דלתות
צילום: FREEPIK

עיצוב דלתות כניסה -כל האפשרויות

כיום, כל אדריכל יודע שהרושם הראשוני שמשאיר הבית מתחיל כבר מבחוץ. לכן, עיצוב דלתות כניסה הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל. קיימות מגוון אפשרויות שאת כולן כדאי להכיר היטב. המדריך המלא בנושא לפניכם.

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה אינטר דלתות

נדרשים לעצב בית חדש? אחרי שאתם יודעים כבר היכן ימוקם כל חדר, איך תראה הגינה ואיך נראית החזית החיצונית של הבניין אתם יכולים לגשת למלאכה הבאה - עיצוב דלתות כניסה. בדרך כלל בבתים פרטיים יהיו שתי דלתות כאלה לפחות. אחת פונה לגינה ואחת פונה לחזית הבית. אם יש גם יציאות נוספות – כדאי למקם גם בהן דלת עוצמתית שתמנע כניסה של אנשים לא רצויים לבית. במאמר זה אספנו עבורכם מגוון רחב של אפשרויות לעיצובים שונים של דלתות כניסה.

בחרו דלת מודרנית עם מראה יוקרתי

האפשרות הראשונה, בה בוחרים מרבית בעלי הבתים בעיצוב מודרני, היא דלת שמשלבת אלמנטים שונים של צורות גיאומטריות וצבעים נועזים. פחות מתחברים לצבע אדום? אתם יכולים לבחור בגוונים מתכתיים או בגווני אפור ושחור.

לאחר שבחרתם את הצבע – בחרו את הצורה. היום מודרני לשלב בין מלבנים, ריבועים וקווים מיוחדים. כל זאת לצד ידיות בעלות נוכחות, שאינן מסתתרות בעיצוב הדלת. אלא, מישירות מבט לצופה. ידיות אלה עשויות מחומרים מתכתיים ולא מפלסטיק כדי להבטיח להם עמידות גבוהה.

יצירתיים? הוסיפו אומנות על הדלת

עוד אלמנט שכדאי להוסיף לדלת שלהם, היא יצירה על גבי זכוכית מלובנת. אפשר להטביע תמונות של פרחים, במבוק, נוף, ציפורים ועוד. ההטבעות הללו מבוצעות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ולכן הן נשארות על הדלת למשך עשרות שנים. דלתות כאלה נראות כמו עבודות אומנות שתלויות על הקיר. השכנים שלכם יביטו ביצירה ויתמלאו בהשראה.

אפשרות נוספת להוספה של אומנות על הדלת היא באמצעות חישורי ברזל המעוצבים בטקסטורות או צורות שונות. חלקן, נראות ממש כמו יצירות האלומיניום התלויות במסעדות יוקרה ברחבי העולם. כל זאת יכול להיות חלק בלתי נפרד מהדלת שלכם.

דלתות כנף וחצי

רוצים לקחת את העיצוב של הבית לשלב הבא? הוסיפו עוד חצי דלת לצד הדלת הקיימת. אם יש לכם פתח נוסף או שאתם מבצעים כיום שיפוץ, זו ההזדמנות לשדרג את הכניסה לבית.

לא בכל מקום מתאים להוסיף דלת הולנדית כפולה. לכן, בעלי בתים בכל העולם בוחרים להוסיף עוד אלמנט מימין או משמאל לפתח. למשל, חלק זכוכית בעיצוב של הדלת לידו, יחידה נוספת עשויה מתכת או חישורי ברזל הדומים לעיצוב של הפתח הראשי.

כל אחד מהעיצובים הללו מוסיף טון עיצובי ייחודי ושיקי למבנה. הוא יכול להתכתב עם האלמנטים הארכיטקטוניים האחרים בבית, כמו: עיצוב החלונות לידו, עיצוב של ספסל ליד הבית או צבעי קונספט השולטים בחלל.

