
רשת מתכננת: האח הגדול באונליין - עם 15 פרסומות כל שעה
שבוע וחצי לפני חזרת תכנית הריאליטי האח הגדול לעונה חדשה, לראשונה ברשת 13, הגיע לידי אייס מסמך שמרמז על כוונותיה המסחריות של רשת סביב מה שהיה בעשור האחרון מכונת רייטינג משומנת תחת המתחרה קשת.
מהמסמך, שהוא למעשה הצעה מסחרית של חברת ארטימדיה למפרסמים, ניתן ללמוד מספר דברים מעניינים ובראשם שהתכנית תשודר בשידור חי רציף לאורך כל היום, ובחינם באתר רשת (בשונה מהתשלום החודשי עבור צפייה בערוץ הייעודי בטלוויזיה - ערוץ 26). הפרט המעניין הוא שהתכנית תלווה בעורך אחראי בזמן אמת שיהיה אחראי גם על היציאה לפרסומת במהלך השידור, רק בשידור בדיגיטל.
השידור שיועבר בלייב ברשת יכלול 5-6 ברייקים של פרסומות כאשר בכל מקבץ ישודרו 2-3 פרסומות. אך גולת הכותרת היא העובדה שהפרסומות שיוגשו באופן פרוגרמטי על ידי ארטימדיה יהוו מבחן מעניין של פרסום מבוסס IP, מה שמוגדר כבר היום כעתידה של הטלוויזיה. הצופים יוכלו לצפות בפרסומות שמטורגטות עבורם בפילוח שמבוסס על ידי המפרסם. לא מדובר בפריצת דרך שכן כל הפרסום באינטרנט מבוסס על זיהוי של המשתמש והצגת פרסון מתואם לקהל, אך זו תהיה הפעם הראשונה ששידור טלוויזיה ישוכפל כפי שהוא, יועבר לדיגיטל וישודר לצופים עם יציאה ערוכה לפרסומות.
בחישוב פשוט, המשדר צפוי לכלול בין 10 ל-15 פרסומות וידאו בשעה נתונה. גם אם נצא מנקודת הנחה שבשעות הלילה ובשעות הפריפריאליות של השידור לא ישודרו פרסומות, או ישודרו פחות, עדיין מדובר בעשרות דקות של פרסומות לאורך היממה - פרסום שאינו מפוקח על ידי רגולטור כפי שנעשה בטלוויזיה ומאפשר לרשת 13 זירה בעלת מרחב פעולה עם דרגת חופש גבוהה מאוד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
בארטימידיה מבהירים עוד כי מפרסמים שירכשו מדיה בתכנית יופיעו רק בה ולא ישולבו במערכת הגשת הפרסומות של ארטימדיה בתכני וידאו אחרים ברשת. על פי גורמים בענף, ההערכה היא שלשידור היומי יחשפו מאות אלפי גולשים שונים שיניבו למהלך כולו הכנסה שתעמוד על כ-4-5 מיליון שקלים, שיחולקו בין רשת לבין ארטימדיה.
מבחינת רשת, מדובר על אפיק הכנסה חדש, בנוסף לערוץ האח הגדול באפיק 26, שייפתח במוצ"ש הבא מיד לאחר השקת העונה, וצפוי להכניס כמדי עונה כמה מיליוני שקלים - בחלוקה בין רשת, הפלטפורמה המשדרת ובעלת הפורמט אנדמול שיין, המחזיקה באחוזים מרשת. השנה הרייטינג בערוץ הליניארי יהיה נמוך משמעותית מעונות קודמות בשל פיצול ערוץ 2 (שהניב בזמנו 35-40% רייטינג לתכנית בקשת), מה שיקטין עוד את ההכנסות התכנית מפרסומות.
מרשת 13 לא נמסרה תגובה לידיעה. מארטימדיה נמסר בתגובה: "השנה לראשונה יוגשו פרסומות המשווקות באמצעות ערוץ רשת וחברת ארטימדיה במהלך שידור ערוץ הלייב של האח הגדול, וזאת באמצעות הפלטפורמה הפרוגרמטית של החברה".
- קרב צמוד על הצופים: חדשות 12 מובילה, חדשות 14 מתחזקת
- תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 8.אין כלום 04/05/2018 23:29הגב לתגובה זוכי לא היה כלום. גם לא יהיה. IP אינו דבר חדש, אינו פריצת דרך, לבטח ללא כל פרסונליזציה. סהכ נתפחו עוד ״זמני פרסום״ עם פרמיה יקרה יותר במסווה של גזר גמדי.
- 7.מחאה 28/04/2018 08:23הגב לתגובה זוהאם נשלם עלהערוץ וגם נקבל פרסומות - 12פרסומות בשעה- קצת מוגזם!!! בעצם אנחנו נממן את הפרסומת... במילים אחרות נשלם כדי לצפות בפרסומות! התחלה רעה רשת. רעה מאוד !!!!
- 6.רן 27/04/2018 20:00הגב לתגובה זולתוכנית פח
- 5.זה היה ברור שרשת תהרוס את כל ההנאה של הצופים (ל"ת)חבל שלא נשאר הקשת 26/04/2018 07:30הגב לתגובה זו
- 4.איילה 26/04/2018 07:12הגב לתגובה זותוכנית פח זבל!! הגיע הזמן שתביאו תוכניות עם תכנים מאתגרים ומעניינים במיוחד שידוע שבני הנוער צופים בשעה הזאת..לתשומת ליבכם קשת ורשת
- 3.טקסס 25/04/2018 23:33הגב לתגובה זוהופך כל צפייה לסיוט מחודש. אני לא מדבר איך הפקות סבירות נראות דרך הקשקוש הזה כמו על עצם העובדה שכל 10 דקות תוקפת אותך פרסומת, אותה פרסומת שראית קודם. האדבלוק מעולם לא היה מוצדק יותר. פראייר מי ששם את הכסף על הזוועה הזו וזה שהסיפור הזה יתפוצץ להם בפנים זו הבטחה.
- 2.גל התותח! (ל"ת)הג’ינג’י 25/04/2018 20:22הגב לתגובה זו
- 1.מעניין (ל"ת)שלומי 25/04/2018 17:55הגב לתגובה זו