כל מה שרציתם לדעת על שירות רכב שיתופי
קבוצת שלמה המפעילה את שירות הרכב השיתופי Share בכ-75 ערים ויישובים ברחבי המדינה, גאה לעדכן אתכם על מסלול חדש גם בתל אביב. ישראלים רבים ויתרו על הרכב הפרטי בגלל שירות הרכבים השיתופיים שמאפשר להם להגיע בנוחות ממקום למקום, בלי להחזיק רכב פרטי וללא צורך לשלם ביטוחים יקרים, טיפולים ותיקונים ברכב, ולהתמודד עם מצוקת החנייה הקשה במרכזי הערים. השירות החדש שנקרא שלמה סיקסט Share מיועד לתושבי תל אביב יפו ומשלים את שירות האוטותל המוכר לתושבי ולתושבות העיר. יש לציין כי קבוצת שלמה זכתה במכרז של עיריית תל אביב להפעלת שירות רכבים שיתופיים לנסיעות בינוניות עד ארוכות מחוץ לתל אביב. עד היום, תושבי העיר שרצו לצאת לנסיעות בינוניות וארוכות ליעדים הנמצאים מחוץ לתל אביב נאלצו לשכור רכב לפי תעריף יומי, אך השירות החדש שלמה סיקסט Share מאפשר להם להגיע לכל מקום בנוחות ובעלות משתלמת ואטרקטיבית מאוד. נלחמים ביוקר המחיה בישראל יש לא מעט חברות להשכרת רכב, רובן מציעות צי רכבים מגוון והן גובות מחיר יומי להשכרת הרכב, ללא דלק. כדי לשכור רכב יש להגיע לסניף של החברה, לבחור רכב זמין, לחתום על מסמכים שונים, לבדוק את הרכב ולסמן פגיעות ושריטות, ובסיום הנסיעה יש להחזיר את הרכב לסניף של חברת ההשכרה. המחיר הממוצע להשכרת רכב ליום משתנה בין החברות, ולרוב יש גם תעריף גבוה יותר לסופי שבוע, לכן רבים אינם יכולים להשתמש בשירת זה. קבוצת שלמה מציבה סטנדרטים חדשים בענף השכרת הרכב בישראל, ולאור הצלחה שירות הרכב השיתופי ב-75 ערים ויישובים, החברה השתתפה במכרז של עיריית תל אביב ולאחר זכייתה במכרז היא החלה להפעיל שירות רכב שיתופי במסלול שעתי המיועד לתושבי תל אביב יפו, והמחיר הוא אטרקטיבי ושווה לכל כיס. מה זה בדיוק רכב שיתופי? באופן כללי, שירות רכב שיתופי נועד לאפשר לאנשים לוותר על אחזקת רכב פרטי צמוד. השירות מאפשר לכל אדם לבחור רכב פנוי וזמין קרוב לבית, לצאת לנסיעה בתוך העיר או מחוצה לה, להחזיר את הרכב בתום השימוש וליהנות משירות השכרת רכב פרטי בתעריך יומי מוזל, או בתעריף שעתי במסלול המיועד למשתמשים המתגוררים בתל אביב. הרכב השיתופי מפחית את העומס בדרכים, מקל על מצוקת החניה בתל אביב ובשאר הערים והיישובים בארץ, ומקל על תושבים רבים שאינם יכולים להחזיק רכב פרטי בגלל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך. במציאות של היום שבה יוקר המחיה משפיע על כלל תושבי המדינה, נדרשים פתרונות חכמים לאמצעי תחבורה מתקדמים ונגישים יותר. כדי לבחור רכב לנסיעה ליעד כזה או אחר, יש להוריד את אפליקציית רכב שיתופי Share מהחנות של גוגל או מחנות אפל, ולאחר ההתקנה יש לבצע הרשמה מהירה באמצעות רישיון הנהיגה וכרטיס אשראי. לאחר הרישום באפליקציה ניתן לשכור רכב שיתופי קומפקטי או משפחתי באחד משני המסלולים הבאים: מסלול שעתי TLV – שירות רכב שיתופי בתל אביב חדש מבית שלמה סיקסט Share המאפשר לתושבי העיר לבחור רכב פנוי קרוב לבית ולצאת לנסיעות מחוץ לעיר לטווח בינוני עד ארוך. בתל אביב ניתן לשכור את הרכב השיתופי לפי מודל שעתי, במחיר של 79 ₪ בלבד לשלוש שעות ראשונות כולל דלק, ללא דמי מנוי והתחייבות, וניתן להזמין את הרכב מראש. מסלול יומי – שירות השכרת רכב בשירות עצמי באמצעות האפליקציה הייעודית, בתעריף יומי אטרקטיבי למשך 24 שעות ו-150 ק"מ. יש מיקומים מעולים של הרכבים השיתופיים ברחבי הארץ, ובסיום הנסיעה מחזירים את הרכב לחניה ממנה הוא נלקח, וחשוב לזכור למלא דלק בסיום הנסיעה. קבוצת שלמה מזמינה אתכם להוריד את האפליקציה הייעודית שלמה סיקסט Share וליהנות משירות חדשני המתאים לרוב תושבי המדינה, כולל נהגים צעירים וחדשים (בתוספת תשלום). שירות הרכב השיתופי תופס תאוצה בשנים האחרונות ובמיוחד כיום בגלל יוקר המחיה, מצוקת החניה והרצון של רבים לחסוך עלויות ולוותר על אחזקת רכב פרטי.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
