למצוא עבודה - איך עושים את זה פשוט?
לפעמים נראה לך שעשית את כל מה שצריך ונכון בתהליך חיפוש העבודה שלך - אבל מכיוון שעדיין לא מצאת, זה מרגיש כמו כישלון שרק מתמשך ומתמשך ולא נגמר. קל לנחש שאת רוב מחפשי העבודה זה מאוד מתסכל, הישיבה בבית ללא עבודה, הלחץ הכלכלי שהולך ומתגבר, הלחץ האישי הנפשי, הביטחון העצמי נפגע, היכולות החברתיות והמצב רוח - הכל נפגע, בנוסף לכך העובדה שיש תחרות רבה על כל משרה שמתפרסמת לא ממש עוזרת.
בתקופה הזו, אשר בה אנחנו חיים ובניגוד למה שהיה בעבר, צריך הרבה יותר מאשר לשלוח קורות חיים בינוניים ומכתב מקדים כדי להגיע לראיון עבודה - צריך ממש להתבלט מהשאר, מכל מחפשי העבודה שמתמודדים על אותן משרות.
במאמר הזה ריכזנו 7 פעולות שכל אחד וכל אחת יכולים לעשות כדי לשמור על חיוניות וחיוביות ולהיות יעילים בתהליך חיפוש העבודה:
1. איכות תמיד תנצח כמות
להגיש מועמדות ולשלוח קורות חיים למאות עבודות שחלקן מתאימות לך וחלקן פחות, לעקוב אחרי כולן באקסל, לשלוח מיילים פולו-אפ (follow up), לנסות לתפוס אותם לשיחה טלפונית - ובסופו של דבר לקבל תשובות מכמה מעסיקים בודדים זה לא השיטה. יכול להיות שזה יעבוד, אבל המאמץ אדיר ועלול ממש ״להפיל״ אותך בדרך, הסיכוי למצוא עבודה במצב כזה נמוך ויהיה כל הזמן בירידה.
בסופו של דבר עדיף להגיש מועמדות למשרות רלוונטיות בלבד, להשקיע ממש במכתב המקדים, אולי למצוא איש או אשת קשר בתוך הארגון שיכולים לסייע (חברים / משפחה / קולגה או מכר), האיכות גוברת על הכמות, הסיכוי שלך להתקבל לעבודה גבוה יותר, האנרגיה שלך מושקעת רק היכן שרלוונטי והשקעה שלך תבלוט על שולחן המעסיק.
2. לכתוב מכתב מקדים לכל משרה בנפרד
רוב המעסיקים שמחפשים עובדים ומפרסמים מודעות בלוחות דרושים אפילו לא יפתחו את מסמך קורות החיים שלך אם המכתב המקדים שלך מעורפל וכללי מדי, כדי למשוך תשומת לב ולעורר את הסקרנות והרצון לקרוא עליך עוד המכתב המקדים צריך להיות ספציפי לחברה אליה אתה מגיש מועמדות ואל התפקיד הרלוונטי.
כתוב מכתב מקדים מותאם אישית, ואם אפשר ממוען לאדם ספציפי בארגון ובפניה אליו או אליה בשמה המלא, אם אפשרי להימנע מפניה כללית זה עדיף, בהרבה מקרים ניתן לאתר את האדם הספציפי דרך לינקדאין או אפילו במשרה עצמה המפורסמת בלוחות הדרושים.
3. נצל את הקשרים שלך
אנחנו מציינים את זה כמעט מול כל מחפש או מחפשת עבודה, היכולת לפנות ישירות אל האדם הנכון בארגון, לפנות אליו או אליה בשם המלא במכתב המקדים או במייל תתן לך יתרון אדיר מול כל שאר המתמודדים על המשרה, כדאי לעשות את המקסימום ולנצל את הקשרים שלך על מנת לאתר ולהגיע אל אותם בעלי תפקידים בחברות.
