181
צילום: צילומים באדיבות "קאי"

חברת כוח האדם "קאי" מציגה: כך תשתמש בתרבות הארגונית כדי למשוך את העובדים הרצויים

האקדמיה כבר הבינה את זה מזמן, והמעסיקים החלו להפנים את העניין: עובדים טובים בעסק, שמאמינים בו ובערכיו, ומרגישים חלק מהתרבות הארגונית שלו - יזניקו את הכנסותיו 

תוכן בחסות |

# אז איך מגייסים את התרבות הארגונית והמיתוג העסקי כדי לגייס את העובדים הנכונים?

# מיטל פלד, מומחית בתחום, מסבירה: בעשרות השנים האחרונות ביצעו מחקרים רבים בפקולטות לניהול באוניברסיטאות בעניין משמעותי ביותר: איך עסק יכול למשוך אליו עובדים טובים, בהם הוא חפץ? כאלה שיתנו תמורה מלאה להשקעה בהם, שיתמידו בעבודתם ויזדהו עם המותג עבורו הם עובדים?

הנושא הזה מאתגר ארגונים כמעט מאז המהפכה התעשייתית. אחד הדברים שבכול המחקרים הוכחו ללא עוררין, הוא שלמנהל מצליח יש צוות איכותי וטוב. בעבר מנהלים כריזמטיים חששו לקחת עובדים איכותיים כדי להבטיח את מקומם בראש, אבל עסקים שכך פעלו בהם, והעתודה הניהולית בהם הייתה פחות איכותית, התקשו לשרוד לאורך זמן.כדי להבין מעט יותר בתחום העצום הזה, ועל הקשרים בין עובדים טובים, תרבות ארגונית ומיתוג עסקי, פנינו לחברת כוח האדם "קאי", שמספקת אנשים מקצועיים ואיכותיים בעיקר בעולם הבנייה, ומסייעת לעסקים לחבר את העובדים למותג שלהם. 

"בסוף היום, האתגר הכי גדול של ארגונים זה למצוא עובדים טובים ומתאימים, ולשמור עליהם. טובים בהקשר של ידע מקצועי, השכלה, ניסיון וכל מה שרלוונטי לעיסוק עצמו", מחדדת מיטל פלד, מנהלת משאבי האנוש של חברת כוח האדם "קאי". "עובדים מתאימים - כי הם צריכים להתחבר לתרבות העבודה, לצוות, להלך הרוח בחברה, לכול התרבות הארגונית. לכן הם צריכים להיות טובים ומתאימים, וצריך לשמור עליהם".

מה זה תרבות ארגונית?

"תרבות ארגונית היא עולם מאוד נרחב: מדובר בראש ובראשונה בערכים של הארגון, שעליהם הוא מושתת, וזה בא לידי ביטוי הכי טוב בהתנהלות היום יומית. אני מכירה ארגון בו כחלק מהתרבות הארגונית, בהתנהלות הפיזית במקום, לא ממהרים לענות לטלפונים ולחזור לפונים – בניגוד להצהרות על שירות איכותי. אחת הבעיות היא בין השאיפות של הארגון ומטרותיו, לבין המציאות – מה שקורה בשטח זה בסופו של דבר איך שמתקבל הארגון כלפיי חוץ, ולכן החשיבות הגדולה לחבר את העובדים בכול הדרגים למטרות והערכים של הארגון, להחליט מה חשוב לעסק ולהשריש את הערכים כלפיי מטה. בסוף המציאות יוצרת איזשהו מצב – אם המנכ"ל החליט איך תראה התרבות הארגונית, אך לא אוכף את זה, ולעתים גם לא עומד בה בעצמו, הדבר ייפגע בארגון".

לפני שיוצרים את התרבות, יש חשיבות במיתוג העסק?

"בעיניי זה שני נושאים מקבילים. המיתוג מתבסס לא מעט על התרבות. מיתוג מעסיק זו משימה משותפת של שיווק ומשאבי אנוש, כי בסוף מיתוג מעסיק הוא גם איך הארגון נראה כלפיי חוץ – ובסופו של דבר אם העובדים בשטח פועלים בתרבות ארגונית שאינה תואמת את המיתוג, אז לא עשינו כלום. יש נטייה להסתכל על מיתוג מעסיק ככלי באמצעותו העסק יצליח למשוך עובדים טובים, שזה גם בסדר, אבל אם בסוף העובד מגיע והוא מגלה שהתרבות שונה מהמיתוג, אז מה היה שווה ההשקעה בברנדינג? ניקח לדוגמה מקום שממתג עצמו כמצטיין בשירות, אבל בסופו של דבר לא עונים בו לטלפונים של לקוחות – אז מה עזר המיתוג? בשורה התחתונה המציאות היא שמכתיבה איך יתקבל הארגון כלפיי חוץ ומה תהיה התחושה של העובדים בו".

מה המשמעות של חיבור העובד לערכי העסק?

