רשת מתכננת: האח הגדול באונליין - עם 15 פרסומות כל שעה
שבוע וחצי לפני חזרת תכנית הריאליטי האח הגדול לעונה חדשה, לראשונה ברשת 13, הגיע לידי אייס מסמך שמרמז על כוונותיה המסחריות של רשת סביב מה שהיה בעשור האחרון מכונת רייטינג משומנת תחת המתחרה קשת.
מהמסמך, שהוא למעשה הצעה מסחרית של חברת ארטימדיה למפרסמים, ניתן ללמוד מספר דברים מעניינים ובראשם שהתכנית תשודר בשידור חי רציף לאורך כל היום, ובחינם באתר רשת (בשונה מהתשלום החודשי עבור צפייה בערוץ הייעודי בטלוויזיה - ערוץ 26). הפרט המעניין הוא שהתכנית תלווה בעורך אחראי בזמן אמת שיהיה אחראי גם על היציאה לפרסומת במהלך השידור, רק בשידור בדיגיטל.
השידור שיועבר בלייב ברשת יכלול 5-6 ברייקים של פרסומות כאשר בכל מקבץ ישודרו 2-3 פרסומות. אך גולת הכותרת היא העובדה שהפרסומות שיוגשו באופן פרוגרמטי על ידי ארטימדיה יהוו מבחן מעניין של פרסום מבוסס IP, מה שמוגדר כבר היום כעתידה של הטלוויזיה. הצופים יוכלו לצפות בפרסומות שמטורגטות עבורם בפילוח שמבוסס על ידי המפרסם. לא מדובר בפריצת דרך שכן כל הפרסום באינטרנט מבוסס על זיהוי של המשתמש והצגת פרסון מתואם לקהל, אך זו תהיה הפעם הראשונה ששידור טלוויזיה ישוכפל כפי שהוא, יועבר לדיגיטל וישודר לצופים עם יציאה ערוכה לפרסומות.
בחישוב פשוט, המשדר צפוי לכלול בין 10 ל-15 פרסומות וידאו בשעה נתונה. גם אם נצא מנקודת הנחה שבשעות הלילה ובשעות הפריפריאליות של השידור לא ישודרו פרסומות, או ישודרו פחות, עדיין מדובר בעשרות דקות של פרסומות לאורך היממה - פרסום שאינו מפוקח על ידי רגולטור כפי שנעשה בטלוויזיה ומאפשר לרשת 13 זירה בעלת מרחב פעולה עם דרגת חופש גבוהה מאוד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בארטימידיה מבהירים עוד כי מפרסמים שירכשו מדיה בתכנית יופיעו רק בה ולא ישולבו במערכת הגשת הפרסומות של ארטימדיה בתכני וידאו אחרים ברשת. על פי גורמים בענף, ההערכה היא שלשידור היומי יחשפו מאות אלפי גולשים שונים שיניבו למהלך כולו הכנסה שתעמוד על כ-4-5 מיליון שקלים, שיחולקו בין רשת לבין ארטימדיה.
מבחינת רשת, מדובר על אפיק הכנסה חדש, בנוסף לערוץ האח הגדול באפיק 26, שייפתח במוצ"ש הבא מיד לאחר השקת העונה, וצפוי להכניס כמדי עונה כמה מיליוני שקלים - בחלוקה בין רשת, הפלטפורמה המשדרת ובעלת הפורמט אנדמול שיין, המחזיקה באחוזים מרשת. השנה הרייטינג בערוץ הליניארי יהיה נמוך משמעותית מעונות קודמות בשל פיצול ערוץ 2 (שהניב בזמנו 35-40% רייטינג לתכנית בקשת), מה שיקטין עוד את ההכנסות התכנית מפרסומות.
מרשת 13 לא נמסרה תגובה לידיעה. מארטימדיה נמסר בתגובה: "השנה לראשונה יוגשו פרסומות המשווקות באמצעות ערוץ רשת וחברת ארטימדיה במהלך שידור ערוץ הלייב של האח הגדול, וזאת באמצעות הפלטפורמה הפרוגרמטית של החברה".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
- 8.אין כלום 04/05/2018 23:29הגב לתגובה זוכי לא היה כלום. גם לא יהיה. IP אינו דבר חדש, אינו פריצת דרך, לבטח ללא כל פרסונליזציה. סהכ נתפחו עוד ״זמני פרסום״ עם פרמיה יקרה יותר במסווה של גזר גמדי.
- 7.מחאה 28/04/2018 08:23הגב לתגובה זוהאם נשלם עלהערוץ וגם נקבל פרסומות - 12פרסומות בשעה- קצת מוגזם!!! בעצם אנחנו נממן את הפרסומת... במילים אחרות נשלם כדי לצפות בפרסומות! התחלה רעה רשת. רעה מאוד !!!!
- 6.רן 27/04/2018 20:00הגב לתגובה זולתוכנית פח
- 5.זה היה ברור שרשת תהרוס את כל ההנאה של הצופים (ל"ת)חבל שלא נשאר הקשת 26/04/2018 07:30הגב לתגובה זו
- 4.איילה 26/04/2018 07:12הגב לתגובה זותוכנית פח זבל!! הגיע הזמן שתביאו תוכניות עם תכנים מאתגרים ומעניינים במיוחד שידוע שבני הנוער צופים בשעה הזאת..לתשומת ליבכם קשת ורשת
- 3.טקסס 25/04/2018 23:33הגב לתגובה זוהופך כל צפייה לסיוט מחודש. אני לא מדבר איך הפקות סבירות נראות דרך הקשקוש הזה כמו על עצם העובדה שכל 10 דקות תוקפת אותך פרסומת, אותה פרסומת שראית קודם. האדבלוק מעולם לא היה מוצדק יותר. פראייר מי ששם את הכסף על הזוועה הזו וזה שהסיפור הזה יתפוצץ להם בפנים זו הבטחה.
- 2.גל התותח! (ל"ת)הג’ינג’י 25/04/2018 20:22הגב לתגובה זו
- 1.מעניין (ל"ת)שלומי 25/04/2018 17:55הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.61% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
