיית ההיי טק, משרדים, אולמות תצוגה ומסחר בהיקף של כ-120,000 מ"ר, המשתרע על שטח של 34 דונם; קניון עזריאלי רמלה אשר נמצא בשלבי הקמה בהיקף של כ-22,000 מ"ר; פרויקט עזריאלי ראשונים (בכפוף לאישור תוכנית), בהיקף של כ-48,000 מ"ר; והקמת מבנה נוסף על קרקע הפרויקט בקרית אתא אשר ישמש בעיקר למשרדים (כ-4,000 מ"ר).
נכון להיום עומד היקף ההשקעות המוערך של הקבוצה במנועי הצמיחה העתידיים על כ- 3.2 מיליארד שקל. השלמת בנייתם של הנכסים המצויים למועד הדוח בהקמה, בשנים הקרובות, צפויים להוסיף כ- 60% לשטחי הנדל"ן המניב של הקבוצה בישראל.
לרשות הקבוצה עומדים אמצעים נזילים (מזומנים ושווי מזומנים) בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, תזרים מזומנים ניכר מפעילות שוטפת ונכסים שאינם משועבדים בשווי כולל של כ- 9.4 מיליארד שקל (בנוסף לאמצעים הנזילים בסך 1.3 מיליארד כאמור לעיל).
ביום 21 במארס אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד במזומן בסך כולל של 240 מיליון שקל (1.979 שקל למניה) אשר מהווה כ-48% מהרווח הנקי לבעלי המניות. ביום 30 באפריל שילמה החברה את הדיבידנד.
לקבוצה 13 קניונים ומרכזים מסחריים בישראל בשטח כולל להשכרה של כ-256 אלף מ"ר (במאוחד) ו-255 אלפי מ"ר (חלק החברה), המושכרים לכ-1,750 שוכרים. לקבוצה 9 נכסים מניבים בתחום זה בישראל בשטח כולל להשכרה של כ-282 אלף מ"ר (במאוחד) ו-280 אלפי מ"ר (חלק החברה) המושכרים לכ-500
שוכרים; לקבוצה 6 נכסים מניבים בתחום זה, בשטח כולל להשכרה של כ-179 אלף מ"ר (במאוחד) וכ-168 אלפי מ"ר (חלק החברה) המושכרים לכ-280 שוכרים.
שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "קבוצת עזריאלי מציגה גם ברבעון זה צמיחה בביצועים העסקיים השוטפים, יזמות בהיקפים חסרי תקדים המהווה מנוע צמיחה עתידי ועוצמה ובטחון במבנה הפיננסי האיתן בליבת עסקיה. תוצאות הרבעון ממשיכות להעיד על מיצובה העסקי יוצא הדופן של עזריאלי במשק הישראלי."
אמיר ארד, אנליסט הנדל"ן של אקסלנס ברוקראז', אומרי כי "הקבוצה מציגה תוצאות טובות, רכישת מניות טמבור מחזקת את מבנה ההחזקות בחברה ומשפרת את מצבה של גרנית. עלייה נרשמה אומנם בשווי ההחזקות במניית לאומי, אולם לאור תנודתיות השוק לא מן הנמנע שנראה ירידה חוזרת בשווי. הדו"ח תומך בהמלצתנו למחיר יעד של 108.5 שקל למניה ובתשואת יתר."
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 0% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על 0% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-10 בהנחה
שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