חברים קרובים, משפחה קרובה או רחוקה, עמיתים לעבודה, קולגות, מנהלים, בוסים וקשרים אישיים אחרים שיכולים לעזור (אפילו המוכר במכולת או הספר במספרה), אפשר אפילו להשתמש בקשר עם מרצים או מורים לשעבר כדי להגיע אל אנשים ספציפיים…. כמובן שגם לינקדאין יכול לעזור לך לזהות קשרים.
4. איך אתה נראה ברשת - מחפשים עבודה - סדרו הופעתכם
כאשר המעסיק הפוטנציאלי יחפש את שמכם בגוגל /בפייסבוק /באינסטגרם /בלינקדאין מה הוא יראה?מודעה שלך מוכר את האוטו הישן? התכתבות על פוליטיקה בבלוג או בפורום? מילים יפות ומנומסות או ההפך? תמונות חשופות בפוזיציות בעייתיות?
אז לפני שתתחיל את תהליך חיפוש העבודה שלך, עשה ״ניקיון רשת״, הדבר הראשון יהיה לבצע חיפוש על עצמך, למחוק כל מה שלא רלוונטי ולהגדיר ברשתות השונות מה יהיה חשוף לחברים ומה יהיה ציבורי וחשוף לכלל.
5. תיק עבודות מסודר ומרשים להמחשת היכולות המקצועיות שלך
מחפש עבודה ממוצע ורגיל ייקח איתו לראיון עבודה את כרטיס הביקור שלו או עותק מודפס של מסמך קורות החיים שלו, מועמד רציני וממוקד, שמעוניין לעשות רושם טוב ולבלוט מעל השאר יביא עימו לראיון עבודה תיק עבודות אשר כולל מכתב מקדים, קורות חיים, המלצות ודוגמאות של עבודות קודמות (במידה וזה רלוונטי).
6. תרגול והכנה לראיון עבודה עושה פלאים
באופן טבעי ביום-יום שלנו אנחנו לא נדרשים לשווק את עצמנו או להציג את מרכולתנו מול האנשים שאותם אנחנו פוגשים, לפחות רובנו, רוב הזמן.קחו את הזמן לתרגול ולהכנה לשאלות ולתשובות אשר עלולות לצוץ במהלך ראיון עבודה, כדאי מאוד לבדוק ולגלות פרטים על החברה אשר בה מתקיים הראיון, על פרויקטים שלה, על המטרות שלך, על ההתאמה והרצון שאיפות הקריירה, על המשפחה, ועל החברים, על הסביבה שלך, על ההשכלה וההסמכות, על קולגות, על עבודות שביצעת … ועוד ועוד. כדי לתרגל את זה מול אדם אחר שיתן לך משוב ויעזור לך לדייק את המסרים ולהרגיש בנוח במעמד.
7. למדו להדגיש את החוזקות
במכתב המקדים, בראיון העבודה, בשיחה עם קולגות, יש עיקרון שעוזר להיות חיובי ולהעביר מסר של חיוניות ועשייה, נסו להיות ספציפיים ככל האפשר בתוכן הדברים, המנעו מהערות מעורפלות כמו "אני עובד קשה" או "אני אוהב לתת שירות" - תהיו יותר ברורים, למשל במקום ״אני עובד קשה״ אפשר להגיד ״בזכות המשפחה התומכת שלי אני יכול לעבוד ימים ארוכים של 9 שעות ואפילו יותר אם צריך״, במקום להגיד ״אני אוהב לתת שירות״ אפשר להגיד ״בתקפיד הקודם שלי בשירות לקוחות כל שיחה שקיבלתי ידעתי להפוך לקוח מתלונן ללקוח מרוצה, נתנו לי את החופש להעניק פיצוי וידעתי להשתמש בזה לטובת החברה בצורה מושלמת״.