אל תשכחו את הפרזולים

לצד עיצוב הדלת עצמה כמובן חשוב שלא לשכוח עוד אלמנט אחד. הפרזולים של הדלת. אלה הם הידיות, המנעולים ואפילו העיצובים השונים על הדלת.

הם אינם משמשים רק בתפקידם הפונקציונלי, אלא יכולים להיות אלמנט עיצובי לכל דבר. אם אתם בוחרים ידית קלאסית עשויה פלדה לבית, כל מי שיבקר אתכם יחוש שמדובר בעיצוב ייחודי שתוכנן בקפידה לפרטי פרטים. כמובן, שחשוב להוסיף מנעולים תואמים ולהפוך את הכניסה לבית ליצירה מרשימה שאין שניה לה.

עיצוב דלתות כניסה – בחרו דלת גם יפה וגם חזקה

חשוב לבחור דלת שתהיה לא רק יפה, אלא גם מאובטחת. מדוע? מפני שזה המחסום האחרון של הפורץ העשוי לחמוד ברכושכם. לא מספיקה אזעקה, משום שברגעים ספורים ניתן להגיע לחפצי הערך שלכם ולעזוב את המקום עם שלל.

אתם גם יכולים לשלב בין יצירות האלומיניום שהזכרנו קודם לבין תוספת של סורגים על גבי הדלת. הסורגים הללו אינם חייבים להיות בצורת רשת או קווים מקבילים. ניתן ליצור סורגים עגולים או מסולסלים – שנראים יותר כעיצוב. הם עשויים מחומרים עמידים במיוחד שייקח לכל פורץ שעות רבות לנסר. הוא כבר יעדיף לעבור לדלת הבאה בתור ברחוב – ללא סורגים.

דלתות עץ או פלדה – יתרונות וחסרונות של כל אחת

קיימות גם דלתות עשויות מעץ, אותן תראו בדרך כלל בבתים ישנים מאד. הדלתות הללו אינן עמידות בפני מזג אוויר ולכן הן נהרסות מהר מאד. בעבר, לא הייתה אפשרות לבנות דלתות ממתכת ולכן היו מבצעים ריקועי עץ בבתי העשירים. מעל ריקועי העץ היו ממקמים לוחות של מתכת כדי לשמור על יושבי הבית. כמובן, שבעת מלחמה או שריפה מקרית, הדלתות הללו היו מתכלות.

לדלתות עץ יש עוד חיסרון אחד. הן אינן מבודדות רעשים כמו דלת מפלדה הכוללת מספר חלקים שנועדו ליצור בידוד רעשים וטמפרטורה. לכן, בדרך כלל תמצאו אותן בתוך הבית, כדלת פנימית, ולא כדלת הכניסה הראשית של הבית.

דלת פלדה – אין שנייה לה

לכן, עדיף לבחור בדלת פלדה. אמנם בעבר הייתה מעט כבדה יותר, אך היום היא בנויה משכבות של פדה דקה, עם חלקים פנימיים המעניקים לה עוצמה כפולה. דלת זו עמידה בפני פגעי מזג האוויר ואפילו בפני שינויים של חום וקור. היא מבודדת מפני רעשים והופכת את הבית למבצר נוח, בעודה מגנה בקלילות עוצמתית על יושבי הבית. המגוון העצום של העיצובים המוצעים כיום בתחום זה מאפשר לכל אחד לבחור את הסגנון האישי שלו.

לסיכום, כאשר אתם רוצים לעצב את פתח הכניסה לבית, אל תשכחו להתייחס לכל ההיבטים שציינו לעיל. יש מגוון רחב של אפשרויות שיכולות לשנות מקצה לקצה את הדרך שבה הבית נראה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק לחפש באינטרנט ולגלות אותן. בחרו דלת שהיא גם עוצמתית וגם יפה, בעלת מאפייני בטיחות שיהפכו את הבית למקום מוגן. כי בסופו של יום, זה המקום אליו אתם חוזרים ובו אתם מתחילים כל יום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.