דוח דו"ח דוחות מסמכים מחשבון מספרים נתונים טבלה חשבון עמלות שורה ניהול דמי כסף חסכון פנסיה מס העלמות העלמת
צילום: Pixabay

מוסדות ציבור בעת בניית שכונות חדשות

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה מוסדות ציבור

מוסדות ציבור

בערים רבות בונים שכונות חדשות כדי למלא את הצורך של הציבור שזקוק לדירות חדשות הן עבור זוגות צעירים והן עבור משפרי דיור. כאשר יש התחלות בנייה רבות בערים ובנוסף לכך מקימים ערים חדשות כמו חריש, אוכלוסייה רבה בוחנת את המקומות החדשים. יש משפחות רבות שמעוניינות לגור במקומות הללו, כדי לרענן ולשפר את איכות החיים שלהם. לגור במקומות הללו זה סוג של חלוציות, ממתינים עד שהדירה שנרכשה תהיה מוכנה למגורים, הילדים מתחילים את לימודיהם במסגרות חינוכיות חדשות כמו גנים ובתי הספר וכך המרחבים החדשים והמתוכננים הכוללים גם מוסדות ציבור קורמים עור וגידים. העובדה שהכול מסביב הוא חדש, מעניקה תחושה נפלאה ומעלה את רמת שביעות הרצון של הישראלים ממקום המגורים החדש שלהם.

במהלך תכנון השכונות או הערים החדשות, מעניקים האדריכלים תשומת לב מיוחדת לנושא מוסדות ציבור. במרבית המקומות מקימים מתנ"ס שבו נפגשים הילדים וההורים למפגשים איכותיים, לחוגים וללמידה. בנוסף לכך מקימים מעונות יום לילדים הרכים, גני ילדים של העירייה, בתי ספר החל בכיתה א', דרך חטיבת הביניים ועד התיכון. כמו כן  מקימים בתי כנסת על פי אורח החיים של חברי הקהילה שיהיו בו ספרי תורה, ספריות קודש, כיסאות לנוחותם של המתפללים ועוד. המגמה היום היא שכל הצרכים של התושבים יהיו קיימים בתוך המרחב הפנימי וכך הצורך לצאת החוצה יהיה מועט אם בכלל.

 

מוסדות ציבור בעיר חדשה

בערים חדשות קיימת חשיבות רבה להקים מוסדות ציבור לרווחת התושבים, להנאה מלאה של התושבים מהערך המוסף הקיים בעיר. כך מוקמים בתי קולנוע שיש בהם כמה אולמות לצפייה ואולם תיאטרון, כדי שייהנו מהצגות איכותיות. בערים רבות מקימים מוזיאון בנושא מסוים אשר מאפיין את האזור הגיאוגרפי, מוזיאון אמנות, מוזיאון לתולדות עם ישראל וכו'.

 

מרכזים מסחריים

כחלק מתפיסת העולם של שהייה במרחב השכונתי העירוני, מקימים במקומות הללו גם מרכזים מסחריים שמעניקים לתושבים את כל המעטפת אשר הם זקוקים לה. חנויות לממכר מזון על סוגיו השונים, בית מרקחת, ביגוד, הנעלה ומוצרים בסיסיים נוספים. כמו כן מרפאות של קופת חולים, מרפאות שיניים, מכון יופי ועוד. התושבים מרוצים מהעובדה שהם אינם צריכים לנסוע בעומסי התנועה לערים הסמוכות וכך הם נעים בתוך השכונה או בעיר החדשה, ברגל או ברכב.

 

פארקים ירוקים

הריאות הירוקות הן נדבך חשוב מאד בכל סביבת מגורים. לאור הרצון לטפח את שעות הפנאי של כל אחד מבני המשפחה, האדריכלים מתכננים מראש פארק רחב ידיים הכולל שבילי גישה נוחים, מדשאות איכותיות גני שעשועים לילדים בהתאם לגילאים שלהם, מתקני כושר לבוגרים ושבילי אופניים לנוחותם של הרוכבים ולמען בטיחותם של הולכי הרגל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.