"ניקח כדוגמה את ההייטק, שם מצד אחד יש לעובדים המון תנאים מצוינים, הטבות, פינוקים ומצד שני אנשי הייטק מחליפים עבודה לעתים מאוד תכופות. זה קורה בגלל מה שאנחנו מכנים במשאבי אנוש כ'מחוברות עובדים' – הם לא מצליחים להתחבר לתרבות הארגונית, לערכים ולחזון של הארגון ולעתים למטרותיו. הם לא מרגישים חלק. באים לעבודה, להתפרנס, אבל אין את השייכות, אין תחושה של בית שני". וכדי להמחיש את דבריה, מפנה אותנו מיטל למאמר הרחב שפורסם בשנת 2014 (Saks & Gruman) שמצביע על כך שהתוצאה של מחוברות של עובדים מביאה לביצועים גבוהים יותר, רווחיות ברמת החברה, רמה גבוהה של שביעות רצון לקוחות, בריאות עובדים (בהקשר של פחות ימי מחלה), הפחתת חרדה, לחץ, ושחיקה, מחזיקים בעמדות חיוביות יותר בנוגע לעבודה – שביעות רצון, מחויבות לחברה, יצירתיות, התנהגות אזרחית, הפחתת כוונות עזיבה, תחלופה והיעדרות.

אתם, כחברת כוח אדם, פועלים מול מעסיקים בעניין?

"זה אחד הדברים ש'קאי' סיגלה לעצמה – לעזור למעסיקים למתג את עצמם ולבנות את התרבות הארגונית בהתאם. כי בסוף כשאני יוצרת קשר עם לקוח חדש או קיים והוא מבקש ממני רשימת דרישות מהעובדים, אז אני קודם כל פונה אליו ומבקשת ממנו עוד פרטים בדבר הדרישות – ואם הוא מציג לי פרטים שאינם משקפים את התרבות הארגונית של החברה, אשקף לו את פני הדברים. אגב, לטוב ולרע. לעתים מעסיק יכול לספר שתפקיד מסוים הוא מדהים עם מלא הזדמנויות קידום והזדמנויות להתפתח, ואין באמת לאן. או שהוא מספר שהתנאים מדהימים, ואתה יודע שהמציאות היא שונה לחלוטין. אז אני אספר לו שהמתחרים שלו משלמים אותו דבר או קצת יותר, והעובד כשיגלה זאת יתאכזב. כך שעדיף להדגיש את היתרונות האמיתיים של התפקיד והחברה".

דרכים ליצירת קשר:

קאי (אוקיינוס) פתרונות כ''א ומנופאים

טלפון: 08-9111163

רחוב הרצל 204/17, אשקלון (ת.ד. 565)

לאתר החברה, לחצו כאן

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי ביבס. צילום: יח"צשי ביבס. צילום: יח"צ

8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי

לפני שנכנסים להשקעה בשוק הנדל"ן הלוהט של דובאי, חשוב להבין שלא כל מה שמבריק הוא זהב. השוק בדובאי מוצף במתווכים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל מאחורי הקלעים מסתתרים גם סיכונים. חברת Horizon מדגישה 8 בדיקות קריטיות שחייבים להכיר לפני שחותמים על עסקה



נושאים בכתבה דובאי

שוק הנדל"ן בדובאי הוא אחד מהשווקים החמים ביותר כיום. בארבע השנים האחרונות המחירים עלו ביותר מ-70%, מדובר בעלייה חדה יותר מזו שנרשמה בערים מרכזיות רבות אחרות בעולם.

אחת הסיבות לכך היא מספר התיירים הגבוה שמגיע לדובאי. בשנת 2024 עמד הנתון הזה על כ-19 מיליון תיירים, וסביר מאוד שהמספר יהיה גבוה אף יותר בסיום שנת 2025 והתוצאה של זה ברורה. התעניינות שיא מצד משקיעי נדל"ן, ובמקביל גם ריבוי עצום של סוכני תיווך, כאשר כל אחד מהם מנסה להציע למשקיעים את הפרויקט הנוצץ הבא.

על פניו נראה שאין סיבה לדאגה. הרי אם התיירים ממשיכים להגיע והמחירים מטפסים, למה לא להיכנס וליהנות מהחגיגה? אלא שבפועל התמונה מורכבת בהרבה. מאחר והשוק מוצף במתווכים ואנשי מכירות שחלקם מנוסים ומקצועיים וחלקם מסתפקים ברווח מהיר לפני שהם ממשיכים הלאה, בפני המשקיע הממוצע ניצבת משימה לא פשוטה. הוא גם צריך להבחין מי מבין הסוכנים אכן אמין ומי חובבן, וגם להבין באיזה פרויקט שווה להשקיע ומאיזה עדיף להתרחק.

