ניהול עסק - איך לשמור על עסק ריווחי?
גורמים רבים משפיעים על היכולת של עסק לשגשג ולצמוח, ובהם ניהול תקציב בצורה מחושבת והעסקת כוח אדם מקצועי ומחובר למשימה. על פי נתוני לשכת התעשיה והמסחר, נכון לשנת 2018 נפתחו בישראל 57,023 עסקים חדשים, בעוד שנסגרו 43,787 עסקים. אמנם המספרים הם לטובתם של העסקים החדשים, אבל אי אפשר להתעלם מהנתונים – מספר גבוה של עסקים נסגרים מדי שנה, והסיבה המשותפת למרביתם היא רווחיות נמוכה, אם בכלל. כיוון שאף אחד לא נולד מנהל, חשוב לפתח ולטפח את המיומנויות הדרושות לניהול. לפניכם מספר נקודות חשובות לניהול של עסק משגשג ורווחי.
ניהול כלכלת העסק
כלכלה של עסק היא דבר גדול ומשמעותי – הרבה יותר מכלכלה של משפחה. לצד ההכנסות וההוצאות בשוטף, ישנן התחייבויות מוקדמות לספקים, ומנגד תשלומים דחויים שאתם מקבלים מלקוחות ושותפים – כסף בו תוכלו להשתמש רק בעתיד. לצד האתגרים הללו, ניהול תקציב צריך להיעשות כשהוא צופה חודשים ואף שנה קדימה, כדי שלא תמצאו את עצמכם במצב בו אתם נאלצים לסגור את העסק שלכם בגלל חוסר יכולת לשלם משכורות, לקנות מלאי או לשלם את החשבונות החודשיים של העסק.
ניהול דוח רווח והפסד
דוח רווח והפסד הוא חלק בלתי נפרד מניהול תקציב, ולמעשה הוא מהווה את הליבה של התקציב. באמצעות הדוח אנחנו יכולים לקבל תמונת מצב אודות ההכנסות וההוצאות שלנו בחודש שהסתיים, וכן הוצאות והכנסות צפויות מספר חודשים קדימה, ועל גבי הנתונים הבסיסיים האלה לתכנן את הפעילות העסקית. אם בעבר היינו צריכים לעקוב ידנית אחר הפעילות של הקופה, או להסתפק במינימום נתונים, כיום קופה רושמת היא הכלי האידיאלי לעסקים כדי להפיק נתונים אודות המצב הפיננסי של העסק, אך לא רק – גם כדי לנהל מלאי, לתכנן מבצעים, לעקוב אחר נוכחות והישגים של העובדים, לנהל מועדון לקוחות ועובד – פונקציות שמשפיעות על הצלחת העסק.
ניהול מערך שיווק
השיווק הוא חלק חשוב ועיקרי בפעילות העסקית, ואין עסק שלא משקיע בשיווק. זה יכול להיות שיווק מצומצם או מאסיבי, אך בכל מקרה – הוא יצריך נתח מהתקציב בהתאם לגודל הפעילות ולגודל העסק – מאלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים בחודש על שיווק. כדי להפיק את התועלת מהשיווק ולהחזיר את ההשקעה, חשוב לקיים אותו במקומות בהם נמצא קהל היעד שלכם – גוגל, רשתות חברתיות, מיילים למועדון לקוחות ואפילו פרסום ברדיו, עיתונות וטלוויזיה.
שימור לקוחות
שימור לקוחות מצטיין יתרום באופן ישיר להגדלת הרווחיות ואורך חיי לקוח בחברה שלכם. ממחקרים עולה כי שיווק ללקוחות חוזרים זול יותר מגיוס לקוחות חדשים. לכן, ניהול מועדון לקוחות ויצירת תוכניות נאמנות הם ללא ספק כלים חשובים בארגז הכלים הניהולי. אנשים אוהבים להרגיש שייכות ולקבל הטבות מותאמות אישית ובאמצעות ניהול מועדון ניתן להפחית את הוצאות המימון על השיווק על ידי לקוחות מרוצים שהופכים לשגרירים שמשווקים בעצמם.
- לנהל את העסק שלכם בצורה נכונה עם חברת בולקיפינג
- תוכנה לניהול עסקי - כשפרקטיות ונגישות באות יחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתוף פעולה וחלוקת תפקידים

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.