העבודה עוד רבה: האתגרים של אבי גבאי כמנכ"ל סלקום החדש
לאחר כהונה לא מוצלחת במפלגת העבודה, סלקום הודיעה על מינויו של גבאי לתפקיד הבכיר בחברה. גבאי נכנס לתפקיד באחת מהתקפות החלשות שידעה החברה
סלקום הודיעה אמש (ש') על מינויו של אבי גבאי למנכ"ל החברה במקומו של ניר שטרן שעזב לתפקיד מנכ"ל חברת פז. המינוי ייכנס לתוקפו ב-19 בינואר 2020. על אף הציפיות שיכהן כיו"ר חברה, גבאי דווקא יחזור לתפקיד ניהולי בכיר בחברת תקשורת. זאת, לאחר כחמש שנים בפוליטיקה – במפלגות כולנו והעבודה. לפני כן, כיהן כמנכ"ל בזק במשך כ-6 שנים וכמנכ"ל בזק בינלאומי.
על אף ציפיות המשקיעים מגבאי, צפויים לו אתגרים רבים בשוק התקשורת הסוער שעדיין מחפש את עצמו מאז שנכנסה רפורמת הסלולר של משה כחלון לתוקפה ועם התגברות התחרות בטלוויזיה. וסלקום בעצמה נמצאת כבר לאורך תקופה במצב עסקי לא פשוט.
בדו"חותיה האחרונים מנובמבר, דיווחה סלקום על עלייה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל. בגזרת הטלוויזיה, דיווחה החברה כי מספר לקוחות סלקום TV עלה ב-8,000 ברבעון השלישי ל-247 אלף - ועלייה של 41 אלף בשנה. על פי הדו"חות, מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, ומנגד מספר מנויי האינטרנט צמח ב-6.6% ומספר המנויים ב-TV גדל ב-20%.
מעבר לשחקניות הוותיקות והגדולות בשוק הטלוויזיה - HOT ו-yes, המתחרה העיקרית של סלקום בגזרה זו היא פרטנר TV שפונה לפלח קהל דומה המחפש טלוויזיה רב-ערוצית במחיר נוח עם ספריית VOD.
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- טריפל סי תרכוש שירותי סיבים אופטיים מפרטנר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרטנר TV מציגה כבר לאורך תקופה ארוכה צמיחה מרשימה. החברה נהנית מ-183 אלף מנויי טלוויזיה נכון להיום, ועל פי דוחות החברה לרבעון השלישי של 2019, מספר מנוייה בסוף ספטמבר עמד על 176 אלף. מדובר על גידול של 16 אלף מנויים ברבעון, לאחר שבסוף הרבעון השלישי מספרם עמד על 160 אלף.
חזית נוספת: שינויים בחברה
גבאי מצטרף לסלקום בתקופה מהקשות שידעה החברה: לאור הירידה בהכנסות החברה והחוב הגבוה בו היא שרויה, על גבאי תוטל משימת ביצוע תהליך התייעלות מסיבי שצפוי בסופו לקצץ עד 700 עובדים, מול ועד חזק המנהל מאבק עיקש מול ההנהלה.
במסגרת תפקידו, ייאלץ גבאי לנהל את המשא ומתן מול העובדים, וזאת כשההיסטוריה של גבאי בבזק מרחפת ברקע - בכהונתו בבזק פוטרו אלפים מעובדי החברה, אך יחד עם זאת תנאי פרישתם נחשבו לטובים יחסית.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אולם מהבחינה הפיננסית יש להניח שתוצאותיו בסלקום יאירו פנים יותר מתוצאותיו בראשות המחנה הציוני, שכן בתקופתו של גבאי בבזק נחשבה לאחת מהחזקות ביותר אשר הובילה בזק לשיאים כלכליים חדשים.
מלבד שינויים פנים ארגונייים, ייתכן שעומדת סלקום בפני מיזוג עם אחת מחברות התקשורת האחרות במשק. איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, אשר החברה נמצאת בשליטתו, בשנה החולפת ניהל מגעים למיזוג החברה, כאשר על הפרק עמד מיזוג או עם הוט או עם גולן טלקום.
- 3.סלקי 05/01/2020 19:13הגב לתגובה זוהוירוס הקטלני שצרפו לסלקום אמור לחולל מגיפה שתחסל אותה תוך שנה. התרופה לוירוס כבר קיימת וגבאי יעלם תוך שנה יחד עם אלפי הקרבנות.
- 2.דורון 05/01/2020 16:21הגב לתגובה זובתנאי שאבי גבאי יוסיף עוד ערוצים תחביב בסיסית (רשימה בסיסית ערוצים ) של סלקום TV: ערוץ היסטוריה וערוץ היסטוריה HD, דיסקרטי HD ערוצי מוסיקה; VH-1 , MTV, MTV DANC, MTV POP, VH-1 CLASSIC
- 1.ישר רץ לכסף. אלה הסמולנים. מושחתים (ל"ת)נוכל 05/01/2020 14:51הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.