כרטיס אשראי
צילום: Freepik

כרטיסי אשראי דרך הבנק – האם זה משתלם ומהם היתרונות?

במציאות הכלכלית של ימינו, כשכמעט לכל אדם יש לפחות כרטיס אשראי אחד, כדאי להתעכב רגע על הבחירה בכרטיס אשראי בנקאי ובדברים שהוא מקנה למשתמשים בו  
נושאים בכתבה כרטיס אשראי

צילום: Freepik

צילום: Freepik

כרטיסי אשראי משמשים פחות או יותר כל אדם בוגר בישראל כיום. בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא, רבים מאתנו משתמשים בכרטיס אשראי בנקאי – כזה אשר הונפק דרך הבנק, ומנוהל דרכו.

 

האם מצב זה, בו אנו מקבלים את כרטיס האשראי דרך הבנק והוא הגוף המנהל את השימוש בו באופן ישיר (בעצם בתור סוג של מתווך בין הלקוח לבין חברת האשראי עצמה) הוא מצב טוב ורצוי, או בעייתי? האם זה משתלם לנו, הלקוחות ומה עשויים להיות היתרונות של מצב זה?

 

לרכז את הפעילות הפיננסית השוטפת שלנו בערוץ מרכזי אחד

המצב השורר כיום בישראל, בו רבים מלקוחות חברות האשראי מקבלים את הכרטיס שלהם דרך הבנק (כרטיס בנקאי) ומבצעים פעולות שונות הקשורות לכרטיס גם כן דרכו, אינו מצב חריג במיוחד. במדינות רבות הבנקים מנפיקים בעצמם כרטיסי אשראי ללקוחותיהם, כאשר הכוונה היא כאמור לכרטיסים של חברות האשראי הגדולות והמוכרות, אשר מונפקים ומנוהלים על ידי הבנק.

קיימים מספר יתרונות למצב זה – בתור התחלה, זה נוח לנו, הלקוחות. בכל מקרה הבנק מרכז עבורנו את מרבית הפעילות הפיננסית השוטפת שלנו, כך שרק טבעי ומתבקש כי ייתן גם את השירות של הנפקה וניהול של כרטיס האשראי. למשל, במידה וישנה בעיה ניתן לדבר ישירות עם סניף הבנק (במקום להתחיל לחפש את חברת האשראי ולקוות שתעזור לנו...).

בנוסף, לפחות חלק מהבנקים מציעים תנאים מועדפים ללקוחותיהם בכל הנוגע לכרטיס האשראי והתנאים שיקבלו, מסגרת האשראי וכיוצ"ב. במידה ואתם לקוחות וותיקים של הבנק ולכן מקבלים ממנו יחס טוב יחסית, גם בכל הקשור לתפעול כרטיס האשראי שלכם תיהנו מיחס זה.

 

שימו לב לעמלות שאתם משלמים עבור הכרטיס

נקודה שחשוב לשים אליה לב היא כמה עמלה אנו משלמים עבור הכרטיס. על פי רוב, נגבית עמלה חודשית מסוימת עבור השימוש בכרטיס שהונפק על ידי הבנק. חלק מהבנקים מציעים ללקוחותיהם פטור מעמלה זו, למשל במקרים בהם משתמשים בכרטיס באופן חודשי בהיקף שאינו נופל מסכום מסוים.

בחלק מהמקרים ייתכן כי הבנק יכול לבטל את עמלת הכרטיס שלכם או להפחית אותה – כדאי לנסות ולברר כמה עמלה אתם בכלל משלמים, ואז להרים טלפון לסניף הבנק שלכם ולבדוק האם אפשר לצמצם או לבטל עמלה זו. לא בטוח שזה יתאפשר מכיוון שבמקרים מסוימים חברת האשראי גובה את העמלה, ולא הבנק עצמו, אך שווה בכל זאת לנסות.

 

מסגרת האשראי

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן. צילום: יח"צ

אביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות

אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה

נושאים בכתבה איחוד האמירויות

אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).

פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת

על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.

הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.

AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית

העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.

גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.