אלקון
צילום: יח"צ

יש ברשותכם מאגרי מידע? מרגישים מוגנים מהתקפות סייבר?

בעשורים האחרונים הפכו מערכות ממוחשבות לחלק בלתי נפרד מחיינו במסגרת המהפכה הדיגיטלית. וכך, כמעט בלי לשים לב, בתי עסק וארגונים רבים, גדולים כקטנים, עושים שימוש במידע רב הנשמר באופן דיגיטלי במערכות המחשב השונות. למרות התועלת הרבה שבכך, קיימת סכנה של מתקפת סייבר שתאפשר לנצל את המידע לצרכים עוינים או לחשוף מידע רגיש לקהל הרחב. וכך נוצר הצורך להתגונן ממתקפות שכאלה. האם יש דרך להתמודד עם הבעיה? עומר ירושלמי מנכ"ל "אלקון אבטחת מידע", בראיון לכלכליסט על כל הדרכים להתגונן מדלף מידע.

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה סייבר

אם המידע שלי מגובה זה מספק?

גיבוי המידע נועד לשמירה על המידע החיוני במקרה של השבתת המחשב עקב פריצה, לטובת תהליך התאוששות מהיר ממתקפת סייבר. אך גיבוי אינו מהווה אמצעי מספיק לאבטחת מידע. פריצה למחשב עשויה להוות עבור התוקף דרך להיכנס אל מאגרי מידע השמורים בענן כך שנזקי גניבת מידע עדיין יכולים להיגרם. כמו כן גם המידע המגובה יכול להיגנב לטובת שימושים שונים, במידה ואינו מוצפן ומאובטח. זאת משום שגם לאחר החלפת המחשב הפרוץ או הנגוע, עדיין קיים סיכוי טוב שהתוקף "יושב" על נקודה כלשהי שהמחשב החדש יתממשק אליה בעתיד ואז המידע שגובה יהיה חשוף  לגניבה.

אני לא שומר כרטיסי אשראי , האם בכל זאת עלי להיערך למתקפת סייבר?

פרטי כרטיסי אשראי אינם המידע הפרטי היחיד שבית עסק עשוי לשמור. מספרי טלפון, שמות, כתובות, התכתבויות ומסמכי דוא"ל, כל אלה הינם בבחינת מידע אודות לקוח שתוקפי סייבר יכולים לנצל. לפיכך, אם ברשותכם פרטי מידע אישי כלשהו על חברי הארגון או הלקוחות, יש להיערך למתקפת סייבר.

האם מאגר תמונות ממצלמות אבטחה מצריך הגנת סייבר?

מאגר התמונות והסרטונים של מצלמות האבטחה הינו מאגר מידע לכל דבר ועניין. מצלמות האבטחה משרתות את הצורך לנטר אירועים בזמן אמת, אך גם לבדוק אירועים שהתרחשו לפני זמן מה לטובת חקירות שונות. בשל כך מחויבים בעלי המצלמה לשמור את המידע למשך תקופת זמן ארוכה ולאפשר גישה אליו לגורמים מוסמכים. לכן מאגר התמונות חשוף לתקיפת סייבר ככל מידע אחר ויש לנקוט אמצעי אבטחה לגביו.

האם ישנו חוק שמחייב אותי להיערך להתקפת סייבר?

החוק להגנת הפרטיות קובע כי יש להגן על מאגרי מידע שברשות עסק או ארגון. מי שניזוק ממתקפת סייבר ולא היו ברשותו אמצעי אבטחה, עלול להיתבע על הנזק שנגרם ללקוחותיו.

קיימים גופים שעליהם חלה רגולציה לאבטחת מידע, המחויבים באמצעים שונים לאבטחת מידע על פי המפורט ברגולציה.

כל מאגר המידע נשמר בענן, האם האחריות לדאוג להגנה היא שלי או של חברת הענן?

כל תפקידה של חברת הענן הוא לספק פלטפורמה לשמירת המידע. אבטחת המידע היא באחריות המשתמש, העסק או הארגון. ממש כפי שחברת הרכב מספקת את המכונית, אך האחריות להגנה על הרכב באמצעים שונים לפי דרישת חברת הביטוח היא באחריות בעל הרכב, כך האחריות על אבטחת המידע היא של המשתמש.

מה הפתרון של "אלקון אבטחת מידע" להערכות למתקפת סייבר על מאגר המידע?הפתרונות של חברת "אלקון אבטחת מידע" מספקים הגנה רב שכבתית בכל הרמות במטרה לצמצם ככל האפשר את הסיכון לנזקי מתקפת סייבר. בין היתר בדיקת קבצים, ניטור שרתי דוא"ל, חומות אש, בקרת מערכות ועוד הם רק חלק מהפתרונות שאנו מציעים. בנוסף יש לנו אפשרות להתקנת גיבוי מוצפן במטרה לאפשר התאוששות מהירה והדרכות עובדים כיצד לזהות ניסיונות למתקפת סייבר ולמנוע אותה.

לפרטים נוספים צרו קשר 09-8336363

לבדיקת התאמה לדרישות הרגולציה ללא תשלום בקרו באתר: https://bit.ly/3bhajOI

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.