דולר
צילום: freepik

הילד שמכר זיכיון יצירותיו ל"וולט דיסני" מגיש את הסיפור שלו כמשחק קופסה כלכלי-חברתי למשפחות בפסח

בעולם הייעוץ העסקי, שמו של עמית אופיר - הבעלים של חברות "מינוף עסקי" ו"הוצאת רב מכר", הולך לפניו.

תוכן בחסות |

 האיש שהרצה לפני 2500 איש בוויטנאם, מכר אגוזי קוקוס  באפריקה ובהמשך מונה ליועץ התיירותי של ממשלת מלטה, ניצל את שנת הקורונה לצורך יצירת משחק קופסה שיחנך את ילדינו להתנהלות כלכלית חכמה, ויאפשר לנו לשחק ולדבר איתם על כסף בצורה חופשית.

 

עמית אופיר מגשים את כל החלומות שלו. כילד הוא אהב לצייר והמציא שיטה שנמכרה כזיכיון שימוש לחברת "וולט דיסני". כחייל עבד כמלצר ובמקביל מכר ללקוחות בית הקפה ספרים שכתב על יזמות. הוא כתב 100 ספרים עד היום.

כשהתבגר מכר 100 זיכיונות שימוש בדמויות שצייר לטובת קמפיינים פרסומיים והמציא שיטת ציור שתפסה כפטנט עולמי.

בהמשך כתב ספרי רב מכר תוך שהוא מטייל בעולם ומסמן וי על כל המטרות שחלם עליהן. ואז נולד המיזם הבא: אנשי עסקים טיילו איתו טיולי אקסטרים ובמהלך חודש של טיול, כתבו ספר אישי שלם.

בשנה האחרונה הטיסות פסקו, הזמן הפנוי התגבר ועמית סימן מטרה חדשה. עכשיו, כשחלקנו מצטמצמים, נלחצים, שקועים בחובות, לחץ וחרדה- פונה עמית לכיוון החינוכי-כלכלי.

עמית אופיר מוציא לאור בערב חג הפסח משחק קופסה הכולל ספר להתנהלות משפחתית-כלכלית נכונה. המשחק לא תמים כמו שהוא נראה ומכיל סיטואציות פתוחות שמצריכות את המשתתפים – בני המשפחה, לקבל החלטות אמיצות בזמן אמת, כמו בחיים...

במהלך הפיילוט המוקדם שנערך ברחבי ישראל, חולק המשחק למאה משפחות שמדווחות על השתתפות ערנית מצד כל בני המשפחה.

אחת האימהות שמנהלת את המשחק בביתה אמרה: "המשחק הוא כלי קסם להעביר זמן איכות משפחתי בערב חכם ויצירתי עם בני המשפחה. אגב כך, נוצרות שיחות מעמיקות עם הילדים לגבי נושאים עדינים שמעולם לא דוברו בבית. התחלנו להסביר להם מה המובן של להיות שכירה או להיות עצמאית. מדברים על הוצאות קבועות ומשתנות בבית, מה קורה בתחום הכנסות, צמצום אפשרי בקניות לאור הירידה בהכנסות, שליטה בכספים, דמי כיס. המשחק מאפשר לשוחח בחופשיות וללא לחץ על נושאים עדינים שמעולם לא עלו במשפחה מחשש ליצור מבוכה ותחושה רעה.  המשחק מתנהל בקלפים דמויי טאקי המציגים משימות ומושגים מהעולם הכלכלי האמיתי. תענוג מושלם".

בעבודתו הרגילה מול יזמים ישראלים, בחיי היום יום, עמית אופיר לוקח מודלים עסקיים מסובכים ובונה מהם מהלך פשוט ונגיש. "אני מחפש את התשוקה והכישרון של היזם הישראלי ומחבר אותו למטרות. אם יש לו דרייב חזק להצלחה, יהיה בסדר. בתקופה הקרובה, כשהעולם ישתחרר מאימת הקורונה והשמיים יפתחו – יהיו הזדמנויות חדשות וכללי המשחק ישתנו. זה אפשרי כיום עבור עסקים לצמוח פי 10 ולהפוך עסק מקומי לבינלאומי".

עמית העמיד בעבר מרצים ישראלים על במות בעולם הרחב. חברת היעוץ העסקי שלו בונה מעטפת עסקית, כלכלית ואישית הכוללת יצירת תכנים, בניית מיתוג, תכנון מהלכי שיווק ומכירות. הכל נעשה למען יצירת מהלך עסקי ממוקד שיביא תוצאות גדולות.

בדרך זו הוא מכר את ספריו ב-4 מיליון עותקים ובשלושים שפות שונות ברחבי העולם והרצה מול 100 אלף איש בארה"ב, במזרח הרחוק ובאירופה.

ממש לפני פריצת הקורונה לחיינו, זימנה אותו ממשלת מלטה, בה הוא מרבה לטייל, לרקום למענה מהלך שיווק ממוקד למען עידוד התיירות. עמית אופיר כתב ספר תיירות על מלטה, תרגם אותו לעשרות שפות ומכר אותו באמזון ל-12 מיליון קוראים. בזכות הספר, נכללת מלטה כרגע בין 10 האתרים התיירותיים המומלצים תחת מילות חיפוש מובילות כמו: חופים אקזוטיים וכו'.

הוא בן 42, גר בקרית אונו, נשוי פלוס ילד בן 7 חודשים ותורם למיזמים בתחום החברתי, סביב צמחונות, איכות סביבה וסיוע לבעלי חיים. עכשיו הוא עף על משחק הקופסה שיחנך את המשפחות הישראליות לנהוג בכספן בתבונה.

לפרטים על המשחק לחצו על הקישור:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת