חנויות וירטואליות במגמת צמיחה
באופן טבעי השינוי שחל בהרגלי הצריכה של הישראלי והמעבר החד לרכישה באמצעות החנויות ברשת משליך על הביקוש האדיר מחברות לבניית אתרים להקמת החנויות ברשת. מנכ"ל חברת Y&A, יובל בר-אור, מציין שלביקוש יש אמנם ביטוי עולמי, אך החברות הישראליות מככבות בראש הסולם. מדינה קונה ברשת....
מאת גלית בן חמו
החנויות האינטרנטיות הראשונות התקבלו תחילה בספקנות ובחשדנות רבה מצד הציבור, אך כמו בכל פלטפורמה חדשה קבלתן על ידי הצרכן התבססה בסופו של דבר על יעילותן והאמינות שהצליחו ליצור מתכנתי החנויות בקרב הציבור.
הנתונים המספריים על הרגלי הקניות באמצעות הרשת הולכים ותופחים מידי שנה. להצלחת חנויות האון ליין יש השלכה מהדהדת, ואחד מהגופים הציבוריים שנהנה מהצלחתן הוא רשות הדואר שמספקת לצרכנים את המוצרים שנקנו ברשת. לדברי מנכ"ל חברת Y&A, יובל בר-אור, ההדהוד משפיע גם על דרישות הלקוחות העסקיים מחברות בניית האתרים, "אם בעבר עיקר הדרישה הייתה להקמת אתרים מסחריים שישמשו כמעין חלון ראווה למוצרים שנמכרים בחנות הפיזית עצמה, כיום מרבית הפניות של חברות מסחריות כוללות דרישה לפלטפורמה מלאה של חנות וירטואלית".
הנתונים העולמיים על המסחר באמצעות החנויות הוירטואליות מציגים את הצרכן הישראלי כשחקן מרכזי ברשת. בשנים האחרונות התרחבה תנועת הרכישה מחנויות תוצרת כחול ולבן, ונראה שהישראלי מרחיב את יריעת הקנייה למחוזות רחוקים, כשהיעד הפופולארי ביותר לרכישה מתבצע בסין.
- אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
- בניית חנות וירטואלית - איך לבנות חנות מנצחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שתי חנויות המסחר המועדפות על הישראלי הן ebay ו- aliexpress. ועוד שתים שבולטות מעט פחות הן אמזון וחנות האופנה הבריטית Next.
הישראלי קונה כמעט הכל ברשת. אם בעבר אחד מהחסמים של הקונים היה החשש לרכוש מוצר ברשת שאינו תואם את מידותיהם או צרכיהם – כיום מצביעים הנתונים על כך שמחסום זה הוסר כבר מזמן. פריטי אופנה נחשבים לפופולאריים ביותר ברכישות שנעשות באמצעות הרשת, וכוללים מגוון של בגדים, תיקים, תכשירי קוסמטיקה ועוד. בר-אור מסביר את השינוי במגמת הצרכן בשני רבדים. לדבריו, "ההתייעלות של מערכות הסליקה והפיתוחים החדשניים שנעשו על ידי המתכנתים הישראליים לחנויות המסחריות משמשות כתעודת יושר של בתי העסק. חברות בניית אתרים עברו דרך ארוכה והביקוש של הציבור לרכישות הגדיל באופן טבעי את הביקוש שנעשה אצלנו למוצר הזה שנקרא חנות. זה גלגל מסתובב – כשהביקוש גדל אנחנו מפתחים את התחום, כך שכיום מאוד פשוט וקל לקנות ברשת".
"הסיבה השנייה נעוצה באמון שהכתיבה כבר בראשית הדרך חברת ebay, ומדיניות ההחזרה השירותית שהיא מנהיגה. החברה מאפשרת החזרת מוצרים שאינם עומדים בציפיות הלקוח ללא עמלה ובקלות רבה. מדיניות זו השפיעה מאוד על חנויות רשת רבות שנוהגים באותה מדיניות החזרה".
חברת בניית האתרים Y&A בניהולו של בר-אור, מתמחה בעיצוב ופיתוח של מערכות מסחר והקמת חנויות וירטואליות. עשרות חברות מובילות ומותגים כמו חברת איירובוט, יורוקום-נוקיה וסוני ישפאר, בחרו בY&A להוביל את עיצוב ופיתוח אתרי המסחר של החברות.
מהי המשמעות של השינוי שחל בהרגלי הצריכה בישראל?
בר-אור, "הקניות המקוונות הפכו למצרך מבוקש, וכיום הן מהוות חלק אינטגרלי ממכירותיהן של חברות מובילות, ולעיתים קרובות אפילו את החלק העיקרי. בניית אתרי מכירות מאפשרת לגולש לקנות את המוצר בנוחות מביתו, ומאפשרת לחברות להגיע לקהל יעד חדש ורחב של צעירים שזוהי הדרך העיקרית בה הם קונים".
מה נדרש מחברות לבניית אתרים כמענה לביקוש המטורף במסחר אלקטרוני?
בר-אור, "כיום חברה מקצועית לבניית אתרים חייבת לעסיק מתכנתים שיש להם ידע רב, ניסיון בתחום ומקצועיות ספציפית לתכנות חנויות כאלה. בניית אתרי מכירות דורשת הבנה עמוקה של מכלול הגורמים היוצרים אתר מצליח ומוביל. בתהליך בניית חנות מחויבת חברה לבניית אתרים לדעת מהי הפלטפורמה הנכונה ביותר עבור כל בית עסק. אלו החלטות שעשויות להשפיע בצורה ניכרת על התשואה של בית העסק".
- 2.1net 25/04/2017 15:12הגב לתגובה זותמיד חלמת לפתוח חנות אבל לא ידעת איפה? מכירים מישהו שרוצה למחשב את העסק שלנו ? הגעתם למקום הנכון !למה אנחנו? -המערכת שלנו היא ידידותית לגוגל שזה אומר שיהיה יותר קל להגיע אלייך. -חווית הקנייה. קל ללקוח לרכוש מוצר. לקוח שמח = מוכר שמח. -המחיר, המחיר המחיר. המחיר שלנו הוא נוח ומשתלם לכל כיס. אז למה אתה מחכה? הצטרף ושדרג את חווית המכירה שלך ושל לקחותייך. לפרטים נוספים : דף הנחיתה שלנו : http://www.1net.me/biz/shop/
- 1.יהודה 23/12/2016 13:18הגב לתגובה זובעיקרון לא לכולם יש כסף ללכת לחברת בניית אתרים שתיקח המון כסף, לפעמים כדאי לבדוק אם יש לכם כוח ללמוד בניית אתרים בחינם ובפשטות... הנה קןרס שילמד אתכם את הבסיס ויותר - http://www.superm.biz/בניית-אתרים-בחינם/
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןרכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.
