לקסוס היברידי
צילום: shutterstock

טכנולוגיה היברידית ברכבים

תוכן בחסות |

העולם בו אנו חיים נמצא בעיצומן של מספר מהפכות שונות, ובראשן מהפכות טכנולוגיות למיניהן. כולנו התרגלנו כבר מזמן לחיות עם הסמארטפון המלווה אותנו לכל מקום, אך יותר ויותר משאבים מופנים כיום אל עבר פיתוחים חדשים או וותיקים אשר באים לנסות ולתקן את הנזק המצטבר שהאנושות גורמת למערכת האקולוגית המקיימת אותה.

 

במסגרת כך ניתן למצוא פיתוחים רבים ושונים במספר תחומים מרכזיים שונים, אחד מהם הוא עולם הרכב אשר אחראי לאחוז בלתי מבוטל מתביעת הרגל הפחמנית של האדם על כדור הארץ. אחת הטכנולוגיות החלוצות המובילות את המהפכה המתגבשת בעולם הרכב היא הטכנולוגיה ההיברידית – מהי בדיוק טכנולוגיה זו וכיצד היא אמורה לסייע להפוך את העולם שלנו לירוק, נקי ובר קיימא יותר עבורנו?

 

הנעה חסכונית במיוחד בתצרוכת הדלק – ההנעה ההיברידית

את ההנעה ההיברידית פיתחה חברת הרכב היפנית טויוטה, עוד בשנות התשעים של המאה הקודמת (הדגם ההיברידי הראשון – טויוטה פראיוס, יצא לשוק כבר בשנת 1997).

 

הרעיון המרכזי העומד מאחורי פיתוח זה הוא הרצון להפחית ככל הניתן את תצרוכת הדלק של הרכבים בהם אנו נוהגים, מתוך ההבנה כי דלקי המאובנים המשמשים את עולם הרכב כיום מזיקים משמעותית לסביבה, בראש ובראשונה בפליטת הגזים המזהמים המתקבלת כתוצר לווי של השימוש בדלקים אלו. ההנעה ההיברידית היא למעשה מערכת הכוללת שני מנועים שונים, אחד מהם הוא מנוע בנזין "רגיל" כמו שאנחנו מכירים ממרבית הרכבים שסביבנו, והשני הוא מנוע חשמלי אשר נטען כתוצאה מהנסיעה של הרכב בעת שהוא משתמש במנוע הבנזין. כך, המנוע החשמלי מניע את הרכב במהירויות נמוכות, מה שמתגלה כאפקטיבי ביותר במהלך הנהיגה בסביבה עירונית, למשל.

 

התוצאה המתקבלת באה לכדי ביטוי בתצרוכת דלק יעילה יותר בעשרות אחוזים לעומת רכבים בעלי הנעה רגילה (מנוע בנזין בלבד). כאשר סוכמים יחדיו את החיסכון המתקבל ממיליוני מכוניות שונות הנוסעות בעולם מדי יום, מתקבל חיסכון עולמי משמעותי ביותר המאפשר להתחיל ולדבר על צמצום אמיתי ועמוק של ההשפעה השלילית של הטכנולוגיה המשמשת אותנו על המערכת האקולוגית בכללותה.

 

מרכבי שטח ועד מכוניות יוקרה היברידיות – המהפכה הולכת ומתרחבת

בעוד ההנעה ההיברידית היא כאמור פיתוח אשר קיים בעולם כבר למעלה משני עשורים, קיימת התפתחות והתרחשות מתמדת בתחום זה. כיום, ניתן למצוא מגוון נרחב ביותר של רכבים היברידיים מסוגים שונים, בניגוד למצב לפני עשר או עשרים שנים בלבד.

 

מכוניות יוקרה היברידיות, מכוניות מיני היברידיות, רכבי שטח וקרוסאובר היברידיים וזו רק ההתחלה – נראה כי המהפכה ההיברידית הולכת ומתפשטת במהירות מסחררת, בראש ובראשונה מפני שהיא עובדת – מדובר בטכנולוגיה המוכיחה עצמה כאפקטיבית בהשגת המטרות לשמן היא פותחה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.