אבי גבאי
אבי גבאי

העבודה עוד רבה: האתגרים של אבי גבאי כמנכ"ל סלקום החדש

לאחר כהונה לא מוצלחת במפלגת העבודה, סלקום הודיעה על מינויו של גבאי לתפקיד הבכיר בחברה. גבאי נכנס לתפקיד באחת מהתקפות החלשות שידעה החברה 

אייס | (3)

סלקום הודיעה אמש (ש') על מינויו של אבי גבאי למנכ"ל החברה במקומו של ניר שטרן שעזב לתפקיד מנכ"ל חברת פז. המינוי ייכנס לתוקפו ב-19 בינואר 2020. על אף הציפיות שיכהן כיו"ר חברה, גבאי דווקא יחזור לתפקיד ניהולי בכיר בחברת תקשורת. זאת, לאחר כחמש שנים בפוליטיקה – במפלגות כולנו והעבודה. לפני כן, כיהן כמנכ"ל בזק במשך כ-6 שנים וכמנכ"ל בזק בינלאומי.

על אף ציפיות המשקיעים מגבאי, צפויים לו אתגרים רבים בשוק התקשורת הסוער שעדיין מחפש את עצמו מאז שנכנסה רפורמת הסלולר של משה כחלון לתוקפה ועם התגברות התחרות בטלוויזיה. וסלקום בעצמה נמצאת כבר לאורך תקופה במצב עסקי לא פשוט.

בדו"חותיה האחרונים מנובמבר, דיווחה סלקום על עלייה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל. בגזרת הטלוויזיה, דיווחה החברה כי מספר לקוחות סלקום TV עלה ב-8,000 ברבעון השלישי ל-247 אלף - ועלייה של 41 אלף בשנה. על פי הדו"חות, מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, ומנגד מספר מנויי האינטרנט צמח ב-6.6% ומספר המנויים ב-TV גדל ב-20%.

מעבר לשחקניות הוותיקות והגדולות בשוק הטלוויזיה - HOT ו-yes, המתחרה העיקרית של סלקום בגזרה זו היא פרטנר TV שפונה לפלח קהל דומה המחפש טלוויזיה רב-ערוצית במחיר נוח עם ספריית VOD.

פרטנר TV מציגה כבר לאורך תקופה ארוכה צמיחה מרשימה. החברה נהנית מ-183 אלף מנויי טלוויזיה נכון להיום, ועל פי דוחות החברה לרבעון השלישי של 2019, מספר מנוייה בסוף ספטמבר עמד על 176 אלף. מדובר על גידול של 16 אלף מנויים ברבעון, לאחר שבסוף הרבעון השלישי מספרם עמד על 160 אלף.

חזית נוספת: שינויים בחברה

גבאי מצטרף לסלקום בתקופה מהקשות שידעה החברה: לאור הירידה בהכנסות החברה והחוב הגבוה בו היא שרויה, על גבאי תוטל משימת ביצוע תהליך התייעלות מסיבי שצפוי בסופו לקצץ עד 700 עובדים, מול ועד חזק המנהל מאבק עיקש מול ההנהלה.

במסגרת תפקידו, ייאלץ גבאי לנהל את המשא ומתן מול העובדים, וזאת כשההיסטוריה של גבאי בבזק מרחפת ברקע - בכהונתו בבזק פוטרו אלפים מעובדי החברה, אך יחד עם זאת תנאי פרישתם נחשבו לטובים יחסית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אולם מהבחינה הפיננסית יש להניח שתוצאותיו בסלקום יאירו פנים יותר מתוצאותיו בראשות המחנה הציוני, שכן בתקופתו של גבאי בבזק נחשבה לאחת מהחזקות ביותר אשר הובילה בזק לשיאים כלכליים חדשים.

מלבד שינויים פנים ארגונייים, ייתכן שעומדת סלקום בפני מיזוג עם אחת מחברות התקשורת האחרות במשק. איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, אשר החברה נמצאת בשליטתו, בשנה החולפת ניהל מגעים למיזוג החברה, כאשר על הפרק עמד מיזוג או עם הוט או עם גולן טלקום.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סלקי 05/01/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
    הוירוס הקטלני שצרפו לסלקום אמור לחולל מגיפה שתחסל אותה תוך שנה. התרופה לוירוס כבר קיימת וגבאי יעלם תוך שנה יחד עם אלפי הקרבנות.
  • 2.
    דורון 05/01/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    בתנאי שאבי גבאי יוסיף עוד ערוצים תחביב בסיסית (רשימה בסיסית ערוצים ) של סלקום TV: ערוץ היסטוריה וערוץ היסטוריה HD, דיסקרטי HD ערוצי מוסיקה; VH-1 , MTV, MTV DANC, MTV POP, VH-1 CLASSIC
  • 1.
    ישר רץ לכסף. אלה הסמולנים. מושחתים (ל"ת)
    נוכל 05/01/2020 14:51
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.