״מובטל״ דרושים
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
עלייה בהכנסות. צילום: Pexelsשירותי משרד שמגדילים הכנסות בעסק
שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות
בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם נשחקים בעומס משימות יומיומי. ניהול יומנים, טיפול בגבייה, תיאום פגישות, הוצאת חשבוניות ותקשורת עם לקוחות וספקים הם פעולות חיוניות, אך גוזלות זמן יקר. כל
אלו מונעים רצף עבודה ממוקד. התוצאה היא ירידה בפרודוקטיביות, פגיעה ביכולת לשווק ולמכור, ולרוב גם תחושת תסכול וחוסר שליטה. גם עסק מצליח עלול להיתקע במקום אם הניהול התפעולי שלו לא מסודר.
כאן נכנסים לתמונה שירותי משרד, שמאפשרים לעסק לעבוד בצורה מסודרת, להפחית
עומס ולפנות את בעל העסק להתמקד בליבה העסקית.
שירותי משרד - הפתרון ליעילות, לייצוב ולצמיחה
שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות
התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות.
במקביל, ניהול יומנים, מענה לפניות, תיאום פגישות, טיפול בגבייה ותקשורת עם ספקים ולקוחות, מתבצעים על ידי גורם מקצועי ומסודר. כך העסק מפסיק לפספס פניות חשובות, השירות
ללקוחות הופך עקבי והניהול היומיומי פשוט יותר. מעבר לכך, האדמיניסטרציה עצמה מתבצעת ברמה גבוהה יותר, מתוך מומחיות וניסיון, ולא כעוד משימה שמבצעים בין לבין.
הערך המוסף: יותר זמן, יותר כסף, מקצועיות, צמיחה
אחד הערכים הגדולים ביותר של שירותי משרד הוא החזרת הזמן לידיים של בעל העסק. במקום לבלות שעות במשימות תפעוליות, אפשר להשקיע את האנרגיה במה שבאמת מניע הכנסות.
חיסכון בזמן הוא רק חלק מהתמונה. שירותי משרד חיצוניים מוסיפים שכבת מקצועיות
שבדרך כלל קיימת רק בארגונים גדולים. במקום התנהלות מאולתרת, העסק מקבל תפעול שמבוסס על שיטות עבודה קבועות, תיעוד מלא, שליטה במידע וסטנדרט שירות אחיד. כל פנייה מתועדת, המשימות מנוהלות לפי סדרי עדיפויות ברורים, והתקשורת מול לקוחות וספקים מתבצעת ברמה גבוהה. עבור
עסקים רבים זו קפיצת מדרגה המאפשרת להם להתנהל כמו ארגון גדול בלי לשאת בעלויות של מחלקה פנימית.
תדמית מקצועית שמייצרת צמיחה
ההשפעה של תפעול מקצועי אינה נשארת בתוך המשרד. לקוחות שמקבלים מענה מהיר ותיאום מסודר רואים עסק אמין, ממוקד ויציב. ספקים שמקבלים תשלומים בזמן מרגישים ביטחון בקשר העסקי. התדמית הזו מייצרת יותר מהמלצות ותחושת אמון, היא יוצרת קרקע שמביאה עוד לקוחות ומאפשרת לעסק לצמוח. תדמית מקצועית לא נוצרת רק מעיצוב או שפה שיווקית, אלא מהדרך שבה העסק מתנהל בפועל.
- 5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
- להכניס חיים למשרד – עיצוב משרדים עם צמחייה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעה שמניבה תוצאות ממשיות
שירותי משרד נתפסים לעיתים כהוצאה, אך בפועל הם השקעה עם השפעה ישירה על ההכנסות. שעתיים ביום שמוקדשות למשימות תפעוליות מצטברות ליותר מארבעים שעות בחודש. זמן זה יכול להיות מושקע במכירות, בפיתוח עסקי ובבניית אסטרטגיה. כל שיפור קטן בהתנהלות מייצר יתרון תחרותי ומגדיל את הסיכוי לצמיחה יציבה.
