ניהול עסק - איך לשמור על עסק ריווחי?
גורמים רבים משפיעים על היכולת של עסק לשגשג ולצמוח, ובהם ניהול תקציב בצורה מחושבת והעסקת כוח אדם מקצועי ומחובר למשימה. על פי נתוני לשכת התעשיה והמסחר, נכון לשנת 2018 נפתחו בישראל 57,023 עסקים חדשים, בעוד שנסגרו 43,787 עסקים. אמנם המספרים הם לטובתם של העסקים החדשים, אבל אי אפשר להתעלם מהנתונים – מספר גבוה של עסקים נסגרים מדי שנה, והסיבה המשותפת למרביתם היא רווחיות נמוכה, אם בכלל. כיוון שאף אחד לא נולד מנהל, חשוב לפתח ולטפח את המיומנויות הדרושות לניהול. לפניכם מספר נקודות חשובות לניהול של עסק משגשג ורווחי.
ניהול כלכלת העסק
כלכלה של עסק היא דבר גדול ומשמעותי – הרבה יותר מכלכלה של משפחה. לצד ההכנסות וההוצאות בשוטף, ישנן התחייבויות מוקדמות לספקים, ומנגד תשלומים דחויים שאתם מקבלים מלקוחות ושותפים – כסף בו תוכלו להשתמש רק בעתיד. לצד האתגרים הללו, ניהול תקציב צריך להיעשות כשהוא צופה חודשים ואף שנה קדימה, כדי שלא תמצאו את עצמכם במצב בו אתם נאלצים לסגור את העסק שלכם בגלל חוסר יכולת לשלם משכורות, לקנות מלאי או לשלם את החשבונות החודשיים של העסק.
ניהול דוח רווח והפסד
דוח רווח והפסד הוא חלק בלתי נפרד מניהול תקציב, ולמעשה הוא מהווה את הליבה של התקציב. באמצעות הדוח אנחנו יכולים לקבל תמונת מצב אודות ההכנסות וההוצאות שלנו בחודש שהסתיים, וכן הוצאות והכנסות צפויות מספר חודשים קדימה, ועל גבי הנתונים הבסיסיים האלה לתכנן את הפעילות העסקית. אם בעבר היינו צריכים לעקוב ידנית אחר הפעילות של הקופה, או להסתפק במינימום נתונים, כיום קופה רושמת היא הכלי האידיאלי לעסקים כדי להפיק נתונים אודות המצב הפיננסי של העסק, אך לא רק – גם כדי לנהל מלאי, לתכנן מבצעים, לעקוב אחר נוכחות והישגים של העובדים, לנהל מועדון לקוחות ועובד – פונקציות שמשפיעות על הצלחת העסק.
ניהול מערך שיווק
השיווק הוא חלק חשוב ועיקרי בפעילות העסקית, ואין עסק שלא משקיע בשיווק. זה יכול להיות שיווק מצומצם או מאסיבי, אך בכל מקרה – הוא יצריך נתח מהתקציב בהתאם לגודל הפעילות ולגודל העסק – מאלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים בחודש על שיווק. כדי להפיק את התועלת מהשיווק ולהחזיר את ההשקעה, חשוב לקיים אותו במקומות בהם נמצא קהל היעד שלכם – גוגל, רשתות חברתיות, מיילים למועדון לקוחות ואפילו פרסום ברדיו, עיתונות וטלוויזיה.
שימור לקוחות
שימור לקוחות מצטיין יתרום באופן ישיר להגדלת הרווחיות ואורך חיי לקוח בחברה שלכם. ממחקרים עולה כי שיווק ללקוחות חוזרים זול יותר מגיוס לקוחות חדשים. לכן, ניהול מועדון לקוחות ויצירת תוכניות נאמנות הם ללא ספק כלים חשובים בארגז הכלים הניהולי. אנשים אוהבים להרגיש שייכות ולקבל הטבות מותאמות אישית ובאמצעות ניהול מועדון ניתן להפחית את הוצאות המימון על השיווק על ידי לקוחות מרוצים שהופכים לשגרירים שמשווקים בעצמם.
- מגמישות לרגישות - 5 התכונות שמנהל טוב צריך שיהיו לו
- לנהל את העסק שלכם בצורה נכונה עם חברת בולקיפינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתוף פעולה וחלוקת תפקידים
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
