ERP
צילום: FREEPIK

תוכנה לניהול עסקי - כשפרקטיות ונגישות באות יחד

מה זו תוכנה לניהול עסקי, מה זה ERP, מהם היתרונות הגדולים לעסק בשימוש בתוכנה כזו - כל מה שצריך לדעת

מטרתם העיקרית של בעלי עסקים היא להפוך את העסק שלהם לרווחי ולוודא כי נפח העבודה שלהם גודל בצורה מתמדת. דבר זה מתאפשר לא רק על ידי הגדלת הרווחים והמכר, אלא גם על ידי ניצול משאבים נכון וניהול העסק ביעילות רבה ככל הניתן. אולם, רבים המקרים בהם בעלי עסקים מתקשים בעריכת ניהול חכם, זאת מאחר והדבר מצריך זמן רב שלפעמים אינו בהישג יד, זאת מאחר ולוח הזמנים של בעלי עסקים בדרך כלל נחשב לצפוף מאוד. עם זאת, קיים פתרון מעולה עבור אותם בעלי העסקים, פתרון אשר יעזור להם לנהל את העסק בצורה שוטפת וחכמה מבלי שהדבר ייקח זמן רב. למעשה, מדובר בתוכנה לניהול העסק, שמפתחיה שמו להם כמטרה לתת מענה חכם וידידותי למשתמש.

 

אז איך זה עובד?

תוכנה לניהול עסקי היא מערכת יישומית שכאמור, משמשת כמענה לבעלי עסקים שזקוקים לעזרה בניהול השוטף של העסק שלהם. שמה המלא של תוכנה זו הוא מערכת ERP, שראשי התיבות שלה הם Enterprise Resource Planning, מערכת תכנון של משאבי המפעל. למעשה, מדובר בתוכנה נגישה להפליא שתוכננה באופן מוקפד על מנת לתת מענה הולם, זאת על ידי מעטפת נרחבת שכוללת את כל צרכיו הניהוליים של בית העסק תחת תוכנה אחת, החל ממעקב על הליכי ייצור ועד למעקב אחרי נתוני העסק, מעקב שמאפשר לבעלים להציב יעדים להתפתחותו של העסק. השימוש במערכת ERP כתוכנה לניהול עסקי נחשב לפשוט מאוד שכן, במרבית המקרים המערכת נתמכת על ידי צוות מקצועי שעוזר לבעל העסק להטמיע את התוכנה ולהגדיר את מטרות השימוש בה. כמו כן, חשוב לציין כי השימוש בתוכנה לניהול עסקי אינו רק מומלץ, אלא מדובר בשימוש שיכול להפוך את העסק שלכם למקצועי פי כמה ועל כן, מדובר בתוכנה שהיא בגדר חובה לבעלי עסקים אשר מעוניינים לקחת את ניהול העסק שלהם לרמה הבאה ללא פשרות.

 

יתרונות של שימוש במערכת ERP

מלבד יתרונותיה המובהקים של תוכנה לניהול עסק בכל הנוגע למעקב חכם אחרי כל נתוני העסק, ישנם מספר יתרונות נוספים וחשובים לא פחות שתוכלו ליהנות מהם כבעלי עסקים אשר עורכים שימוש בתוכנה זו. תחילה, יש לציין כי מדובר בתוכנה שמשפרת מאוד את הדינמיקה שבין צוות העובדים שלכם, זאת על ידי סכנרון של נתונים חשובים לתוך התוכנה, נתונים כמו הודעות חשובות, ימי הולדת, מטרות שבועיות וכדומה. על ידי סנכרון נתונים שוטף אל האפליקציה העובדים נשארים מעודכנים באופן עקבי וזאת ללא צורך לעזוב את עבודתם ולהיפגש על מנת להעביר הודעות. נוסף על כך, שימוש במערכת ERP יכול לעזור בצמצום כוח אדם, זאת מאחר והשימוש בתוכנה לניהול עסקי מפחית בצורך של בית העסק בעובדים שעיקר עבודתם הוא עיבוד הנתונים אותם המערכת מסוגלת לנהל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.