לבדוק את המספרים האמיתיים ולא את הברושורים

אם אתם מחפשים לעשות השקעת נדל''ן בדובאי עם מלווי משקיעים שמתמחים בעיר, חברת הורייזן היא אחת המובילות בתחום. אבל לכדאי להיסחף אחרי הבטחות נוצצות, ברושורים מבריקים, מצגות עם בריכות על הגג ומגרשי גולף פרטיים. צריך לקבל החלטה ולבצע עסקה על בסיס נתונים אמיתיים. חברת הורייזן עובדת עם אנליסטים שמנתחים כל פיפס שקשור להשקעות נדלן בדובאי .

זו בדיוק הסיבה שחברת Horizon הישראלית לקחה על עצמה משימה ברורה, להדריך את המשקיעים מישראל שרוצים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי. 

צילום: https://rsrv.rest/he/kfar-etzion/place/%D7%92%D7%9F-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%9צילום: https://rsrv.rest/he/kfar-etzion/place/%D7%92%D7%9F-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%9

היכן חוגגים אירועים בישראל? המדריך המלא לבחירת הלוקיישן המושלם

מתכננים חתונה, בר מצווה, ברית או אירוע חברה? הבחירה במקום הנכון היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו, אז כדאי שתכירו את האפשרויות

נושאים בכתבה אירוע

ישראל היא מדינה קטנה אך מגוונת להפליא, והמגוון הזה בא לידי ביטוי גם בשפע האפשרויות לקיום אירועים חגיגיים. מתכננים חתונה, בר מצווה, ברית או אירוע חברה? הבחירה במקום הנכון היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו. המקום קובע את האווירה, משפיע על הלוגיסטיקה ויוצר את המסגרת לזיכרונות שיישארו אתכם לשנים רבות. אז איפה הישראלים אוהבים לחגוג? התשובה מורכבת ומרתקת, ונעה בין אולמות קלאסיים, לוקיישנים אורבניים ופינות חמד בטבע.

הבחירה הקלאסית: אולמות וגני אירועים במרכז הארץ

עבור רוב הישראלים, הבחירה הטבעית והפופולרית ביותר היא עדיין אולם או גן אירועים. מתחמים אלו מציעים פתרון "הכל כלול" המקל מאוד על תהליך התכנון: הם מספקים קייטרינג, מערכות תאורה והגברה, עיצוב, צוות מקצועי ומנוסה, וחניה מסודרת לאורחים. ערים במרכז הארץ, כמו ראשון לציון ופתח תקווה, הפכו למעצמות בתחום זה. המיקום המרכזי והנגיש שלהן, יחד עם ריכוז גדול של מתחמים מודרניים, הופך אותן ליעד מועדף. ניתן למצוא מגוון רחב של אולמות אירועים ראשון לציון המציעים סגנונות שונים, מגנים פסטורליים ועד אולמות יוקרתיים. באופן דומה, חיפוש אחר אולם בפתח תקווה יגלה אפשרויות רבות ואיכותיות המתאימות לכל סוג וגודל של אירוע, תוך מתן תמורה מצוינת למחיר.

הטרנד האורבני: אירועים עם שיק תל אביבי

בשנים האחרונות, אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של אירועים בסגנון אורבני, ותל אביב היא ללא ספק בירת הטרנד הזה. זוגות ולקוחות רבים מחפשים חוויה שונה, אינטימית ומתוחכמת יותר. במקום גן אירועים קלאסי, הם בוחרים בחללים ייחודיים כמו לופטים תעשייתיים, גלריות לאמנות, מסעדות שף עם חדרים פרטיים או גגות עם נוף פנורמי לקו הרקיע של העיר. סוג כזה של אירוע מאפשר גמישות עיצובית רבה יותר והתאמה אישית של כל פרט, מהקונספט הקולינרי ועד למוזיקה. הביקוש למצוא אולם להשכרה בתל אביב נמצא בעלייה מתמדת, כאשר יותר ויותר מקומות מציעים את החללים שלהם לאירועי בוטיק בלתי נשכחים.

אירועים עם ערך מוסף: קדושה, היסטוריה וטבע

עבור אלו המעוניינים להעניק לאירוע שלהם נופך נוסף של משמעות ואווירה, ישראל מציעה מקומות עם סיפור. ירושלים, בירת הנצח, היא הבחירה המושלמת לאירועים עם חיבור למסורת ולהיסטוריה. חגיגת בר מצווה בכותל המסתיימת באירוע חגיגי במסעדה עם נוף לחומות, או חתונה על רקע האוויר והנופים הייחודיים של העיר, היא חוויה עוצמתית ומרגשת. כל אולם ירושלים מציע את הקסם המיוחד של העיר, המשלב ישן וחדש, קדושה ויוקרה. מעבר לירושלים, ניתן למצוא מקומות קסומים נוספים ברחבי הארץ, כמו יקבים בגליל, חוות בודדים בנגב, חאנים עתיקים או אתרים ארכיאולוגיים המארחים אירועים מיוחדים בחיק הטבע וההיסטוריה.