פרסום ראשון

הליגה הספרדית נשארת ב-ONE: מחיר זכויות השידור עלה

4 שנים לאחר ששמה ידיה על הליגה הפופולרית לאחר ששילשה את הסכום על זכויות השידור, מצליחה ONE להשאיר את מסי וחבריו לעוד 4 עונות, החל מ-2020
אלכסנדר כץ | (8)

זכויות השידור של משחקי הליגה הספרדית יישארו בערוץ ONE – כך נודע לאייס. ONE זכה במכרז על הזכויות שערכה לה-ליגה לתקופה של 4 שנים, שיתחילו החל מעונת 2020/2021.

 

לפני כמעט 4 שנים הצליח ONE לשים את ידיו על זכויות השידור של הליגה הספרדית, אחד ממותגי הספורט הפופולריים בעולם, לאחר שנים רבות בהן שודרה הליגה בערוץ הספורט. על פי הערכות, רכש ערוץ ONE את הזכויות ב-3.3 מיליון דולר לעונה, מול מיליון דולר ששילם ערוץ הספורט עד אותה עת. העסקה של ערוץ ONE הייתה ל-3 שנים, אולם היא הוארכה בשנתיים נוספות, עד לסוף העונה הבאה. באותה נקודת זמן מחיר הזכויות זינק בצורה משמעותית.

 

על פי גורמים בענף הטלוויזיה, הזכויות של הליגה הספרדית עלו גם הפעם - אם כי בצורה פחות חדה, ועל פי הערכות הכפילו את עצמם ביחס לסכום הראשוני ששילם ONE כשזכה בזכויות לראשונה ב-2015. העלייה במחירי הזכויות הוא פועל יוצא של זינוק בסכומי ששילמו גופים לשידור לה ליגה ברחבי העולם. על פי פרסום מהקיץ האחרון, לה ליגה הבטיחה הכנסה של כמעט 8 מיליארד יורו מזכויות שידור לשנים הקרובות, גידול של עשרות אחוזים ביחס לחוזים הקודמים.  

 

עבור ONE, הליגה הספרדית היא אוצר: הערוץ שדשדש עד קיץ 2015 עם שידורים מהליגה הסקוטית, ליגת ה-MLS האמריקאית והליגה הקפריסאית, זכה לליגה שואבת רייטינג (בעיקר במשחקי ברצלונה וריאל מדריד, ועוד יותר במפגשים ביניהן), עם שידור כל המשחקים ותכניות משלימות, שעיבו את התוכן בערוץ. בנוסף, לפני שנה רכש ONE גם את הזכויות של הליגה האיטלקית, ולמעשה הוא מחזיק כעת בשתיים מהליגות הפופולריות באירופה, יחד עם ליגת האלופות המשודרת בערוץ הספורט, והליגה האנגלית המשודרת בצ'רלטון.

 

ב-ONE טרם הגיבו.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ברצלונה 20/03/2019 18:22
    הגב לתגובה זו
    יש הליגה הספרדית נישארת בה one זה הרבה יותר טוב ביגלל שלא היו פריצות למישחקים
  • 4.
    החלטה מצוינת של וואן, פספוס של המתחרות ואכזבה לצופים (ל"ת)
    א. 20/03/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בנצי 20/03/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    ייקחו את הליגה האנגלית וליגת האלופות ושהספורט ישודר בערוץ פתוח כבעב.בארסאי מ-94.
  • 2.
    הותיק 19/03/2019 17:50
    הגב לתגובה זו
    במיוחד ארבל שלא מבדיל בין השחקנים ולא חי את האוירה המיוחדת ואיציק זוהר שלא מסתיר אהדתו מרעל מדריד
  • בנצי 20/03/2019 09:30
    הגב לתגובה זו
    שמות ?.כשהוא צודק בשם אתה שם לב או שזה לא נחשב אצלך ?.
  • תכלס 19/03/2019 19:11
    הגב לתגובה זו
    לא יכול לסבול את שפיגלר, שחצן טרחן ומאוס
  • 1.
    צופה 19/03/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    צרלט'ון ליגה אנגלית וליגת העל, one ליגה ספרדית, וספורט 5 ליגת האלופות. אחד מהם מפסיד לאחר זכויות הוא אבוד ועל כן הם דאגו שכל אחד יקח חלק וכך תהיו מחויבים לרכוש את כל הערוצים. לא עדיף לאחד שורות לגוף אחד שלא יגישו הצעות גובהות במכרזים לחלק נתח ל3 ולשדר את 4 הליגות ישראלית-אלופות-אנגלית-ספרדית. והצרכן ישלם הרבה פחות?
  • בנצי 20/03/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    ימים שהספורט היה בערוץ פתוח.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.