חשמל
צילום: Freepik

רפורמת החשמל כבר כאן! כך תיהנו מאותו החשמל בפחות כסף

חברת החשמל היא כבר לא ספקית החשמל היחידה בישראל. אם תקנו חשמל מספק חשמל פרטי, תקבלו את אותו מוצר אבל אתם עשויים לשלם הרבה פחות
נושאים בכתבה חברת החשמל חשמל

צילום: Freepik

האם כבר שמעתם על רפורמת החשמל? כי אם לא, חשוב שתדעו שכבר יותר משנה לקוחות פרטיים אינם חייבים לקנות חשמל מחברת החשמל. אם תרצו, תוכל להצטרף אל ספק חשמל פרטי וליהנות מאותו החשמל בפחות כסף.

 

ספק חשמל פרטי – מה זה אומר בעצם?

עד כה התרגלתם שחברת החשמל היא הכתובת היחידה שממנה קונים חשמל. כך היה לכל אורך שנות קיומה של המדינה. ואולם, כבר כמה שנים שצרכנים מסחריים יכולים לקנות את החשמל שלהם מיצרניות פרטיות, ולמעשה יותר ממחצית מהם כבר עושים זאת. יש להם סיבות טובות, ובראשן הוזלת עלויות החשמל שמציעות ספקיות פרטיות. רפורמת החשמל האחרונה שעברה מעט שונה, כי היא מאפשרת לחברות שאינן מייצרות חשמל לקנות את החשמל מיצרניות אחרות, ולמכור ללקוחות פרטיים. מבחינתכם, זה רק אומר שעל החשבון הדו חודשי שלכם יש שם של חברה אחרת, שהיא לא חברת החשמל.

חשוב להדגיש כי חברת החשמל נשארת האחראית הבלעדית על כל נושא ההולכה. זה אומר שכפי שחברת החשמל טיפלה עד כה בכל בעיה, תקלה, הפסקת חשמל או קריאה שלכם, כך יהיה גם בעתיד. כל מה שמשתנה זה הגורם שאליו אתם משלמים על החשמל.

 

אז איך חוסכים כאן כסף?

חברת החשמל מחייבת אתכם בתעריף המקסימאלי. לעומתה, הספקים הפרטיים מציעים הנחות מסוגים שונים. למשל, ישנן חברות המציעות הנחה כללית על כל חשבון החשמל, החל משיעור של חמישה אחוזים ועד לשבעה או שמונה אחוזים. אז אם החשבון השנתי שלכם הוא שמונת אלפים שקלים כיום, תוכל לחסוך בין ארבע מאות לשבע מאות שקלים בשנה. בנוסף לכך, יש חברות המציעות הנחה גדולה יותר על שעות שאינן שעות צריכת השיא במשק, כלומר בין השעות אחת עשרה בלילה לחמש אחר הצהריים.

 

כמו כן, יש חברות המציעות עסקאות באנדל או דאבל, שבהן אתם מקבלים הנחה גם על החשמל וגם על שירות נוסף. למשל, חברת תקשורת יכולה להציע חבילת אינטרנט, טלפון וסלולארי במחיר מוזל, ביחד עם הנחה מסוימת על חשבון החשמל. לעומתה, חברת אנרגיה יכולה להציע הנחה על אספקת גז הבישול הביתי ביחד עם הנחה מסוימת על החשמל, וכן הלאה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.