כנס
צילום: או-מד מדיקל

בשורות מאיטליה: הוֶרְטִיקָה הישראלי בדרכו לשוק המרפאות העולמי

בכנס ESSM השנתי זכה המכשיר להתעניינות רבה, והועלו הצעות למחקרים קליניים ולשילובו בעולם הקליניקות הרפואיות. כך הופך הפטנט הישראלי לטיפול בבעיות אין אונות מפתרון רפואי-ביתי למוצר משלים ומשמעותי בעולם הרפואה המסורתית

נושאים בכתבה ורטיקה

כנס ESSM. צילום: או-מד מדיקל

כנס ESSM. צילום: או-מד מדיקל

הכנס השנתי של האגודה האירופאית לרפואה מינית, ESSM, שהתקיים השנה בעיר בארי שבאיטליה, הוליד הצעות לשיתופי פעולה ולמחקרים משותפים שבמרכזם עומד מכשיר הוֶרְטִיקָה - הפתרון הרפואי-ביתי לבעיות זקפה ואין אונות , אשר פותח בישראל ומשווק כבר ביותר מעשר מדינות ברחבי העולם.

הכנס, שנמשך שלושה ימים (10-8 בפברואר), אירח כ-400 רופאים ואורולוגים המתמחים באורולוגיה תפקודית. את חברת או-מד מדיקל הישראלית, יצרנית המכשיר, ייצגו מנכ"ל החברה דניאל לישנסקי ומנהל המכירות אילן שלייסנר – וכמו בכנסים מקצועיים קודמים, גם הפעם משך המכשיר את תשומת לב המבקרים ועורר עניין רב בקרב הקהילה הרפואית.

"הוֶרְטִיקָה ביסודו הוא מכשיר רפואי-ביתי, וכך אנו משווקים אותו," אומר דניאל לישנסקי, "אך במהלך הכנס שמנו לב למגמה מעניינת: אנו רואים יותר ויותר 'התקרבות' של המכשיר לכיוון העולם הרפואי ושוק המרפאות. כך, למשל, פנתה אלינו חברה שווייצרית המתמחה בטיפול בגלי הלם בקליניקות שלה, והציעה לערוך מחקר משותף ולבחון אפשרות שבתום הטיפול בקליניקה יבוצע טיפול משלים בוֶרְטִיקָה כדי לקבל תוצאות מיטביות".

יישום נוסף שעלה במהלך הכנס, מספר לישנסקי, התייחס לוֶרְטִיקָה כמכשיר משקם: "פנה אלינו פרופסור מאחת האוניברסיטאות בגרמניה והתעניין בעריכת מחקר קליני, שיבחן שימוש בוֶרְטִיקָה לשיקום לאחר ניתוח כריתת ערמונית. לאחר ניתוח שכזה יש סל כלים רפואיים שהמנותח צריך למצות כדי לשקם את תפקודו המיני, ואותו פרופסור ביקש לחקור את הוֶרְטִיקָה במטרה לעשות במכשיר שימוש כאחד מאותם כלים משקמים".

 

חדשנות טכנולוגית - וקונספטואלית

מכשיר הוֶרְטִיקָה פועל באמצעות אנרגיית גלי רדיו בתדר נמוך (RF). גלים אלו מחממים בצורה מבוקרת את סיבי הקולגן העוטפים את איבר המין הגברי, ובכך תורמים לחיזוק ולחידוש שלהם. כאשר סיבים אלו מתפקדים בצורה תקינה, הם מסייעים ב'לכידת' הדם בתוך האיבר בעת עוררות מינית - ולמעשה הוֶרְטִיקָה מציע פתרון המטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים, בניגוד לפתרונות אחרים דוגמת הוויאגרה ודומותיה.

"מדובר בחידוש טכנולוגי אשר אף נרשם כפטנט," מציין אילן שלייסנר, מנהל המכירות של החברה, "אך בכנס זיהינו זווית נוספת: הבנו שהמכשיר מציע לא רק חדשנות טכנולוגית, אלא גם חדשנות קונספטואלית - כלומר שינוי של ממש בגישה הטיפולית. למעשה, מאז המצאת הגלולות לא הייתה שום מהפכה בתחום הזה, והוֶרְטִיקָה נתפס בקרב הקהילה הרפואית כמהפכה של ממש".

כנס ESSM. צילום: או-מד מדיקל

כנס ESSM. צילום: או-מד מדיקל

מכשיר הוֶרְטִיקָה כבר קיבל את אישור משרד הבריאות ואת תו התקן האירופאי המחמיר EU-MDR, ובימים אלו נערך מחקר קליני מקיף בארה"ב, כחלק מתהליך קבלת אישור ה-FDA. לאחר שהאישור יתקבל צפוי המכשיר להגיע לקהל האמריקני, ובכך תצטרף ארה"ב למדינות שבהן המכשיר כבר משווק.

"בכנס נפגשנו ושוחחנו עם רופאים מכל העולם – מאירופה, ארה"ב, המזרח התיכון והמזרח הרחוק," מסכם שלייסנר, "ונרשמה התעניינות עצומה. שמחנו לגלות שרבים כל כך מתעניינים במכשיר כאלטרנטיבה טיפולית למטופלים שלהם וכן כאפשרות למחקר – וזה כמובן פותח בפנינו כיוונים חדשים הן עם המכשיר עצמו והן עם מוצרים עתידיים".

לישנסקי מוסיף ומסכם: "כל מי שהשתמש במכשיר עד כה, בארץ ובעולם, הבין את היתרונות הרבים שלו – החל מדיסקרטיות מלאה (אין צורך במרשם רופא כדי לרכוש את המכשיר), דרך היכולת להשתמש בו בזמן ובקצב הנוחים למטופל, וכלה בשיטת הטיפול, אשר מייתרת את הצמדת הטיפול לאקט המיני ומונעת את הפגיעה בספונטניות. עכשיו, כפי שראינו בכנס, גם שוק המרפאות מבין את הערך העצום של הוֶרְטִיקָה ואת יכולותיו כפתרון רפואי אפקטיבי – ועבורנו מדובר בהרחבת השליחות שלנו לעוד קהלים ולעוד גברים שיוכלו לחוות שיפור עצום באיכות החיים שלהם".

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת