שוק חדש לנוירודרם? החלה בניסוי בחולי פרקינסון במצב מתקדם

חברת הביומד מתכננת לספק לחולים מינון גבוה של תרופה באמצעות משאבה הנישאת על החגורה
תומר קורנפלד |
נושאים בכתבה נוירודרם

חברת נוירודרם המפתחת טיפול למחלת הפרקינסון החלה היום בניסוי קליני שלב 2a בחולים אשר נמצאים בשלב המתקדם של המחלה. הניסוי ייערך במוצר ה-ND0612H - תרופה הניתנת במינון גבוה המסופקת באופן רציף לחולים במתן תת-עורי באמצעות משאבה הנישאת על החגורה.

מטרתו של ניסוי קליני שלב 2א זה היא להעריך את הפרופיל הפרמקוקינטי ואת יציבות הרמות של לבודופה בדם, במינונים שונים של התרופה. מטרת התרופה הוא להפחית במידה משמעותית את הסיבוכים המוטוריים המאפיינים את מחלת הפרקינסון, על ידי שמירה על רמות יציבות ובעלות משמעות קלינית של לבודופה בפלזמה בצורה נוחה, במשך כל שעות היום.

ד"ר עודד ליברמן, מנכ"ל נוירודרם, ציין: "תרופת ה-ND0612H פותחה עבור חולי פרקינסון הנמצאים בשלב החמור של המחלה, שאינם מגיבים היטב לטיפול בלבודופה במתן אוראלי ושנותרו להם אפשרויות טיפול מוגבלות, לפיכך חולים רבים נרתעים או נמנעים משימוש בהם".

ליברמן הוסיף: "בזכות צורת המתן התת-עורי תוכל תרופת ND0612H להציע למטופלים אלה לראשונה את היתרון שבמתן רציף של לבודופה, מבלי שיצטרכו לעבור את הניתוח הנדרש בטיפולים החלופיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".