האח הגדול
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

רשת מתכננת: האח הגדול באונליין - עם 15 פרסומות כל שעה

ארטימדיה תגיש את פרסומות מטורגטות לפי הקהלים; השידור באונליין יפוקח ע"י עורך שיחליט על היציאה לפרסום כמו בשידור TV. הצפי להכנסות עומד על כ-5 מיליון ש'
משה בנימין | (8)

שבוע וחצי לפני חזרת תכנית הריאליטי האח הגדול לעונה חדשה, לראשונה ברשת 13, הגיע לידי אייס מסמך שמרמז על כוונותיה המסחריות של רשת סביב מה שהיה בעשור האחרון מכונת רייטינג משומנת תחת המתחרה קשת. מהמסמך, שהוא למעשה הצעה מסחרית של חברת ארטימדיה למפרסמים, ניתן ללמוד מספר דברים מעניינים ובראשם שהתכנית תשודר בשידור חי רציף לאורך כל היום, ובחינם באתר רשת (בשונה מהתשלום החודשי עבור צפייה בערוץ הייעודי בטלוויזיה - ערוץ 26). הפרט המעניין הוא שהתכנית תלווה בעורך אחראי בזמן אמת שיהיה אחראי גם על היציאה לפרסומת במהלך השידור, רק בשידור בדיגיטל.  השידור שיועבר בלייב ברשת יכלול 5-6 ברייקים של פרסומות כאשר בכל מקבץ ישודרו 2-3 פרסומות. אך גולת הכותרת היא העובדה שהפרסומות שיוגשו באופן פרוגרמטי על ידי ארטימדיה יהוו מבחן מעניין של פרסום מבוסס IP, מה שמוגדר כבר היום כעתידה של הטלוויזיה. הצופים יוכלו לצפות בפרסומות שמטורגטות עבורם בפילוח שמבוסס על ידי המפרסם. לא מדובר בפריצת דרך שכן כל הפרסום באינטרנט מבוסס על זיהוי של המשתמש והצגת פרסון מתואם לקהל, אך זו תהיה הפעם הראשונה ששידור טלוויזיה ישוכפל כפי שהוא, יועבר לדיגיטל וישודר לצופים עם יציאה ערוכה לפרסומות. בחישוב פשוט, המשדר צפוי לכלול בין 10 ל-15 פרסומות וידאו בשעה נתונה. גם אם נצא מנקודת הנחה שבשעות הלילה ובשעות הפריפריאליות של השידור לא ישודרו פרסומות, או ישודרו פחות, עדיין מדובר בעשרות דקות של פרסומות לאורך היממה - פרסום שאינו מפוקח על ידי רגולטור כפי שנעשה בטלוויזיה ומאפשר לרשת 13 זירה בעלת מרחב פעולה עם דרגת חופש גבוהה מאוד. בארטימידיה מבהירים עוד כי מפרסמים שירכשו מדיה בתכנית יופיעו רק בה ולא ישולבו במערכת הגשת הפרסומות של ארטימדיה בתכני וידאו אחרים ברשת. על פי גורמים בענף, ההערכה היא שלשידור היומי יחשפו מאות אלפי גולשים שונים שיניבו למהלך כולו הכנסה שתעמוד על כ-4-5 מיליון שקלים, שיחולקו בין רשת לבין ארטימדיה. מבחינת רשת, מדובר על אפיק הכנסה חדש, בנוסף לערוץ האח הגדול באפיק 26, שייפתח במוצ"ש הבא מיד לאחר השקת העונה, וצפוי להכניס כמדי עונה כמה מיליוני שקלים - בחלוקה בין רשת, הפלטפורמה המשדרת ובעלת הפורמט אנדמול שיין, המחזיקה באחוזים מרשת. השנה הרייטינג בערוץ הליניארי יהיה נמוך משמעותית מעונות קודמות בשל פיצול ערוץ 2 (שהניב בזמנו 35-40% רייטינג לתכנית בקשת), מה שיקטין עוד את ההכנסות התכנית מפרסומות.   מרשת 13 לא נמסרה תגובה לידיעה. מארטימדיה נמסר בתגובה: "השנה לראשונה יוגשו פרסומות המשווקות באמצעות ערוץ רשת וחברת ארטימדיה במהלך שידור ערוץ הלייב של האח הגדול, וזאת באמצעות הפלטפורמה הפרוגרמטית של החברה".  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אין כלום 04/05/2018 23:29
    הגב לתגובה זו
    כי לא היה כלום. גם לא יהיה. IP אינו דבר חדש, אינו פריצת דרך, לבטח ללא כל פרסונליזציה. סהכ נתפחו עוד ״זמני פרסום״ עם פרמיה יקרה יותר במסווה של גזר גמדי.
  • 7.
    מחאה 28/04/2018 08:23
    הגב לתגובה זו
    האם נשלם עלהערוץ וגם נקבל פרסומות - 12פרסומות בשעה- קצת מוגזם!!! בעצם אנחנו נממן את הפרסומת... במילים אחרות נשלם כדי לצפות בפרסומות! התחלה רעה רשת. רעה מאוד !!!!
  • 6.
    רן 27/04/2018 20:00
    הגב לתגובה זו
    לתוכנית פח
  • 5.
    זה היה ברור שרשת תהרוס את כל ההנאה של הצופים (ל"ת)
    חבל שלא נשאר הקשת 26/04/2018 07:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איילה 26/04/2018 07:12
    הגב לתגובה זו
    תוכנית פח זבל!! הגיע הזמן שתביאו תוכניות עם תכנים מאתגרים ומעניינים במיוחד שידוע שבני הנוער צופים בשעה הזאת..לתשומת ליבכם קשת ורשת
  • 3.
    טקסס 25/04/2018 23:33
    הגב לתגובה זו
    הופך כל צפייה לסיוט מחודש. אני לא מדבר איך הפקות סבירות נראות דרך הקשקוש הזה כמו על עצם העובדה שכל 10 דקות תוקפת אותך פרסומת, אותה פרסומת שראית קודם. האדבלוק מעולם לא היה מוצדק יותר. פראייר מי ששם את הכסף על הזוועה הזו וזה שהסיפור הזה יתפוצץ להם בפנים זו הבטחה.
  • 2.
    גל התותח! (ל"ת)
    הג’ינג’י 25/04/2018 20:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מעניין (ל"ת)
    שלומי 25/04/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.