העתיד של האינטרנט - כך חוקי המשחק הולכים להשתנות
עד היום בכל פעם כשאתם עושים שימוש רציני יותר באינטרנט, הוא נתקע? הוא לא עובד בצורה מספיק מהירה והרבה פעמים זה מפריע לכם?
התוכן בשיתוף עם פרטנר תקשורת בע"מ האמת היא, שאפשר להבין לליבכם. זה לא משנה אם מדובר על האינטרנט של המשרד שלכם, שאליו מחוברים הרבה מחשבים או שמדובר על האינטרנט הביתי. מה שבטוח זה שהידיעה שברגע שנעשה שימוש מוגבר באינטרנט הוא לא יעמוד בקצב - מטרידה. זה מקשה על העבודה, על התקשורת ואפילו על ההנאה שיש בצפיית בסרט אונליין. אם כל זה נשמע לכם מוכר, ברור שאתם רוצים לדעת: לאן פנינו מועדות בהקשר הזה ואיזה אינטרנט יהיה לנו בעתיד? הרי לא יכול להיות שבכל התחומים החיים שלנו הולכים קדימה, אל עבר הקדמה, ואילו האינטרנט יישאר מאחור. אתם כמובן צודקים, וכדאי שתדעו: האינטרנט של העתיד הוא תשתית אינטרנט מבוססת על סיבים אופטיים. מה זה בדיוק אומר סיב אופטי? אומנם כולנו שמענו את המושג הזה ואנחנו כבר מבינים שיש בלא מעט מקומות בארץ אינטרנט המבוסס על סיבים אופטיים, אבל מה זה באמת אומר? מה הוא אותו סיב אופטי ומה כל כך מיוחד בו? הסיב האופטי מאפשר העברת אור מקצה אחד לאחר ומסוגל להעביר רוחבי פס ומידע רב למרחקים ארוכי טווח. הטכנולוגיה מאפשרת למשתמש הקצה לגלוש במהירות שיא עד 1000Mb ועד פי 10 מהמהירות המקובלת היום בישראל. לדוגמא תוכלו להוריד אלבום מוסיקה שלם בפחות משניה, סדרה שלמה באיכות HD בפחות מ 40 שניות, להעלות את כל התמונות של הטיול הגדול שלכם בפחות מ-3 דקות. האם גם לכם אינטרנט מהיר כזה יתאים? כשאתם חושבים על השימוש שאתם עושים באינטרנט, הוא נראה לכם יחסית בסיסי? אם כך, כדאי שתשימו לב: בבית ממוצע עם שני הורים ושלושה ילדים, יש בין 5-8 מכשירים שמחוברים כל הזמן לאינטרנט. זה כולל את הטלפונים הניידים שלכם, את הטלוויזיה ועוד מחשב או שניים. לכן, אפילו אם אתם לא עושים פעולות יותר מידי מורכבות באינטרנט, אלא רק גולשים, אין ספק שאתם צריכים אינטרנט שיהיה כמה שיותר מהיר. לכן, אפילו אם אתם מחפשים את האינטרנט של העתיד לבית שלכם ולא למשרד, כדאי לקחת בחשבון את האינטרנט עם הסיבים האופטיים. מדובר על חוויית גלישה שיכולה לשנות כל פעולה שאתם עושים, ובסופו של דבר, גם לחסוך לכם זמן יקר. התחברו גם אתם עוד היום לאינטרנט מהסוג הזה ותראו כי-טוב, כי אין שום סיבה שתישארו מאחור.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

