טכנולוגיה היברידית ברכבים
העולם בו אנו חיים נמצא בעיצומן של מספר מהפכות שונות, ובראשן מהפכות טכנולוגיות למיניהן. כולנו התרגלנו כבר מזמן לחיות עם הסמארטפון המלווה אותנו לכל מקום, אך יותר ויותר משאבים מופנים כיום אל עבר פיתוחים חדשים או וותיקים אשר באים לנסות ולתקן את הנזק המצטבר שהאנושות גורמת למערכת האקולוגית המקיימת אותה.
במסגרת כך ניתן למצוא פיתוחים רבים ושונים במספר תחומים מרכזיים שונים, אחד מהם הוא עולם הרכב אשר אחראי לאחוז בלתי מבוטל מתביעת הרגל הפחמנית של האדם על כדור הארץ. אחת הטכנולוגיות החלוצות המובילות את המהפכה המתגבשת בעולם הרכב היא הטכנולוגיה ההיברידית – מהי בדיוק טכנולוגיה זו וכיצד היא אמורה לסייע להפוך את העולם שלנו לירוק, נקי ובר קיימא יותר עבורנו?
הנעה חסכונית במיוחד בתצרוכת הדלק – ההנעה ההיברידית
את ההנעה ההיברידית פיתחה חברת הרכב היפנית טויוטה, עוד בשנות התשעים של המאה הקודמת (הדגם ההיברידי הראשון – טויוטה פראיוס, יצא לשוק כבר בשנת 1997).
הרעיון המרכזי העומד מאחורי פיתוח זה הוא הרצון להפחית ככל הניתן את תצרוכת הדלק של הרכבים בהם אנו נוהגים, מתוך ההבנה כי דלקי המאובנים המשמשים את עולם הרכב כיום מזיקים משמעותית לסביבה, בראש ובראשונה בפליטת הגזים המזהמים המתקבלת כתוצר לווי של השימוש בדלקים אלו. ההנעה ההיברידית היא למעשה מערכת הכוללת שני מנועים שונים, אחד מהם הוא מנוע בנזין "רגיל" כמו שאנחנו מכירים ממרבית הרכבים שסביבנו, והשני הוא מנוע חשמלי אשר נטען כתוצאה מהנסיעה של הרכב בעת שהוא משתמש במנוע הבנזין. כך, המנוע החשמלי מניע את הרכב במהירויות נמוכות, מה שמתגלה כאפקטיבי ביותר במהלך הנהיגה בסביבה עירונית, למשל.
התוצאה המתקבלת באה לכדי ביטוי בתצרוכת דלק יעילה יותר בעשרות אחוזים לעומת רכבים בעלי הנעה רגילה (מנוע בנזין בלבד). כאשר סוכמים יחדיו את החיסכון המתקבל ממיליוני מכוניות שונות הנוסעות בעולם מדי יום, מתקבל חיסכון עולמי משמעותי ביותר המאפשר להתחיל ולדבר על צמצום אמיתי ועמוק של ההשפעה השלילית של הטכנולוגיה המשמשת אותנו על המערכת האקולוגית בכללותה.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מרכבי שטח ועד מכוניות יוקרה היברידיות – המהפכה הולכת ומתרחבת
בעוד ההנעה ההיברידית היא כאמור פיתוח אשר קיים בעולם כבר למעלה משני עשורים, קיימת התפתחות והתרחשות מתמדת בתחום זה. כיום, ניתן למצוא מגוון נרחב ביותר של רכבים היברידיים מסוגים שונים, בניגוד למצב לפני עשר או עשרים שנים בלבד.
מכוניות יוקרה היברידיות, מכוניות מיני היברידיות, רכבי שטח וקרוסאובר היברידיים וזו רק ההתחלה – נראה כי המהפכה ההיברידית הולכת ומתפשטת במהירות מסחררת, בראש ובראשונה מפני שהיא עובדת – מדובר בטכנולוגיה המוכיחה עצמה כאפקטיבית בהשגת המטרות לשמן היא פותחה.

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.