האם העסק שלכם ממותג נכון? בדקו והבינו מדוע זה חשוב

רוב הצרכנות המודרנית בנויה על רכישה ממותגים, אבל כשמנסים להבין את התחום לעומק, מגלים שנדמה כי תהליכי הרכישה שאנחנו עוברים הם לגמרי אוטומטיים ובשלב מסוים אנחנו אפילו לא יודעים למה אנחנו קונים את מה שאנחנו קונים – אנחנו פשוט קונים אותו
תוכן בחסות |

אולם אם אתם בעלי עסקים ולא רק צרכנים ויש לכם אינטרס למכור כמה שיותר ולייצר רווחים, חשוב שתבינו בדיוק ממה מורכב מיתוג עסקי וכיצד יש לייצר אותו בדרך שתשרת אתכם בצורה הטובה ביותר.

מה ההבדל בין מיתוג אישי למיתוג עסקי?

מיתוג אישי הוא מונח המתייחס לגופו של אדם. קחו למשל מטפלת ברפואה משלימה, או אדם המתפרנס מהכנת מגשי פירות מעוצבים. שני אלו ועוד בעלי עסקים אחרים זקוקים למיתוג אישי חזק אשר יבליט את היכולות המקצועיות והבינאישיות שלהם, הניסיון, האמינות והכישרון שלהם בתחום בו הם עוסקים. יחד עם זאת, אם הם מפעילים עסק הם זקוקים גם למיתוג עסקי חזק ויציב. במקרה של עסקים קטנים, המיתוג האישי הוא חלק בלתי נפרד מהמכלול של המיתוג העסקי והוא משתלב בו באופן כה הרמוני עד שלעיתים בשלב מסוים לא ניתן להבחין ביניהם. בחברות גדולות, שלא מתבססות על פעולות של אדם אחד בלבד או קבוצה מצומצמת של אנשים, המיתוג העסקי הוא היחיד שקיים והוא זה שמתווה את הדרך בה יתפסו הלקוחות את החברה.

המרכיבים של מיתוג מוצלח

מיתוג עסקי מוצלח הוא חיוני לכינון מערכת יחסים בריאה, מפרה וארוכת טווח עם הלקוחות ואם זה נשמע לכם קצת כמו זוגיות, זה לא מקרי בכלל. מערכת היחסים בין לקוחות למותג משולה לזוגיות כמעט בכל היבטיה, כולל טיפוח הקשר באופן תמידי וליבוי הגחלת באמצעות הפתעות נעימות: מתנות, מבצעים, הטבות, פרגונים וכל הכיו"ב. בדומה לזוגיות, מיתוג עסקי הוא הכרחי על-מנת לשמר את הלקוחות קרוב אליכם ולנטרל את הצורך "לרעות בשדות זרים" אולם כדי לעשות זאת, יש להקפיד על מיתוג עסקי ברמה גבוהה, שכולל כמה אלמנטים הכרחיים:

המיתוג צריך לפנות לרגש של הלקוחות ולתת להם מענה לצרכים רגשיים בזמן החשיפה למותג או הרכישה. בזמנים בהם הלקוחות מוצפים מכל כיוון בתכנים, מסרים, שירותים ומוצרים, רוב הרכישות מתרחשות בעקבות תהליכים רגשיים ופחות בעקבות חשיבה רציונלית ואנליטית.

הערכים שמשדר המותג צריכים להיות תואמים לערכים של קהל היעד שלו. קחו למשל את חברת נייק – לכאורה חברה לנעלי ספורט ושאר מוצרים נלווים. המיתוג העסקי של נייק מתבסס לא רק על נעליים נוחות ומעוצבות, אלא על סט ערכים שלם המעודד תחרותיות, הישגיות ורוח ספורטיבית וחיובית. הערכים האלו באים לידי ביטוי לא רק בעיצוב של הנעליים ומוצרי הספורט, אלא גם בכל אלמנט ויזואלי וטקסטואלי שהחברה מפרסמת וזוהי דוגמה מושלמת למיתוג עסקי חזק הממגנט אליו את מי שמתחבר לערכים הללו.

חוויה ויזואלית ברמה גבוהה ושפה מיתוגית מתוכננת ובנויה היטב. בעל עסק שמכבד את עצמו, לא ינסה לעצב בעצמו לוגו (אלא אם כן יש לו הכשרה רלוונטית) ולא יפנה לאתרים מפוקפקים בהם מציעים עיצוב לוגו במחיר של שקלים בודדים. עיצוב לוגו ובניית שפה מיתוגית הם עסק למקצוענים בלבד וחשוב להשקיע בהיבט הזה לא פחות ממה שמשקיעים בכל שאר ההיבטים של העסק. לכן אל תתפשרו ופנו לסטודיו העוסק בעיצוב גרפי ובניית שפה מיתוגית, על-מנת לעבור את התהליך בהצלחה.מיתוג עסקי חיוני לצמיחה העסקית שלכם

בין אם אתם עסק ותיק שפועל בשוק כבר שנים והספיק לצבור קהל לקוחות נאמן ובין אם אתם עסק חדש שעושה את צעדיו הראשונים בתחום, מיתוג עסקי הוא המפתח להצלחה העסקית והכלכלית שלכם. עסקים ותיקים זקוקים למיתוג עסקי על-מנת "לרענן מערכות" ולהצליח לפנות לקהלי יעד חדשים ולעיתים זה כולל בניית מיתוג לגמרי מחדש, במטרה להעניק לעסק מראה וגישה חדשניים. עסקים חדשים זקוקים למיתוג עסקי על-מנת לבדל את עצמם ממתחרים קיימים ולהצליח לפרוץ במהירות ובצורה מדויקת לשוק רווי, תוך שהם מגדירים בצורה ברורה מהו החזון שלהם והערכים שהם פועלים לפיהם. כך או כך, מיתוג עסקי ברמה גבוהה הוא חיוני לשגשוג של כל עסק וכדאי להשקיע בו כראוי על-מנת שיהפוך למשתלם.

ברנדוויז, היא חברת מיתוג בוטיק, רב תחומית, לאסטרטגיה, מיתוג, עיצוב וקריאייטיב, בניית אתרים ושיווק.

עוזרים לחברות, מותגים ומנהלים – לצמוח באמצעות יצירתיות, שילוב בין חדשנות , טכנולוגיה, וחתירה לתוצאות.

פיתוח מנועי צמיחה לעסק באמצעות תהליך ממוקד וליווי שוטף ומעטפת פתרונות לעסק שלך.

עזרנו ליותר מ- 300 לקוחות מאז 1995

אנחנו סקרנים מטבענו, אוהבים ליצור, להמציא, לעצב ולפצח בריפים מאתגרים, ותמיד שמחים להכיר אנשים חדשים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.