העבודה עוד רבה: האתגרים של אבי גבאי כמנכ"ל סלקום החדש
לאחר כהונה לא מוצלחת במפלגת העבודה, סלקום הודיעה על מינויו של גבאי לתפקיד הבכיר בחברה. גבאי נכנס לתפקיד באחת מהתקפות החלשות שידעה החברה
סלקום הודיעה אמש (ש') על מינויו של אבי גבאי למנכ"ל החברה במקומו של ניר שטרן שעזב לתפקיד מנכ"ל חברת פז. המינוי ייכנס לתוקפו ב-19 בינואר 2020. על אף הציפיות שיכהן כיו"ר חברה, גבאי דווקא יחזור לתפקיד ניהולי בכיר בחברת תקשורת. זאת, לאחר כחמש שנים בפוליטיקה – במפלגות כולנו והעבודה. לפני כן, כיהן כמנכ"ל בזק במשך כ-6 שנים וכמנכ"ל בזק בינלאומי.
על אף ציפיות המשקיעים מגבאי, צפויים לו אתגרים רבים בשוק התקשורת הסוער שעדיין מחפש את עצמו מאז שנכנסה רפורמת הסלולר של משה כחלון לתוקפה ועם התגברות התחרות בטלוויזיה. וסלקום בעצמה נמצאת כבר לאורך תקופה במצב עסקי לא פשוט.
בדו"חותיה האחרונים מנובמבר, דיווחה סלקום על עלייה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל. בגזרת הטלוויזיה, דיווחה החברה כי מספר לקוחות סלקום TV עלה ב-8,000 ברבעון השלישי ל-247 אלף - ועלייה של 41 אלף בשנה. על פי הדו"חות, מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, ומנגד מספר מנויי האינטרנט צמח ב-6.6% ומספר המנויים ב-TV גדל ב-20%.
מעבר לשחקניות הוותיקות והגדולות בשוק הטלוויזיה - HOT ו-yes, המתחרה העיקרית של סלקום בגזרה זו היא פרטנר TV שפונה לפלח קהל דומה המחפש טלוויזיה רב-ערוצית במחיר נוח עם ספריית VOD.
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- טריפל סי תרכוש שירותי סיבים אופטיים מפרטנר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרטנר TV מציגה כבר לאורך תקופה ארוכה צמיחה מרשימה. החברה נהנית מ-183 אלף מנויי טלוויזיה נכון להיום, ועל פי דוחות החברה לרבעון השלישי של 2019, מספר מנוייה בסוף ספטמבר עמד על 176 אלף. מדובר על גידול של 16 אלף מנויים ברבעון, לאחר שבסוף הרבעון השלישי מספרם עמד על 160 אלף.
חזית נוספת: שינויים בחברה
גבאי מצטרף לסלקום בתקופה מהקשות שידעה החברה: לאור הירידה בהכנסות החברה והחוב הגבוה בו היא שרויה, על גבאי תוטל משימת ביצוע תהליך התייעלות מסיבי שצפוי בסופו לקצץ עד 700 עובדים, מול ועד חזק המנהל מאבק עיקש מול ההנהלה.
במסגרת תפקידו, ייאלץ גבאי לנהל את המשא ומתן מול העובדים, וזאת כשההיסטוריה של גבאי בבזק מרחפת ברקע - בכהונתו בבזק פוטרו אלפים מעובדי החברה, אך יחד עם זאת תנאי פרישתם נחשבו לטובים יחסית.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף...
אולם מהבחינה הפיננסית יש להניח שתוצאותיו בסלקום יאירו פנים יותר מתוצאותיו בראשות המחנה הציוני, שכן בתקופתו של גבאי בבזק נחשבה לאחת מהחזקות ביותר אשר הובילה בזק לשיאים כלכליים חדשים.
מלבד שינויים פנים ארגונייים, ייתכן שעומדת סלקום בפני מיזוג עם אחת מחברות התקשורת האחרות במשק. איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, אשר החברה נמצאת בשליטתו, בשנה החולפת ניהל מגעים למיזוג החברה, כאשר על הפרק עמד מיזוג או עם הוט או עם גולן טלקום.
- 3.סלקי 05/01/2020 19:13הגב לתגובה זוהוירוס הקטלני שצרפו לסלקום אמור לחולל מגיפה שתחסל אותה תוך שנה. התרופה לוירוס כבר קיימת וגבאי יעלם תוך שנה יחד עם אלפי הקרבנות.
- 2.דורון 05/01/2020 16:21הגב לתגובה זובתנאי שאבי גבאי יוסיף עוד ערוצים תחביב בסיסית (רשימה בסיסית ערוצים ) של סלקום TV: ערוץ היסטוריה וערוץ היסטוריה HD, דיסקרטי HD ערוצי מוסיקה; VH-1 , MTV, MTV DANC, MTV POP, VH-1 CLASSIC
- 1.ישר רץ לכסף. אלה הסמולנים. מושחתים (ל"ת)נוכל 05/01/2020 14:51הגב לתגובה זו

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.