אור קופרלי: כדי לנהל עסק מצליח, חשוב להכיר את כל התחומים
אור קופרלי, משנה למנכ"ל קבוצת חצי חינם, מדבר על עסקים, על נדל"ן, על תוכניות לעתיד ועל ניהול עסקים בגישה שהיא קצת אחרת. הכירו את הצד הפחות מוכר של הרשת הכי מוכרת בישראל.
מה הסוד שלך לניהול עסקים?
זאת שאלה שקצת קשה לענות עליה. אני מאמין שהסוד הוא להקיף את עצמך בצוות טוב, עם מנהלים ועובדים טובים. המתכון להצלחה אפשרי כשיש לך גב של צוות מעולה שמאפשר לך לצמוח ולהביא לעסק חדשנות ופיתוח עסקי.מהי הגישה שלך להתפתחות וצמיחה עסקית?
אני מאמין שתמיד יש מקום להתפתחות עסקית לכן אני מקפיד לקחת קורסים או ייעוץ בתחומים שאני פחות בקיא בהם. הגישה שלי לעסקים היא לא להיות מאה אחוזים בתחום אחד, אלא להבין המון בתחומים רבים.כי כדי לנהל עסק, צריך להכיר מגוון עולמות ולשלוט בהם כדי לנהל את הפעילות העסקית בגישה הרבה יותר טובה. למידה מתמדת עוזרת לי להיות מנהל עסקים טוב יותר.

באיזו תקופה בחייך נכנסת לתחום הנדל"ן?
עם סיום השירות הצבאי שלי, נכנסתי באופן רציני לקבוצה המשפחתית, ועסקתי בתפקידים שונים, כולל גביית תשלומים משוכרי נדל"ן.זאת הייתה גם התקופה שבה התחלתי את ההקמה של מתחם שרונים עם דאנה קופרלי, בת דודתי והשותפה שלי. ניהלנו את תחום השכרות הנדל"ן ומנכ"לנו ביחד את הקניון. היום אני אחראי על כל תחומי הנדל"ן של הקבוצה בהיבט המסחרי ובהיבט של הנדל"ן למגורים.
מהן התוכניות שלך לעתיד בתחום הנדל"ן?
בשנים האחרונות התחלתי להתמקד ביחד עם השותפה שלי על פרויקט מאתגר ומרגש של הפרדת הנדל"ן מקבוצת חצי חינם. בשנים האחרונות קבוצת הנדל"ן שלנו גדלה וצמחה וההפרדה הפכה לצורך ברמת הניהול. היום אנחנו מתכוונים למתג את מותג הנדל"ן שלנו כמותג נפרד שיושק עד סוף השנה. אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר יותר משנתיים ומקווים להשלים אותו בקרוב.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
