10 רעיונות חשובים שיסייעו לך להפוך למותג מצליח
איך הופכים למותג? איך יוצרים שם ומוניטין כה נרחבים עד שההצלחה מתגלגלת אליכם בעצמה?
אין ספק שזהו אחד האתגרים הגדולים שכל בעלי העסקים מוצאים עצמם מתמודדים עמם בשלב זה או אחר. זה לא קל, אבל חשוב לזכור שזה לגמרי אפשרי. על קצה המזלג, המומחים של stra אספו עבורכם כמה מהרעיונות החשובים והיעילים ביותר, בדרך לצמיחה העסקית. הדרך למותג המצליח מתחילה בטיפים של stra
- ייחודיות - אנחנו בחברת stra יודעים עד כמה ייחודיות היא קריטית להצלחה. חפשו אותה, תבינו במה אתם מצטיינים, מה יש לכם לתת ללקוחות שלכם יותר מעסקים אחרים, מה מייחד אתכם? הייחודיות הזו תסייע ללקוחות לקבל החלטה, באם הם מתחברים אליכם.
- שירות לקוחות – יחסי עסק-לקוח הם קריטיים בימינו, שכן לפני שאנשים מתחברים למוצר הם מתחברים לשירות. חשבו על הערכים הייחודיים לכם, מי הוא קהל היעד שיוכל להתחבר אליהם? ככל שתהיו מדויקים, כך סביר שתצליחו למשוך לקוחות חדשים ונאמנים שישמחו לספר עליכם לנוספים, שיהפכו בתקווה ללקוחות חדשים.
- לתת זה חשוב – לקבל ולהרוויח זה חלק בלתי נפרד מהצלחה עסקית, אבל מה לגבי לתת? יש קארמה כל כך טובה בלתת לאחרים; לפנק מידי פעם בהפתעות, לזכור את ימי ההולדת של הלקוחות ולהפתיע אותם, לשלוח מבצעים והטבות ללקוחות נאמנים ועוד. זה יכול לעשות הבדל עצום ולהעמיק את מערכת היחסים בין המותג ללקוחות.
- רכישה שהיא חוויה – בין אם חנות פיזית או אתר אינטרנט, חשוב ליצור חוויית רכישה קלה, פשוטה וידידותית ללקוח. כזו שתעבור על מי מנוחות ותהיה כמעט אינטואיטיבית. הרי אף אחד לא אוהב להסתבך.
- היו בטוחים – אל תזלזלו בעצמכם, תאמינו במוצר שלכם וביכולות שלכם. אתם יכולים לשתף ברשתות החברתיות גם אתגרים וקשיים כדי ליצור אמון והזדהות, אך אל תשכחו לשמור על ראש מורם ובטחון מלא.
- תראו הזדמנויות – היקום שולח לנו הזדמנויות, ורק בידינו האפשרות לבחור אם להיאחז בהן או להתעלם מהן. היו ערניים להזדמנויות הללו, הן יכולות לשנות את חייכם ולקדם אתכם למקומות שאפילו לא חלמתם עליהם.
- להיכנס לתודעה – זוכרים את הייחודיות מהסעיף הראשון? המטרה שלה היא לחדור לתודעה. זה יכול להיות באמצעות פלטת צבעים מיוחדת, לוגו מרשים, שיר מותג ייחודי, סלוגן ועוד. חשבו על משהו קליט, שיכה גלים בשמכם.
- תיחשפו – בפני הקהל שלכם. כעסק, סביר להניח שיצרתם נוכחות ברשת החברתית. נצלו אותה לא רק כדי לפרסם את עצמכם, אלא גם כדי להכניס את העוקבים אל מאחורי הקלעים, ואף אל המחשבות שלכם. כך יוצרים הזדהות, והזדהות הופכת לאמון.
- תנסו – חושבים על מוצר או שירות חדש? תנסו! תהפכו אותו למשהו אקסקלוסיבי והכניסו את העוקבים והלקוחות שלכם לתהליך. מה שמתחבר ישירות לסעיף הבא והחשוב לא פחות.
אחד הדברים שאנחנו ב- stra מקפידים להבהיר לבעלי העסקים שמגיעים אלינו, הוא שחשיבות השיתוף היא אדירה. לבקש את דעת העוקבים, לשאול על החוויות שלהם עם המוצרים ו\או השירותים, זהו רעיון קריטי שבלעדיו, המותג לא יוכל לגדול. כאשר הלקוחות מרגישים חלק מהמותג, הם הופכים נאמנים לו ומעוניינים לעזור לו לגדול, לצמוח ולהגיע לאוזניים נוספות.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

